Spring naar inhoud

- - - - -

YES...het gouden mandje staat al klaar!

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 26 december 2013 - 18:04

Bekijk berichtLilianB1972, op 26 december 2013 - 18:02, zei:

Ik heb in een asiel gewerkt...

Ik zou zeggen, kijk naar de stille wat teruggetrokken beestjes. Die verdienen ook een warme thuis maar omdat ze door dominante katten "verdrukt" worden, wordt daar minder naar gekeken. Normaal ook het personeel kent de meeste poesjes dus kan je daar ook raad vragen naar gedrag ed. Maar meestal de rustige poesjes bloeien helemaal open eens ze een eigen thuis hebben ipv een muurbloempje in een hoekje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Opvanggezinnen, prima. Maar nu in deze tijd zitten de meeste asielen bomvol met najaars kittens en "wegwerppoesjes" dus als je toch voor een sukkeltje wilt gaan...In een opvanggezin zitten ze al in een warm mandje he :) .

En letten op neusje, oogjes ed, vind ik ok, maar niet nodig. Normaal ziet t personeel die simptomen ook en gaan ze in quaranteine en niet bij /tussen de gezonde poesjes. En de poesjes zijn standaard ontwormd/ontvlooid ed. Wel kan je vragen wanneer dat is gebeurd en evt vragen om dit nog eens te doen.

Foto's kijken, weet je hoe moeilijk het is een poes mooi op de foto te krijgen? En als die pas binnen zijn, zijn ze niet in hun beste vorm dus staan ze ook niet altijd even mooi op het plaatje he. Maar daarom kan het wel een lief en mooi beestje zijn.

Wat je ook doet, veel succes met je zoektocht! Erg leuk dat je voor een sukkeltje denkt! De mijne zijn ook van n asiel of zwerfers/achterlaters.

Je hebt me ontroerd !!! Maar je hebt ook voor 200% gelijk !!!

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 26 december 2013 - 18:09

Bekijk berichtJoske123, op 26 december 2013 - 18:04, zei:

Je hebt me ontroerd !!! Maar je hebt ook voor 200% gelijk !!!

:geluk: :duim:

KS2015

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#18 Geplaatst 26 december 2013 - 18:41

Super dat je er een katje bijkomt,  maar persoonlijk zou ik geen 3 asielen op 1 dag bezoeken.
De kans op zieke diertjes is er toch aanwezig en zo kan je toch iets ongemerkt meenemen van het ene naar het andere asiel.

maar verder uiteraard veel succes in je zoektocht :geluk:

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 26 december 2013 - 19:43

Succes met de zoektocht naar een lieve poezel!
Je zal wel eentje vinden waar je hart voor smelt! :cheer:
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 26 december 2013 - 19:53

Oooh super leuk!! Ik heb in augustus ook een asielkatje geadopteerd en heb er nog geen seconde spijt van gehad!!
Inderdaad best eens wat asielen bezoeken en afgaan op je gevoel!
Mylo Banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 26 december 2013 - 20:11

Super cadeau, eentje die leuke jaren tegemoet gaat gaan.
Mss eens kijken op dierenasiel te  st truiden daar zitten een paar rosse tss de volwassen katten. ;)

http://www.dierenasi...ekertjes-katten

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 26 december 2013 - 20:26

http://www.kattensit...e-roesty-puurs/

Hier nog een ros met wit leuk snoetje.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#23 Geplaatst 26 december 2013 - 20:41

Super nieuws voor jou en de toekomstige kleine poezel, zij of hij zal niks te kort komen bij jullie

Veel plezier met de zoektocht :geluk:

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#24 Geplaatst 26 december 2013 - 20:44

Bekijk berichtLilianB1972, op 26 december 2013 - 18:02, zei:

Opvanggezinnen, prima. Maar nu in deze tijd zitten de meeste asielen bomvol met najaars kittens en "wegwerppoesjes" dus als je toch voor een sukkeltje wilt gaan...In een opvanggezin zitten ze al in een warm mandje he :) .
Ja, die poesjes zitten in een warm mandje.
Maar als die verhuizen kunnen er weer andere in de plaats komen die nu wel nog in de kou zitten ;)

@TS: veel succes in je zoektocht en super dat je een ouder katje overweegt!!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 december 2013 - 20:52

Super nieuws Ina, het gaat ineens zo snel. Ik ben heel benieuwd naar de foto's  :jump:  :jump:
Veel succes alvast :goofy:

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#26 Geplaatst 26 december 2013 - 23:25

Veel succes met de zoektocht toegewenst !
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 26 december 2013 - 23:40

heel erg veel succes gewenst bij de zoektocht.
Wij waren ook een beetje bang toen we onze katjes gingen bezoeken, want bij de ene opvang zaten er bijna uitsluitend kittens en in de andere volwassen katten.
En we wouden sowieso een volwassen kat en een kitten, maar ik dacht dat we verkocht gingen zijn aan 2 kittens omdat die zo schattig zijn.
Maar toen we daar in die kamer vol kittens zaten dan sprong ons Nekko er met kop en schouders bovenuit.
Dat was een onmiddelijke klik die we bij de rest niet hadden en met onze Léon was het eerder andersom :lachen:
Die kwam gelijk naar ons gelopen, koppekes geven, flemen, ... die was niet meer bij ons weg te slaan en wij wisten even niet wat er gebeurde.
En dan hebben wij ook voor onze Léon gekozen!

Nog geen seconde spijt van gehad!!

Ik wens je heel veel succes bij je zoektocht en kijk al uit naar de eerste foto's!!

Time spent with cats is never wasted

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 27 december 2013 - 15:02

Bekijk berichtcatherine, op 26 december 2013 - 20:26, zei:

http://www.kattensit...e-roesty-puurs/

Hier nog een ros met wit leuk snoetje.

Dat is er eentje die wij naar Hamme hebben gebracht ....nadat hij hier werd gecastreerd.
Ik wilde hem terug halen maar het mocht niet :(
Het is in ieder geval een enorm lieve kater, echt na een paar uurtjes hier inhuis was hij echt allemans vriend.... een super lief beestje.

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 27 december 2013 - 15:26

Super dat je er een nieuw katje bijkrijgt :thumb:

Kijk ook naar het karakter van het nieuwe katje, of het bij Beau past :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 27 december 2013 - 16:00

Het Noodasiel van Lommel ligt ook niet ver uit je buurt, ze werken ook met opvanggezinnen maar er zitten ook veel katten in het asiel zelf. Veel succes met je zoektocht !

Bewerkt door wendyv123, 27 december 2013 - 16:00.