Spring naar inhoud

- - - - -

Wanneer is de brit volgroeid?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Lieke_*
Guest_Lieke_*

#1 Geplaatst 24 augustus 2009 - 21:52

Mijn Billytje is nu een jaar en 3 maanden ongeveer. Hij heeft wel een bol kopje, maar niet zo bol als sommige britten waar ik al fototjes van gezien heb. Hij is een castraat, dus die echte katerwangen, die krijgt hij waarschijnlijk niet? Op welke leeftijd zijn britjes normaal volgroeid? Want ik heb al gehoord dat dit 2 jaar kan duren.
Veel zwaarder moet hij van mij in elk geval niet meer worden, want het is al een serieuze kattebrok :LOL:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2009 - 22:00

Ik dacht dat een brit pas volgroeid is op 3 jaar.

Bewerkt door miranda, 24 augustus 2009 - 22:04.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 25 augustus 2009 - 06:30

Ik dacht ook zoiets Miranda...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 25 augustus 2009 - 06:31

Geen flauw idee :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 25 augustus 2009 - 06:48

zoals de meeste rassen is ook de brit pas volgroeid met 3 jaar.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Lieke_*
Guest_Lieke_*

#6 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:08

Aha, dus het is nog even wachten op het eindresultaat :)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:28

als de bolle kop niet in basis aangelegd is omdat er niet binnen die stamboomlijn op geselecteerd is zal je kat die nooit krijgen.

met 3 jaar zijn ze volgroeid

Guest_Lieke_*
Guest_Lieke_*

#8 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:32

Nahs zei:

als de bolle kop niet in basis aangelegd is omdat er niet binnen die stamboomlijn op geselecteerd is zal je kat die nooit krijgen.

met 3 jaar zijn ze volgroeid

Ik heb de papa gezien en die had toch wel een serieuze bolle kop, maar ik weet niet dat dit is wat je bedoeld. ;)

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#9 Geplaatst 03 september 2009 - 15:10

wat ze mij verteld hebben zou het zijn op drie jaar dat ze vol groeit zijn ook het hoofd word dikker, ze zijn toch mooi hoor,
Snow

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 03 september 2009 - 15:20

Lieke zei:

Ik heb de papa gezien en die had toch wel een serieuze bolle kop, maar ik weet niet dat dit is wat je bedoeld. ;)

Papa's geven bijna altijd een vertekend beeld, kijk ook naar mama's
Papa's krijgen een bolle kop onder invloed van hormonen. Echter na castratie hoeft deze bolle kop geen stand te houden.

Sander van mij is een Exotic, toen hij ging dekken ging zijn kop groeien, werd voller en boller. Hij heeft nu een suprelorin staafje, wordt overigens binnenkort gecastreerd, maar zijn kop heeft niet zijn bolheid behouden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!