Spring naar inhoud

- - - - -

Oudejaarsavond

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 28 december 2013 - 12:40

Eerst een goede groepswandeling met de honden en daarna lekker eten :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#32 Geplaatst 28 december 2013 - 13:30

Met mijn zus en schoonbroer gaan we bij een vriendin en haar lief gaan eten. Wij zorgen voor de soep, mijn zus het voorgerecht en mijn vriendin het hoofdgerecht. Na middernacht doen we een paar cafeekes waar we de rest van de vrienden zien.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 28 december 2013 - 17:23

Bernard heeft 4 zussen. Al sinds we getrouwd zijn (nu 34 jaar), komen we op oudejaarsavond samen bij één van de 5.
Vroeger was dat een enorme bende, want er waren bij momenten zo'n 15 kinderen;
Die zijn al allemaal getrouwd (behalve de onze)en komen niet meer af, en er zijn ook al 2 schoonbroers overladen.
Dit jaar is het aan onze beurt! Hopelijk heeft  schoonbroer Jan een "betere dag, want hij heeft sinds bijna 2 jaar ook buikkanker, en hij weet nu sinds 1 maand dat ze niks meer voor hem kunnen doen.... . 't Zou dus wel eens snel kunnen gaan...!
Ik serveer eerst hapjes uit de oven, dan een heerlijk zelfgemaakte witloofroomsoep (met spekjes, 2 uien en 2kg fijngesneden witloof), en daarna is het eten van bij de traiteur: tongrollekes als voorgerecht en dan fazant in rode saus met airellekes! Als laatste komt dan nog nieuwjaarsgebak!
Hopelijk is de sfeer wat positief, want iedereen beseft dat het voor Jan de laaste keer zal zijn....
Hopelijk loopt het met mezelf ook wat los, want ik loop zoals sommigen weten redelijk "down", en daarbij heb ik gisteren nog een 2 van die "leutige"facetinfiltraties in mijn rug gekregen ; die gewrichtjes zitten weer helemaal ontstoken en soms was de pijn niet meer te harden....

Ach wat, we zien wel :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 28 december 2013 - 22:05

Pff ik heb nog geen idee wat ik doe met oudjaarsavond. Mijn vader wilden wel misschien hierheen komen, wat ik wel gezellig vind. Maar ik zit met Balou, die mag echt neit naar buiten die avond, probleem is dat ze zo snel als we de deur open doen, dus zo ontsnapt...en anders zal ze wel de hele avond/nacht gaan miauwen om naar buiten te mogen...en ik van dat zo zielig om aan te horen. Dus ja twijfel daar een beetje over.
Mn schoonzus zit in princiepe alleen tot aan 11 uur, omdat mn broer moet werken...dus die zei al dat ik (of we ) daar heen mochten komen. Maja morgen mn pa maar is bellen wat ie van plan is, misschien dat ik wel naar hem toe ga...alleen moet ik dan weer 3 uur reizen, waar ik eigenlijk geen zin in heb haha....dilemma's
Geplaatste afbeelding

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 28 december 2013 - 22:08

Bekijk berichtNasa, op 27 december 2013 - 00:43, zei:

Perfect! Wij doen het ook altijd simpel maar gezellig. Beste vriendin en ik gaan naar ons 'tante' Kiki (ook bekend op KS). Erg leuk, niks moet, rustig aan en soms toch even goed feesten :-)

Zodra ik dit las in de bus wilde ik al reageren (nu 2 dagen geleden denk ik)
Doe je je "tante" de groeten??? en een dikke knuffel!!! Ik hoop dat ik haar nog eens on-line tref !!!

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 28 december 2013 - 22:56

Komt in orde Grumpje!
Is niet mijn echte tante, maar we noemen haar toch zo. Helaas zien we elkaar te weinig, maar 't is altijd super gezellig en lollig :-)
Ze is niet zoveel meer op internet. Handen vol met de beestjes en haar ma'ke. Wandelen met Funky, katjes eten geven,... :-)

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 28 december 2013 - 22:58

Bekijk berichtNasa, op 28 december 2013 - 22:56, zei:

Komt in orde Grumpje!
Is niet mijn echte tante, maar we noemen haar toch zo. Helaas zien we elkaar te weinig, maar 't is altijd super gezellig en lollig :-)
Ze is niet zoveel meer op internet. Handen vol met de beestjes en haar ma'ke. Wandelen met Funky, katjes eten geven,... :-)

hoe is het met der mam? is soms wel zwaar voor der he ...
dus een extra dikke knuffel dan ;)

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#38 Geplaatst 28 december 2013 - 23:18

Bekijk berichtInge91, op 28 december 2013 - 11:38, zei:

Oei dat is niet fijn, maar ik begrijp je volledig we zitten in dezelfde situatie, alleen hebben wij het geluk dat we niet uitgenodigd worden :dancer:

Zwijgen doe ik ook al lang niet meer, bij ons beginnen ze dan met het woord respect te zwaaien, ja hallo respect moet je verdienen :p

t schoonste vind ik dan nog dat we de week voordien ofzo op bezoek moeten gaan om uitgenodigd te worden.
Als we dat niet doen gaan ze niet bellen of zelf komen (ik ben al 10,5 jaar samen met halve trouwboek en ze zijn hier nog nooit geweest en hebben nog nooit gebeld of wat dan ook) en dan zouden wij niet gaan op oudejaarsavond want tja, als je niet uitgenodigd wordt ga je toch niet ...
Maar als we dat dan zouden doen zouden zij daarna afkomen dat we toch wel weten dat we uitgenodigd zijn en zouden ze nog doen alsof ze kwaad zijn omdat we niet geweest zijn.
En moesten we toch optrekken zonder eerst uitgenodigd te worden dan zouden ze afkomen met "wat komen jullie doen? We dachten dat jullie niet wilden komen en we hebben niet op jullie gerekend"
Wat we ook zouden doen t zou een heel spel zijn
Dus voor de lieve vrede gaan we dan maar op verplicht bezoek de week voordien
Om de hele heisa te vermijden, mij kan de heisa niet geven maar halve trouwboek wil de heisa niet...
Maar ik vind dat tegen de borst stotend dat wij altijd de moeite moeten doen om tot daar te gaan en wij achter hun gat moeten lopen terwijl ze zelf nooit eens een bal moeite doen voor ons en ze ook nooit een bal moeite gedaan hebben voor halve trouwboek maar ze zitten dan wel de hele tijd te verklaren dat ze voor iedereen gelijk zijn en ze voor iedereen evenveel moeite doen
En dan moet ne mens maar op haar tong bijten...
Valt het op dat het me nu toch wel heel hoog zit...

Bewerkt door lathyrus, 28 december 2013 - 23:19.

Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 28 december 2013 - 23:32

Nu zal het al wel te laat zijn, maar als je de week op voorhand op verplichte visite moet, is het dan geen idee om gewoon vriendelijk te zeggen dat jullie dat jaar nieuwjaar niet bij hun vieren? Dan heb je die padstelling wel doorbroken

Time spent with cats is never wasted

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#40 Geplaatst 28 december 2013 - 23:45

Dan gaat het ook een hele heisa zijn en halve trouwboek wil geen heisa
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 29 december 2013 - 11:23

Zoals elk jaar gaan wij naar mijn ouders. Voor mij is het veel te druk maar ik doe dit om deze mensen een plezier te doen. :onzeker: Persoonlijk zou ik liever met mijn ventje thuis zitten maar het zijn zo van die dagen dat het niet anders kan. Ik vind het leuk als mensen plezier maken maar ik hou niet van toeters en bellen. Met het vuurwerk heb ik altijd schrik dat mijn beestjes gaan lopen. :onzeker:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 29 december 2013 - 11:26

Ik vier het gewoon met de poezen, geen heisa, gedoe, stress.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#43 Geplaatst 29 december 2013 - 11:35

Bekijk berichtlathyrus, op 28 december 2013 - 23:45, zei:

Dan gaat het ook een hele heisa zijn en halve trouwboek wil geen heisa

Pff...vermoeiend he dat gezaag van de familie, ik ben elke jaar blij dat we thuis kunnen gaan lopen, hier laten ze ons tenminste gerust :)

Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 29 december 2013 - 12:45

Wij hebben toch hapjes besteld en fondue (de eerste fonduepoging was in het water gevallen). De dag erna is het voor ons pas de traditie iets te doen, allez, bij mijn papa thuis was dat. En we gaan dat nu ook weer doen.

NeonYellow
NeonYellow
  • 368 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 29 december 2013 - 12:58

wij doen het gewoon met vrienden hier bij ons thuis :)
elk koppel maakt iets (aperitief, hoofdgerecht en dessert)

en intussen kan in m'n beestjes wat in de gaten houden met zo'n avond :)
het zijn vrienden die regelmatig over de vloer komen, dus de katten zijn op hun gemak
is gewoon voor vuurwerk e.d. dat ik hun in de gaten wil houden ;)

banner