Spring naar inhoud

- - - - -

Antwerps merk lanceert kruidenmolens voor honden en katten

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 20 december 2013 - 13:44

Bekijk berichtInge91, op 20 december 2013 - 13:39, zei:

Waarschijnlijk hebben jullie geen katjes die moeilijk eten ;)

Cloe krijgt voeding voor de nieren, dat is niet smakelijk maar veel keuze heb ik niet.

Ik zag de molentjes deze morgen staan in de dierenwinkel ,maar er stond op dat het voor honden is, daarom heb ik het laten staan.

Ik ga het zeker eens proberen als het geschikt is voor poezen

Hier is het elke dag moeilijk om genoeg eten binnen te krijgen.

Als ik het zie staan ga ik het ook eens proberen... sommige van mijn katten lusten zelfs geen vers vlees, misschien lukt dit dan wel ... Op den duur zou je van alles proberen, ik kan je goed begrijpen !

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#17 Geplaatst 20 december 2013 - 13:48

Bekijk berichtJoske123, op 20 december 2013 - 13:44, zei:

Als ik het zie staan ga ik het ook eens proberen... sommige van mijn katten lusten zelfs geen vers vlees, misschien lukt dit dan wel ... Op den duur zou je van alles proberen, ik kan je goed begrijpen !

Ik zit hier met een heeeel moeilijke eter en zou inderdaad alles proberen ;)

Ik zou liever mijn kat op dieet moeten zetten, tegenover altijd moeten pushen om te eten, soms heel frustrerend

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 20 december 2013 - 13:49

@ Inge91

in het artikel dat ik deze morgen las staat toch in dat het ook voor katten kan gebruikt worden. Is 100% gevriesdroogde kip, zalm of rund zonder bijvoegingen, dus proberen kan zeker geen kwaad

maar ik denk dat ik eerst eens ga proberen met die thrives snoepjes via zooplus te kopen, en ze in een oud pepermolentje zelf te malen over zijn voer, zal waarschijnlijk hetzelfde effect geven

er stond wel bij dat je niet mag mispakken en het molentje bij je eigen kruiden plaatsen, want het zou geen aangename smaak hebben voor mensen :p

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#19 Geplaatst 20 december 2013 - 13:58

Bwa, of de smaak aangenaam is of niet, dat moet eerst geprobeerd worden hè. :tong:
Ik heb al enkele dingen geproefd die mijn kat eet: de Cat Caviar (gedroogde tonijn schilfers - best lekker eigenlijk), gedroogde kippeborst stukjes (lekkere vleessmaak) en de Royal Canin Sensitivity natvoer (smaakt naar een zwan worstje).
Waarschijnlijk verklaren nu een hoop mensen mij gek, maar als het voor mijn kat goed is, waarom zou ik niet eens proeven om te weten wat mijn kat nu graag lust en wat niet? Pas op, brokken heb ik nog niet geproefd en iets houdt me tegen, hahaha.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 20 december 2013 - 14:03

Er staat op de molens een hond, maar het kan ook voor katten... Ik weet dat Thrive voor honden een andere samenstelling heeft dan de Thrive voor katten, heb beide kokers een keertje naast mekaar gehouden bij Tom & Co. Die voor de hond waren merkelijk goedkoper, en aangezien ik dacht "dat is toch maar puur gedroogd vlees, dus waarom meer betalen voor een kleine koker specifiek voor katjes", bleek die redenering niet helemaal op te gaan. Zal hier even de vergelijking zetten voor de kip variant, de eerste is die voor de hond:

de samenstelling is 100% kipvlees
de analytische bestanddelen zien er als volgt uit:

ruw eiwit: 60% tegen 84,7% voor de kat
ruwe celstof: 1% tegen 0,2% voor de kat
ruw vet 2% tegen 4,1% voor de kat
ruwe as 5,5% tegen 5,9% voor de kat

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 20 december 2013 - 14:07

ah jij kocht die Thrive bij Tom&Co snoopy!
weet je nog wat je betaalde?

op zooplus zag ik ze nu aan 2,99€/stuk staan
en ze hebben intussen al zes smaken

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 20 december 2013 - 14:11

Bekijk berichtKaprice, op 20 december 2013 - 14:07, zei:

ah jij kocht die Thrive bij Tom&Co snoopy!
weet je nog wat je betaalde?

op zooplus zag ik ze nu aan 2,99€/stuk staan
en ze hebben intussen al zes smaken

Ik heb die daar toen gekocht omdat ik even zonder zat en de smaak die ik nodig had niet voorradig bleek bij Zooplus, maar bij Zooplus zijn ze goedkoper hoor.   ;)     Ik kijk ook altijd wanneer ze in promotie staan en dan....tsjakkaaaaaa...sla ik toe   :lachen:

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 20 december 2013 - 14:20

ik ken die thrives snoepjes nog niet, té :blont: zeker

maar ze staan al bij op mijn bestelling voor zooplus, van elke smaak een doosje, dan kan ik zien welke hier in de smaak valt

want kheb hier al kattesnoepjes liggen die ze compleet niet lusten (gaan waarschijnlijk een donnatie worden aan het blauw kruis asiel)

voor de ogenblik is het enkel de whiskas temptations, whiskas crunches, whiskas catzinis, en catisfactions die er goed in gaan
en natuurlijk ook de stokjes van de aldi, daar zijn er hier drie van de vier wild van, alleen al als ze de folie horen frutselen, komen ze al afgelopen

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#24 Geplaatst 20 december 2013 - 14:47

Die Thrive ga ik ook eens onthouden, ziet er wel goed uit zo 100% puur vlees.
En die verkopen ze in de Tom & Co ook? Zou zo 1 busje willen om te proberen.

Catisfactions gingen ook goed binnen bij Sierra, maar er is een kans dat ze er niet tegen kan.
Ze ging beetje platter op de bak na een paar snoepjes.
Whiskas Temptations met zalm zijn nog altijd haar favoriet.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 20 december 2013 - 15:42

Ach, dierenvoeding en aanverwanten zijn booming business en daar spelen ze slim op in...  Dus we hebben het gekste nog niet gezien denk ik.
Ik vind kruiden voor katten en/of honden een brug te ver maar ik heb ook wel geen moeilijke eters, integendeel... O:)
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 20 december 2013 - 15:56

Hier ook geen moeilijke eters, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet gemakkelijk is om een poezelke te verplichten van een bepaald dieetvoer te eten dat ze niet lust.
Ik denk wel dat Cosma of Thrive kopen en zelf met een pepermolentje vermalen wel een heel goed idee is, er zijn op die manier veel meer smaken. Qua prijs zal het ook wel schelen denk ik ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#27 Geplaatst 20 december 2013 - 17:18

Ik heb inderdaad geen moeilijke eters, maar de meerwaarde waarom het dan in een molentje moet zitten ontgaat me nog steeds.
De verpakking kost vermoedelijk zelfs meer dan de inhoud. Waarom niet gewoon dit gemalen in kleine doosjes of bokaaltjes verkopen?

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#28 Geplaatst 20 december 2013 - 21:04

Bekijk berichtSabine2, op 20 december 2013 - 15:56, zei:

Hier ook geen moeilijke eters, maar ik kan me wel voorstellen dat het niet gemakkelijk is om een poezelke te verplichten van een bepaald dieetvoer te eten dat ze niet lust.
Ik denk wel dat Cosma of Thrive kopen en zelf met een pepermolentje vermalen wel een heel goed idee is, er zijn op die manier veel meer smaken. Qua prijs zal het ook wel schelen denk ik ;)

Het is inderdaad een goed idee om andere snoepjes te malen, cloe wil namelijk geen enkel stukje in haar eten :p

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#29 Geplaatst 21 december 2013 - 13:01

Bekijk berichtKaprice, op 20 december 2013 - 13:49, zei:

@ Inge91

in het artikel dat ik deze morgen las staat toch in dat het ook voor katten kan gebruikt worden. Is 100% gevriesdroogde kip, zalm of rund zonder bijvoegingen, dus proberen kan zeker geen kwaad

maar ik denk dat ik eerst eens ga proberen met die thrives snoepjes via zooplus te kopen, en ze in een oud pepermolentje zelf te malen over zijn voer, zal waarschijnlijk hetzelfde effect geven

er stond wel bij dat je niet mag mispakken en het molentje bij je eigen kruiden plaatsen, want het zou geen aangename smaak hebben voor mensen :p

Wie weet vinden wij het ook wel lekker :lachen: over een sla of zo

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 21 december 2013 - 17:00

ik laat voor het proeven aan u de eer Inge91 :p