Spring naar inhoud

- - - - -

Oudejaarsavond

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 29 december 2013 - 18:50

Hier wordt het kalkoen met peertjes en kroketten/frieten. En nog wat hapjes ervoor. Oudejaarsavond is zonder familie, allé enkel ik, m'n broer en mama. Op nieuwjaar komen dan m'n broers met hun gezin want het is niet enkel nieuwsjaarsdag maar ook m'n mama haar verjaardag. :)
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 29 december 2013 - 19:03

Vandaag mn pa gesproken en hij komt toch niet hierheen, dus besloten dat ik dan maar naar mn pa toe ga. Pff mn diertjes zien me weinig in 1 week ben ik al 4/5 dagen van huis weg. Maja ik vertrek met oudjaar en ben nieuwjaarsdag weer terug, dus is maar een dagje dit keer.
Ik gok dat we de grillplaat aan gaan zetten en daar wat vlees en groentes opgooien en dan savonds nog wat kleine hapjes ofzo.....doen we meestal elk jaar.
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 29 december 2013 - 19:46

Wij gaan nr de cinema (en eerst eten uiteraard). En dan ben ik hopelijk nog op een redelijk uur thuis. Weet nl niet hoe het vuurwerk in deze buurt gaat zijn, en heb supergrote ramen enzo, dus wil zeker thuis zijn voor de katjes (en ik zou de gordijnen dichtdoen, maar dat vinden ze echt niet leuk...)
Those who don't believe in magic, will never find it

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 29 december 2013 - 23:32

Hier wordt het dan toch kaasplank. M'n moeder heeft gewoon gevraagd voor een potje prepare en kipsla te voorzien voor haar. Mijn vader sprong een gat in de lucht toen hij kaas hoorde.  :lachen:  hij eet dat echt heel graag.

Time spent with cats is never wasted

Maline
Maline
  • 404 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 30 december 2013 - 02:24

Toevallig kwam een paar weken geleden uit dat 2 vrijgezelle vriendinnen (van mij) ook nog geen plannen hadden.
Kwam mooi uit, want wij ook nog niet.

Gevolg is dat mijn partner met Oudjaar met 3 kwebbelende vriendinnen (ik +  die twee) op zijn dak zit en nog gaat koken voor hen ook, de schat :).

Bij redelijk weer trekken we na 't eten richting plaatselijke Grote Markt, want daar is vuurwerk en optredens.
Mijn beste vriendin blijft nadien slapen, de andere heeft nog vervoer naar huis (mocht hier ook blijven slapen, maar wil liever thuis slapen voor haar kat)..

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:09

Gisteren toch wel wat afgelachen hoor.
M'n ouders kwamen langs en meestal is dat een beetje een stijve bedoening.
Maar ze waren in een heel goed humeur :lachen:
Ik had slasoep gemaakt en ze mochten raden welke soep het was, want ik wist dat ze beiden nog nooit slasoep hadden gegeten.
Die hebben daar beiden aan dat bord staan rieken ... en mijn moeder ineens zo 'ik weet het! Champignonsoep!'
Maar die soep ziet groen, dus dat kon al niet.
En toch blijven volhouden dat het champignons waren  :lachen:
Toen we dan gingen afruimen heeft madam mijn bestek mee de vuilbak in gekieperd :slach:
En zij helemaal in paniek omdat dat nu in de vuilbak lag, ik had alles er al uitgehaald en die duikt gewoon met beide handen in die vuilbak op zoek naar nog bestek, terwijl ik al 20x had gezegd dat ik alles had...
En om middernacht hebben we druiven gegeten, Spaanse traditie, 12 seconden voor middernacht slaagt de klok daar 12 x en per klokslag moet je een druif in je mond nemen.
Ik had mini druifjes voorzien en mijn moeder lust eigenlijk geen druiven.
10x uitgelegd hoe het in z'n werk ging en met klokslag 1 begint mijn moeder die druiven in haar mond te steken aan sneltempo!
Na klokslag 7 steekt die ineens heel triomfantelijk haar handen in de lucht en roep met een mond vol druiven 'GEWONNEN!' :slach:

Bewerkt door Steffie_G, 01 januari 2014 - 10:09.

Time spent with cats is never wasted

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#52 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:40

Bekijk berichtSteffie_G, op 01 januari 2014 - 10:09, zei:

Gisteren toch wel wat afgelachen hoor.
M'n ouders kwamen langs en meestal is dat een beetje een stijve bedoening.
Maar ze waren in een heel goed humeur :lachen:
Ik had slasoep gemaakt en ze mochten raden welke soep het was, want ik wist dat ze beiden nog nooit slasoep hadden gegeten.
Die hebben daar beiden aan dat bord staan rieken ... en mijn moeder ineens zo 'ik weet het! Champignonsoep!'
Maar die soep ziet groen, dus dat kon al niet.
En toch blijven volhouden dat het champignons waren  :lachen:
Toen we dan gingen afruimen heeft madam mijn bestek mee de vuilbak in gekieperd :slach:
En zij helemaal in paniek omdat dat nu in de vuilbak lag, ik had alles er al uitgehaald en die duikt gewoon met beide handen in die vuilbak op zoek naar nog bestek, terwijl ik al 20x had gezegd dat ik alles had...
En om middernacht hebben we druiven gegeten, Spaanse traditie, 12 seconden voor middernacht slaagt de klok daar 12 x en per klokslag moet je een druif in je mond nemen.
Ik had mini druifjes voorzien en mijn moeder lust eigenlijk geen druiven.
10x uitgelegd hoe het in z'n werk ging en met klokslag 1 begint mijn moeder die druiven in haar mond te steken aan sneltempo!
Na klokslag 7 steekt die ineens heel triomfantelijk haar handen in de lucht en roep met een mond vol druiven 'GEWONNEN!' :slach:

Fijn dat je oudejaarsavond zo leuk was :)

Geplaatste afbeelding

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:57

Bij ons was het ook super lekker en gezellig. Ik heb mij goed geamusserd en goed gelachen.
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 01 januari 2014 - 11:01

Super gezellig Steffie :)

Wij hebben eigenlijk niet gevierd.
Juist wat partysnackjes en derna videe (die overigens slecht gesmaakt heeft :( )
En om 11 uur in ons bedje, want mijn vriend staat met de vroege vandaag.
Het heeft hier hard geknald om 12 uur, maar we zijn niet gaan kijken.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#55 Geplaatst 01 januari 2014 - 11:23

Hier heeft het ook enorm hard geknald zo rond 24 u. Het was alsof de 3e wereldoorlog was uitgebroken, zo'n lawaai. De katjes en de paardjes zijn er rustig onder gebleven, de honden wat minder, die zijn 'k weet niet hoe bang !!!
Rond 4 u en 6 u  zijn er dan nog een paar knallen geweest, waarschijnlijk een overschotje ...
Maar vergeleken bij vorig jaar was het toch stukken beter. De meesten deden het nu ten minste op het zelfde uur, anders begon dat al om 18 u en zo de hele avond door. Om onnozel van te worden.
Mensen zijn toch gek om al dat geld de lucht in te schieten en wat hebben ze daar nu aan?

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#56 Geplaatst 01 januari 2014 - 13:18

Bij ons was het ook gezellig, en romantisch met zijn twee, we zijn om 1u gaan slapen

Ik heb het vuurwerk gezien daarna voor de tv geploft, waar niks deftig op te zien was, met als gevolg dat ik in slaap ben gevallen voor de tv ;)

Bewerkt door Inge91, 01 januari 2014 - 13:19.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 01 januari 2014 - 17:49

Hier is het uiteindelijk 3u20 in de morgen geworden eer iedereen weg was! 't Eten was lekker! Ik had zelf de soep gemaakt: witloofroomsoep met spekjes; is mijn specialiteit, nog geleerd aan mijn mama!
Daarna was er't eten van de traiteur; Wél een héle klus om alles tegen dezelfde moment warm én gaar te krijgenHier .
En dan na midernacht lekkere tart voor iedereen.
Schoonbroer Jan heeft zich nog sterk gehouden; hij at vooral veel soep, en tussen de gangen door heeft hij zelf zo'n 2 uurkes kunnen kaarten met de andere 2 mannen! Benieuwd hoe snel hij nu gaat aftakelen, want de behandelingen zijn gestaakt wegens hopeloos....

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#58 Geplaatst 02 januari 2014 - 01:09

Hier was er niks maar dan ook niks van vuurwerk te bespeuren, blijkbaar was iedereen toch wel heel bang om een gas boete te krijgen want normaal gezien zien we een hele hoop vuurwerk afgaan op oudejaar.
Hoe de avond zelf verlopen is daar zullen we maar best over zwijgen zeker
Geplaatste afbeelding

#59 Geplaatst 02 januari 2014 - 08:11

Ik zag een beetje op tegen oudejaarsavond. Moesten naar "de tante's" van mijn man. Een verplicht ritueel...

Maar, de dochter (bijna 6) voelde haar niet goed. Ik al in paniek, wat als we moesten afbellen??? Welk gezaag zou daarvan komen? Of erger nog, dan vinden die wel dat alleen ik of alleen X bij de dochter kan blijven. En apart vieren, daar had ik absoluut geen zin in.
Dus ik wou zolang mogelijk wachten, in de hoop dat de dochter op wonderlijke wijze zou genezen.
X daarentegen wou direct iets laten weten, kwestie dat ze al wisten dat de kans erin zat. Dus hij stuurde een berichtje naar één van hen. Een paar berichten later stonden 2 van de tante's voor de deur, en inderdaad, de dochter werd ziek bevonden. De dokter stopte ook net voor de deur. Ik had die gebeld want de dochter wou zelfs geen snoep. Voor mij het sein om de dokter te bellen.
De tante's vertrokken en we waren ontslegen van onze plicht. De dokter onderzocht de dochter en ze had een aftje (ik weet niet hoe dat eigenlijk heet, zo een wit rondje in haar mond dat ongelooflijk veel pijn doet) vandaar dus dat ze niet at. Maar al bij al zo erg niet en ze kreeg een zalfje. En iets tegen de pijn.
Omdat we oudejaar dus blijkbaar onverwachts alleen moesten vieren wou ik toch nog naar de winkel achter een goei fles en zo. De dochter wou mee, dus wij met zijn allen vertrokken. Op terugweg passeren we een Quick. En daar had de dochter wél zin in. Dus wij daar gegeten, en nog een koffietje, en nog een ijsje (aan de dochter was plots niet veel meer te merken, blijkbaar voelde die haar toch op wonderbaarlijke wijze beter)
Er was daar eigenlijk nog redelijk veel volk.
Eenmaal thuid, de kindjes in bed. Wij ook, naar tv aan't kijken. Ongeveer kwart voor 12 (ik had de rolluik omhoog gelaten om het vuurwerk te zien) stonden de achterburen in de tuin met steentjes tegen ons raam aan't gooien. Dan maar met hen, buiten (in mijn slaapkleedje, hihi) afgeteld.
De overburen kwamen erbij, naar binnen verhuisd, is toch nog een lange nacht geworden...
Maar, wel heel leuk!

(nu wel goed opletten dat de tante's dit nooit ofte nooit te weten komen :x ).

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 02 januari 2014 - 08:51

Wij hebben oudejaar doorgehouden op de dansschool, om half 6 kropen we in ons bed :proost:

Maar wel een héél gezellige avond gehad, alleen verstopten de toiletten om 23u en voelde mijn man zich geroepen de "held van de avond' uit te hangen en dat op te lossen.  Dus om half 1 is hij maar naar huis gereden om te douchen :trance:.  Dus moesten we maar wat langer doordoen daarna :party: