Spring naar inhoud

- - - - -

YES...het gouden mandje staat al klaar!

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 december 2013 - 15:56

Wat een mooi kerstkado!!!!  Ik mag terug een poezel gaan halen.
Heb veel afgewogen...een maine coon of een asielkatje...
Weet je wat?  

Ik volg mijn gevoel, dus een asielkatje!
Aanstaande zaterdag, gaan we poezelkes bekijken in verschillende asielen.

Zijn er mensen onder jullie die een asielkatje hebben?
Waar moet ik op letten?

Graag jullie hulp!

Ps: indien de poezel er is, zal ik jullie zeker foto's bezorgen

Can't wait!!!

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 26 december 2013 - 15:57

Succes ! Ik ben al benieuwd :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 26 december 2013 - 16:06

Och ik ben zo blij voor jou en voor het katje ... Het jaar zal toch voor eentje goed kunnen eindigen ...
Ga je voor een kitten of voor een volwassen kat? Nu, ja, best je hart laten spreken zou ik zeggen !!!

Ik heb geen ervaring met katjes gaan halen en waar je op moet letten, maar je bent niet echt een leek, je zal zelf wel merken denk ik ...

Onze zwever is hier sinds een uurtje vertrokken... de mensen zijn er speciaal van 100 km ver van gekomen.... waarom ???? ik weet het ook niet... Maar die mevrouw was heel lief en de manier waarop ze sprak, dan zal hij ook een boterkontje worden .... En dat is het voornaamste.

Ik wens je heel veel succes met je speurtocht naar een nieuwe vriend/in voor jouw katje

En ... Ik ben echt wel reuze benieuwd !!!   :geluk: :flower:

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 december 2013 - 16:15

Bekijk berichtJoske123, op 26 december 2013 - 16:06, zei:

Och ik ben zo blij voor jou en voor het katje ... Het jaar zal toch voor eentje goed kunnen eindigen ...
Ga je voor een kitten of voor een volwassen kat? Nu, ja, best je hart laten spreken zou ik zeggen !!!

Ik heb geen ervaring met katjes gaan halen en waar je op moet letten, maar je bent niet echt een leek, je zal zelf wel merken denk ik ...

En ... Ik ben echt wel reuze benieuwd !!!   :geluk: :flower:

Ik dacht eerder aan een jonge kat of een kitten. Maar belangrijker is de klik die er dan komt!
Zeker uitkijken voor zieke poezels, dat staat vast, want ik wil natuurlijk wel een gezonde poezel meebrengen.  Beau is bijn a 13 jaar en kerngezond, het zou jammer zijn moest ze ziek worden van een poezel ofzo.
Wij wonen dichtbij Weert en daar heb je asiel de beestenboel.  Ons eerste bezoek gaat naar daar.  Vervolgens het Felixproject en dan zwerfkat in nood.

Ook al is de poes/kater gevaccineerd, gechipt en alles wat erom hangt, toch zal ik er ook mee naar de DA gaan.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 26 december 2013 - 16:18

Dat moet je inderdaad doen, en dan nog kunnen ze niet altijd zien of ze virussen mee heeft .... Hier zijn er een hoop katjes al ziek geweest toen er alweer een nestje sukkeltjes binnen kwam. Er is er zelfs eentje gestorven die er in eerste instantie heel goed uit zag ....

Maar dat is nu natuurlijk niet zo voor elke kat hé Inderdaad beter de da raadplegen ....

Maar ik blijf toch echt wel benieuwd hoor ;)

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 december 2013 - 16:24

Het is net of ik ben zwanger..zo gelukkig ben ik.  Het is dan ook een nieuwe baby voor mij, he?
Ben benieuwd of er een klik zal komen.
Persoonlijk ben ik gek van rosse poezels, maar ik zeg het je, heb ik een klik met een poezel, dan mag ze mee naar huis.
Ongeacht of het nu een poes of een katertje is.
Ik heb me laten vertellen, dat omwille van Beau haar onsociaal karakter, het beter is een jong poes te nemen.
Dit zal ze makkelijke accepteren.  Het is inderdaad wel zo, dat al ik geluid van een kitten afspeel (miaauwen) ze dan heel geinteresserd komt kijken.  Indien ik dat doe met een ouder poezel geluid, gaan haar haren recht staan.  hahahahahaha.

De introductie zal langzaam gaan...mandje in de woonkamer, poezel erin laten zitten, en er zelf laten uitkomen.
Ik heb nu nog verlof, dus kan ik de poezels in de gate houden.  (snoepjes staan al klaar)

's nachts wil ik ze nog even uit elkaaar halen...tot ze elkaars geur gewend zijn (lees: nieuwe poezel onze geur heeft)

Ben zelf ook ontzettend benieuwd.....

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 26 december 2013 - 16:36

Proficiat!
Veel plezier en succes bij het kiezen van je katje. :)

Bekijk berichtInavanthielen, op 26 december 2013 - 16:24, zei:

De introductie zal langzaam gaan...mandje in de woonkamer, poezel erin laten zitten, en er zelf laten uitkomen.
's nachts wil ik ze nog even uit elkaaar halen...tot ze elkaars geur gewend zijn (lees: nieuwe poezel onze geur heeft)

Dit is geen trage, maar een snelle introductie. :lachen:

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 26 december 2013 - 16:39

Bekijk berichtDorothea, op 26 december 2013 - 16:36, zei:

Proficiat!
Veel plezier en succes bij het kiezen van je katje. :)

Dit is geen trage, maar een snelle introductie. :lachen:

ja, eigenlijk wel, maar ben niet echt in de mogelijkheid om ze echt een aparte ruimte te geven.  Noem het semi-traag dan...hahahaha...ik moet ze beiden in de gate houden en ingrijpen indien van toepassing.
Ons Beau mag door het hele huis wandelen (en dat doet ze ook).  De enige kamer die er dan nog over is, is de logeerkamer, maar daar mag zelfs Beau niet op.  (wegens hygiëne naar logementen toe).  Dus zal ik er echt bij moeten zijn.

Bewerkt door Inavanthielen, 26 december 2013 - 16:48.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 december 2013 - 16:47

Alvast proficiat en veel plezier!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 26 december 2013 - 17:01

Wat een leuk cadeau!
Veel succes met het uitkiezen van jullie nieuwe schat :)

Zeker goed kijken dat de oogjes mooi en helder zijn, dat ze geen loopneusje hebben etc.
En er moet zeker een beetje leven inzitten vind ik persoonlijk. Een kat die er lusteloos bij ligt zou ik zelf niet adopteren.

Waarom trouwens niet eentje vanuit een kattenopvang? Ik denk dat de kans er groter is om een echt gezond beestje te kunnen adopteren.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 december 2013 - 17:06

Bekijk berichtCarowlina, op 26 december 2013 - 17:01, zei:

Waarom trouwens niet eentje vanuit een kattenopvang? Ik denk dat de kans er groter is om een echt gezond beestje te kunnen adopteren.

Bij Felixproject en zwerfkat in nood, zitten er vele in opvanggezinnen.  Bedoel je dat?

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 26 december 2013 - 17:25

Ja, dat bedoel ik :)
Dat zijn katten die anders ook wellicht in een asiel zouden komen, als ze niet opgevangen worden.

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#13 Geplaatst 26 december 2013 - 17:27

Een heel mooi kerstcadeau, 2 gelukkigen, al weet ééntje het op dit ogenblik nog niet.
Je zal wel eentje tegenkomen waar je hart sneller gaat door slaan, dat zal dan de 2 de gelukkige zijn.
Kijk al uit naar de foto'kes, altijd heel fijn te zien dat er weer een schatje een warm en mals mandje krijgt,
met daarbovenop nog de beste zorgen.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 26 december 2013 - 17:29

je voelt de klik!

Ik heb er zelf drie uit drie verschillende asielen (baloe uit St-truiden, Gipsy uit Oostende, en Ozzy vorige maand uit Kruibeke)
en wees maar gerust dat je die klik voelt...
ik had die klik zelfs al met nog maar hun fotos te zien op de websites van de asielen en opvangs

der zijn natuurlijk een deel gezondheidskenmerken die je kan nakijken, zijn de oogjes, neusje en oortjes proper, is ze/hij actief, is zijn poepje proper, heeft hij vlooitjes, de normale gezondheid hé
en dan kan je ook zien of het eentje is die je direct benadert en niet verlegen is, dan heb je veel kans op een flemertje, eentje die graag op schoot komt zitten/liggen
of is het er eentje die zich niet zo direct laat opmerken, dan is het wel vaker eentje die of meer tijd nodig heeft je te leren kennen of eentje die zelfstandiger in het leven staat en niet zo rap komt bij je liggen

en inderdaad het beste er nog eens langs jouw da mee gaan voor een check up zodat je zeker bent dat het beestje in goede gezondheid is en je niks van viezigheid meebrengt in je huis en bij Beau

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 26 december 2013 - 18:02

Ik heb in een asiel gewerkt...

Ik zou zeggen, kijk naar de stille wat teruggetrokken beestjes. Die verdienen ook een warme thuis maar omdat ze door dominante katten "verdrukt" worden, wordt daar minder naar gekeken. Normaal ook het personeel kent de meeste poesjes dus kan je daar ook raad vragen naar gedrag ed. Maar meestal de rustige poesjes bloeien helemaal open eens ze een eigen thuis hebben ipv een muurbloempje in een hoekje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Opvanggezinnen, prima. Maar nu in deze tijd zitten de meeste asielen bomvol met najaars kittens en "wegwerppoesjes" dus als je toch voor een sukkeltje wilt gaan...In een opvanggezin zitten ze al in een warm mandje he :) .

En letten op neusje, oogjes ed, vind ik ok, maar niet nodig. Normaal ziet t personeel die simptomen ook en gaan ze in quaranteine en niet bij /tussen de gezonde poesjes. En de poesjes zijn standaard ontwormd/ontvlooid ed. Wel kan je vragen wanneer dat is gebeurd en evt vragen om dit nog eens te doen.

Foto's kijken, weet je hoe moeilijk het is een poes mooi op de foto te krijgen? En als die pas binnen zijn, zijn ze niet in hun beste vorm dus staan ze ook niet altijd even mooi op het plaatje he. Maar daarom kan het wel een lief en mooi beestje zijn.

Wat je ook doet, veel succes met je zoektocht! Erg leuk dat je voor een sukkeltje denkt! De mijne zijn ook van n asiel of zwerfers/achterlaters.