Spring naar inhoud

- - - - -

Hulp! vlooien :(

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 december 2013 - 09:29

Hoi iedereen!

het onderwerp is sowieso al een paar keer aangekaart, maar ik ben wanhopig!
James heeft al een tijdje jeuk, maar toen ik hem 2weken geleden controleerde had hij nog geen vlooien. Nu gisteren nog eens gekeken en voila: VLOOIEN. Degoutant :(

Ik ben uiteraard direct naar de hubo gereden, want dat was de enige winkel die open was op zondag... HEb daar een pipetje biodrops anti parasite gekocht, meteen gegeven, het huis ontsmet met biokill (in stappen zodat'k james niet zou vergiftigen:)). Al ontelbare keren gestofzuigd (en ja hoor, de filter bevatte  vlooien...). (alles, vloer, zetel, gordijnen, kussens & dekens voor en na de kookwas.

Nu vroeg ik me af of ik nog iets kon doen. Ik ga straks James ook ontwormen voor alle zekerheid want die kruipende beesten brengen viezigheden mee.

En James slaapt normaal altijd bij ons :( Ja hoor, ook de matras is volledig ontsmet moeten worden... 'k heb ook al gekuisd met heel veel azijn en afwasmiddel enzo. Maar ik blijf levende kruipers vinden op Jameske :( En het beestje ziet er zo van af! Hij voelt dat er iets anders is. Hij kijkt steeds zo droevig omdat ik hem zo vaak kam en dan gelijk een wilde de vlooien verzuip...

Tips zijn dus zeker welkom!

Ik vraag me ook wel af hoe onze lieve binnenkat aan deze beestjes is gekomen! Ik vermoed dat het van de bovenburen ofzo komt op ons appartement :( Zij hebben een hond en een nieuwe kat, maar ja die moesten maar eens 1 stom vlooieneitje meenemen dat er afvalt in de gang en via onze schoenen dus binnenkomt... Het probleem is dat we geen huisdieren mogen hebben, dus ik kan moeilijk aanbellen en vragen of hun diertjes beestjes hebben...

Alvast bedankt voor de reacties!

James' rule : Always accompany guests to the bathroom. It is not necessary to do anything, just sit and stare.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 30 december 2013 - 10:53

Heel herkenbaar... Onze binnenkat Beau heeft ook eens vlooien opgedaan (k vermoed bij de dierenarts) en dat was ook een ramp om vanaf te geraken. Dat arme beestje bleek dan nog allergisch en stond vol met korstjes in zijn nek. Bij ons was het vooral in de woonkamer gesitueerd. De vlooien hadden de zetel tot hun thuis gemaakt, waar ze in onze billen konden bijten :censored: En net toen we dachten dat het voorbij was, voelde ik het weer kriebelen. Mochten we helemaal opnieuw beginnen... Het is een pest om vanaf te geraken :(

Eens Beau zijn pipetje gekregen had, werd hij een minder aantrekkelijke gastheer voor de vlooien en richtten de vlooien zich op ons :NoWhy:  Wij zijn er uiteindelijk vanaf gekomen door de zetel vaak te stofzuigen en daarna in te spuiten met een anti-vlooien middel. Al zijn mandjes heb ik ook regelmatig behandeld. Het bijten in de billen is uiteindelijk over gegaan.

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 30 december 2013 - 11:38

Bij mij kroop er een over de matras! Ik heb geen oog dichtgedaan :louche:
En zoek maar eens vlooien op een gitzwarte kat :party: 'k was al ah denken om er een wedstrijd van te maken met de kinderen van de buurt: Diegene die de meeste vlooien kan vangen en doden krijgt een verrassing ofzo :trance:
'k heb nog maar twee  beten, algoed. Een op mijn neus en een op mijn kaak (prachtig gewoon!)

'k moet jammer genoeg wel lange dagen werken, en ik zou het liefst van al nu 10x per dag stofzuigen :louche:

Ik vind het zo zielig voor onze pruts. :catyawn

James' rule : Always accompany guests to the bathroom. It is not necessary to do anything, just sit and stare.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 december 2013 - 12:22

Wel oppassen met anti-vlooien pipetjes uit de gewone winkel. Zeker de eerste weken niks bijgeven, ook al blijkt het niet goed te werken.
Ik zou altijd gaan voor iets van de dierenarts of apotheek. Om zeker te zijn dat ik mijn kat niet vergiftig.

Biokill is goed! Blijven inspuiten, stofzuigen, wassen,... Binnen een week of 4 een pipetje stronghold, dat pakt ook sommige wormen en oormijt aan.
Beperk zijn ruimte eventueel voorlopig tot 1 kamer, om het je gemakkelijker te maken. Met de vlooienkam kammen, dan zie je vlooien en eitjes tevoorschijn komen. Verdrink ze in een bakje water met wat afwasmiddel (zodat ze er niet uit kunnen).

Je raakt er wel vanaf!

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 30 december 2013 - 12:54

Ik volg even mee. Heb 3 binnenkatten en voorlopig geef ik stronghold, 3x/jaar. Denk erover na om over te schakelen naar frontlinie combo want geef ook nog 2x/ jaar Milbemax dus mss te veel ontwormingsmiddel

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 30 december 2013 - 13:32

Ja 'k heb al een pak eitjes en vlooien verdronken in een bakje met afwasmiddel én azijn.
Vanmorgen enkel nog vlooienkakjes gevonden in zijn pels, maar 'k heb maar vluchtig kunnen kammen omdat hij het grondig beu was :)

Mja, 'k vrees ook dat het pipetje brol was, zeker omdat er staat dat als het niet werkt je binnen 10dagen nog mag proberen, 't is biodrops anti parasite? Wrs zijn die vlooien resistent -.-
ik probeer twee keer per dag te stofzuigen nu en dan meteen de filter in een emmer met water en afwasmiddel te steken, zodat ze ineens dood zijn. 'k heb ook biokill in de stofzuiger,: filter, buis en stofzuigermond gespoten :)

Arme james heeft er echt last van, niet zo zeer van de jeuk, maar hij voelt het echt aan dat er iets anders is omdat hij niet meer bij ons mag slapen nu. 'k mag al blij zijn dat we overal tegels of laminaat hebben ipv tapijt ofzo...

bedankt alvast voor de hulp:) en tips :)

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 30 december 2013 - 14:45

Update: ik belde mijn dierenarts maar zij was vandaag niet beschikbaar... Dus ik belde de da van ons mama. Wat een vriendelijke dame seg! Ze ging de bestanddelen van het pipet opzoeken omdat ze vreest dat de vlooien idd resistent zijn. Ze ga kijken of ze evt iets kan bijgeven wat niet schadelijk is in combi met zijn huidige pipet.

Ze raadde idd ook aan om biokill te sprayen...

Maar zo lief dat ze gewoon in haar vrije tijd opzoekwerk ga doen en dat ik mag langskomen wnr ik maar wil :-) Ze kent mij nog ineens niet :d

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 31 december 2013 - 00:17

Biokill helpt niet tegen vlooien.
En die bio pipetjes van de doe het zelf zaak missen vaak hun werking ook.
Je kon ook bij de apotheker van wacht pipetjes gaan halen, advantage bv dat is heel goed. Frontline combo is op voorschrift bij de apotheker, online kan je het wel nog bestellen in nederland.

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 december 2013 - 09:13

Ik heb hem idd nog frontline mogen geven (idd diegene die ook tegen wormen enzo is:)). De dierenarts heeft de samenstelling van zijn vorige pipet helemaal bekeken en biljkt dat er idd niets echt inzat dat kon zorgen voor een vergiftiging indien je ook nog frontline gaf.
Blijkt dat het pipetje dat ik hem heb gegeven eigenlijk niets doet... 't komt op hetzelfde neer dat ge uw huis ene keer zou stofzuigen en nadien niets meer zou doen... 't hielp dus totaal niet...

Ondertussen vind'k geen kruipende beestjes meer in zijn pels :d da's toch al iets :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 01 januari 2014 - 20:03

Je kan een vlooienband in stukken knippen en die stukken in de stofzuigzak doen. Dan gaan de vlooien en eitjes daarin ook dood.

En goed dat de dierenarts je begeleidt met wat je nu moet doen met het ontvlooiingspipetje. Pas zeker op voor overdosering, zijn al katjes aan gestorven.

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 januari 2014 - 09:07

James is terug supervrolijk en gek :)

'k borstel hem meerdere keren per dag (hij word er GEK van :d 't is al een spelletje geworden :p hij loopt weg en ik loop achter hem met mijn kammetje en potje water met afwasmiddel :')) MAAR tot hiertoe enkel dode exemplaren tegengekomen!
We spelen nu extra veel met zijn hengelspeeltje waardoor alle dode beestjes van hem afvallen wrs :p

nu gewoon goed volhouden met stofzuigen enz :) dan komt het hopelijk wel goed :)

Bedankt allemaal en prettig 2014!