Spring naar inhoud

- - - - -

Kerstversiering maken met brooddeeg

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 21 december 2013 - 20:38

Heeft iemand soms een goed en eenvoudig recept om dingetjes in brooddeeg te maken? Ik heb meerdere mooi dingetejes die ik heb van toen we in Amerika woonden ('83 tot'85). Die zijn echter stilaan aan het begeven, rooten of breken.
Ik toon enkele voorbeelden

dough1.png dough2.png dough3.jpg dough4.jpg dough5.jpg dough6.jpg dough7.jpg dough8.jpg

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 21 december 2013 - 21:43

Oh wat leuk sech .... kan je via google geen info vinden ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 22 december 2013 - 00:04

Och heb dat vroeger nog met de kindjes gedaan in school toen ik knutselmama was.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 22 december 2013 - 00:45

ik heb er jammer genoeg geen flauw idee van hoe je dat moet doen en kan je er niet mee helpen maar k vind het wel heel mooi allemaal, ik hoop dat iemand anders je toch kan helpen met je vraag
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 december 2013 - 10:21

Zoutdeeg kan ik misschien wel nog op mijn laptop vinden, maar brooddeeg heb ik nog niet gebruikt.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#6 Geplaatst 22 december 2013 - 10:46

Mooi, maar is dat geen zoutdeeg is dat niet hetzelfde ?
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 22 december 2013 - 21:40

Ik blijf dit even volgen, ben wel enorm benieuwd!
Ziet er echt super leuk uit!

Time spent with cats is never wasted

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 22 december 2013 - 21:44

Ik denk wel dat zoutdeeg en brooddeeg hetzelfde is hier; Ik gebruik uit gewoonte de beschrijving "brooddeeg" omdat ik het voor 't eerst leerde kennen toen we in Amerika woonden (2 jaar); Ik ben eigenlijk ook vergeten hoe ik andere kleurtjes kan maken; Voor het haar neemt men meestal geel of bruin, maar wat gebruiken ze om het deeg te kleuren?? Om haar te maken moet je wat deeg door een lookpers duwen, gegarandeerd leuk haar!!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 22 december 2013 - 21:58

Kleurstoffen kopen, dat verkopen ze meestal in winkels waar ze benodigheden verkopen om taarten en zo te maken.

Kheb ookal gelezen dat je natuurlijk dingen kan gebruiken zoals groen van spinazie en rood van bietenpulp , cacao voor bruin, etc.
Maar hoe je dat juist moet verwerken weet ik ni

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 22 december 2013 - 22:01

Kun je geen E'kes gebruike zo die potjes eetbare kleuring? Of gewoon nadien schilderen? Ja een lookpers, vleesmolen, plasticine werktuigen van de kinderen indien die volledig proper zijn,  ...
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Moet je dat dan op een speciale manier behandelen zodat het niet slecht wordt?

Time spent with cats is never wasted

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 25 december 2013 - 12:25

Bekijk berichtSteffie_G, op 22 december 2013 - 22:01, zei:

Kun je geen E'kes gebruike zo die potjes eetbare kleuring? Of gewoon nadien schilderen? Ja een lookpers, vleesmolen, plasticine werktuigen van de kinderen indien die volledig proper zijn,  ...
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Moet je dat dan op een speciale manier behandelen zodat het niet slecht wordt?

Het moet in de oven gebakken worden, maar  ik heb geen idee van hoelang en  welke tÂș.
Ik ga eens goed googlen