Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand bekend met vlees van Degomeat?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:17

Ik wil wat variatie brengen in menu van de kittens. Ik heb gelezen dat het ook goed is om verschillende merken te geven. Nu blijft Lotgering het hoofdmerk: ze eten het goed en het is leuk betaalbaar. Nu las ik ook wat van het merk Degomeat. Ook leuk betaalbaar, alleen moet je gelijk zoveel tegelijk bestellen. En die katten van mij vinden niet alles lekker. Tinlo bv vinden ze niet echt lekker, eten het alleen als ik er wat harde brokjes opgooi.
Vragen: 1. Is er iemand bekend mee en wat zijn dan de ervaringen?
2. Weet iemand waar je, in Nederland, het bij een winkel ofzo kan kopen? Per stuk dus. Ik woon in Almere.

Vast bedankt!

Ga niet uit van veronderstellingen....

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#2 Geplaatst 01 januari 2014 - 10:38

Mail eens naar Degomeat zou ik zeggen; Is een erg vriendelijke man en wie weet kan hij iets voor je doen..

Zelf meermaals bij hem besteld en altijd super geholpen.
ook de katten vonden het vlees prima, alsmede ook de kittenversie

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 januari 2014 - 11:04

Bekijk berichtTripkippiej, op 01 januari 2014 - 10:38, zei:

Mail eens naar Degomeat zou ik zeggen; Is een erg vriendelijke man en wie weet kan hij iets voor je doen..

Zelf meermaals bij hem besteld en altijd super geholpen.
ook de katten vonden het vlees prima, alsmede ook de kittenversie

Thanks! Ga ik zeker doen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 01 januari 2014 - 11:43

wij hebben 1 keer meebesteld met een vriendin. Nooit weer!

We hebben 1 keer gegeven (hadden 5 rollen geloof ik) om uit te proberen en ik heb daarna alles weggeknikkerd.

het stonk, zag er uit als stopverf, de katten aten het niet (en die zijn niet zo moeilijk) en het was net pap. Dan vind ik de tinlo toch veel beter!

Lotgering hoor ik verschillende geluiden over. De een is er lyrisch over, de ander vind het niks. Wat ik begreep (maar dat is dus niet uit eigen ervaring!) zit er overal heel veel rund door en is het daarom zo goedkoop en is het heel vet. Dat het heel vet is hoor ik eigenlijk van iedereen.
Wij proberen het niet, Maar an sich om te mengen met een ander merk zou het prima kunnen, om de kosten wat te drukken.

Wij geven de tinlo cattery. De losse smaken geven we af en toe eens. Die vallen ook goed in de smaak. Dus blijven we daarbij met als afwisseling de barf en prooi. Werkt prima voor ons :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 01 januari 2014 - 12:01

Bekijk berichtginnie, op 01 januari 2014 - 11:43, zei:

wij hebben 1 keer meebesteld met een vriendin. Nooit weer!

We hebben 1 keer gegeven (hadden 5 rollen geloof ik) om uit te proberen en ik heb daarna alles weggeknikkerd.

het stonk, zag er uit als stopverf, de katten aten het niet (en die zijn niet zo moeilijk) en het was net pap. Dan vind ik de tinlo toch veel beter!

Lotgering hoor ik verschillende geluiden over. De een is er lyrisch over, de ander vind het niks. Wat ik begreep (maar dat is dus niet uit eigen ervaring!) zit er overal heel veel rund door en is het daarom zo goedkoop en is het heel vet. Dat het heel vet is hoor ik eigenlijk van iedereen.
Wij proberen het niet, Maar an sich om te mengen met een ander merk zou het prima kunnen, om de kosten wat te drukken.

Wij geven de tinlo cattery. De losse smaken geven we af en toe eens. Die vallen ook goed in de smaak. Dus blijven we daarbij met als afwisseling de barf en prooi. Werkt prima voor ons :)

Lotgering zijn we op zich wel tevreden over, zei het dat onze hond het nu heel slecht eet. Heeft ook al 3 x diaree gehad. Of het door voer komt weten we niet. Ging na 2 dagen gekookte kipfilet met rijst weer over. Vet hoor je idd van iedereen. Katten krijgen het zgn light voer en zijn vet genoeg...;-) hond mag wel wat vetter. Weegt nu 48 kg maar mag zeker 55 kg wegen. Maar ja, dan moet ze wel eten, zucht. Loops geweest, hormonen.......
Tinlo vinden katten dus niet zo lekker. Lotgering kalkoen/haas doen ze een moord voor!
Prooidieren heb ik angst voor. Lijkt me zo totaal onsmakelijk! Bevroren rollen vlees zijn toch wel mijn grens.
We hebben hier in de buurt een verkooppunt met allerlei merken kwam ik net achter. Ga daar wel wat uitproberen, morgen halen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 01 januari 2014 - 12:49

ik moet zeggen dat het me meevalt met de prooidieren. Het is even over een grens heenstappen, maar eigenlijk viel het me alles mee. Kuikens vond ik eerst heel zielig, gaf ik niet zelf. Maar nu geef ik het gewoon. Net als muizen en kwartels. Hamster hebben we ook al eens gegeven (sorry jongens ;) )

de karkassen geven vond ik eerst ook vies, nu niet meer. Tenslotte snij ik ook kip voor onszelf.....

En dat terwijl ik eerst ook dacht dat mijn grens bij de kvv lag :)

Geplaatste afbeelding

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 01 januari 2014 - 13:11

Hamster......oooooo. Ja, heb ik gezien op site van rauw vlees aanbieder. Straks gaan ze dan op mijn hond jagen..... Hihi, is leonberger. Hebben ze dan goede kluif aan.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 01 januari 2014 - 14:01

lol! Dan hebben ze in ieder geval voorlopig te eten hihi

Al denk ik dat als je hond 1 keer gaapt de katten het voor gezien laten :slach:

Geplaatste afbeelding

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 januari 2014 - 15:36

Mijn hond heeft nog Degomeat gekregen maar luste het helemaal niet.. (en het stonk inderdaad zoals Ginnie al zei)

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#10 Geplaatst 01 januari 2014 - 15:53

Ik weet niet of degomeat in Belgiƫ en Nederland hetzelfde is?
Ik koop alleen rood mager, dit zijn kippennekken,  en dit ziet er echt niet vies uit hoor, ze vinden het super lekker! De rest is eigenlijk voor honden, buiten de kalkoenvismix misschien.

Volgens mij zijn het de mixen met pens die stinken,  en dat is normaal,  pens stinkt!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#11 Geplaatst 01 januari 2014 - 16:56

wij halen voor onze katten altijd mixen zonder pens ;)

Nekken geven we nooit gemalen, altijd zo. heb toevallig net weer uit de vriezer gehaald. dat is morgen of overmorgen ontdooid zodat ze er aan kunnen knagen. Al zijn ze laatste tijd wat minder enthousiast over de nekken. En ik heb nog een hele berg :s

Geplaatste afbeelding