Spring naar inhoud

- - - - -

zie ik nu spoken?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#1 Geplaatst 01 januari 2014 - 16:14

gisteren naar de dierenarts geweest met het opvangertje dat we nu in huis hebben. Ze miauwde bij oppakken en ze was lusteloos. Dierenarts vond geen duidelijke reden: geen krabben of verwondingen, geen zichtbare/ voelbare problemen in maag of buik. Wel koorts. Daarom antibiotica en pijnstiller (meloxicam). Nu, ongeveer 24 uur later, heeft ze wel gegeten en ze is op de kattenbak geweest, maar ik vind ze nog steeds heel erg rustig (ze slaapt het grootste deel van de tijd) en ze wordt nog steeds boos als we ze willen oppakken. Verwacht ik te veel als ik denk dat die pijnstiller toch effect moet hebben en dat e riets meer leven zou moeten inzitten? Moet ik gewoon geduld hebben of zou ik morgn toch nog eens teruggaan om het verder te laten onderzoeken?

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 01 januari 2014 - 16:28

Ik zou wat wachten. De AB moet ook haar werk kunnen doen en het feit dat ze veel slaapt houdt wel verband met de koorts en het ziek zijn. Ik zou ze niet forceren en haar gewoon laten doen. Als ze na het weekend nog zo is zou ik wel de DA eens contacteren. Heeft hij niks gezegd over hoelang ze nog zo lusteloos zou mogen zijn? De mijne geeft altijd een schatting van wanneer er verbetering merkbaar moet zijn. Dat geeft me wel een gerust gevoel dat ik de eerste dagen geen al te grote zorgen moet hebben of me aan een groot wonder moet verwachten.
Hopelijk doet de AB haar werk en is ze binnen een paar dagen al een stuk beter. Het is wel
goed dat ze eet en op de kattenbak kan gaan. Veel beterschap aan de pruts :duim:

Bewerkt door Miss Nina, 01 januari 2014 - 16:30.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#3 Geplaatst 01 januari 2014 - 16:34

@ Miss Nina: nee, dat is net het probleem. We weten eigenlijk niet echt goed wat het probleem is ... vage griepachtige symptomen is de conclusie van de dierenarts ... maar ja, griep duurt ook op zijn minst enkele dagen he, dus zal iik nog eventjes afwachten

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 01 januari 2014 - 16:54

pijnstilling helpt wel, maar wil niet zeggen dat ze geen pijn meer hebben. het kan ook zijn dat de pijn een heel stuk minder is.

Dat gezegd hebbende, als jij je niet lekker voelt wil je ook liever niet dat mensen aan je zitten, toch? En als je buikpijn hebt is iedereen die aan je buik wil komen in levensgevaar (bij mij wel tenminste ;) )

De ab duurt een dag of 2 voor het werkt. Als je wilt en als je in huis hebt kun je nog wat pijnstilling geven. Als het net zo werkt als de metacam dan mag je per 24 uur wat geven, dat gaat op gewicht. Bij twijfel even aan je da vragen. Wij hebben hier meestal voor een dag of 3 pijnstilling als een kat pijn heeft, dan werkt de ab inmiddels en zou het een stuk beter moeten gaan.
Bij twijfel kun je altijd de da bellen voor advies. Die kan ook aangeven of het nodig is om langs te komen of dat je het aan kunt zien. Is ook meteen goed voor je gemoedsrust ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ekipS
ekipS
  • 886 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 januari 2014 - 17:36

James had met Kerstmis een verkoudheid en was toen ook lusteloos. De eerste dag lag hij zielig te kijken en mochten we hem uiteraard niet aanraken. Maar aangezien hij goed bleef eten en drinken was hij na 2 dagen helemaal opgekikkerd :) Maw, je moet idd soms gewoon even geduld hebben. Wij duimen alvast dat alles heel snel goed komt :)

Veel beterschap voor het opvangertje :) en een dikke poot en knuffel van James :)

James' rule : Always accompany guests to the bathroom. It is not necessary to do anything, just sit and stare.