Spring naar inhoud

- - - - -

Kat mishandeld met vuurwerk in achterwerk

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 03 januari 2014 - 05:23

Ik mag hier niet teveel over lezen, want ik kom er echt ziek van. Ik probeer het me alleszins niet voor te stellen want is te wreed.
Maar dat  mensen er op de radio nog mee moeten lachen, vind ik er zwaar over  :censored:  ik weet niet over wie je het hebt, want luister geen StuBru, maar ben toch blij, dat je man een mail gaat sturen.
Ik hoop dat ze de dader snel pakken en geen flutstrafje geven, zoals bijna altijd het geval is.  :louche:

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#32 Geplaatst 03 januari 2014 - 08:00

Ik luister gelukkig geen StuBru, want ik zou er ook niet met kunnen lachen als ze er zo over doen.
Ze zouden het eens bij haar (haar zelf) moeten doen, eens zien hoe ze zich dan zou voelen!

Is er nu al iets meer bekend van of ze de dader hebben opgepakt?
Dit stond op de vorige pagina bovenaan?

Dierenleed grijpt mij ook altijd enorm aan. Daar kan ik echt van zitten huilen.
Bij mensen (buiten mijn familie) relativeer ik het sneller, maar dieren....
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.673 berichten

#33 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:58

Bekijk berichtjuleken, op 03 januari 2014 - 00:07, zei:

Ik las het nieuws deze middag op mijn gsm, en ik ben er al een ganse dag niet goed van. Het maakt me onbeschrijfelijk boos maar vooral ook immens verdrietig. Ik kan gewoon niet uit mijn hoofd zetten hoe dat arm beestje moet schrik hebben gehad en pijn moeten lijden heeft. Moest ik die eigenaar zijn ik zou die fb pagina zeker niet willen laten weghalen. Stel dat er iemand recht in eigen handen neemt, so what?! Oké, mijn gezond verstand zegt ook dat dit zeer gevaarlijke situaties zijn, voor hetzelfde geld wordt iemand vals beschuldigd ofzo. Maar zoals hierboven al vermeld, dierenleed raakt mij enorm, de mens is een egoïstisch en manipulatief wezen, dieren zijn onschuldig, en worden door nog teveel mensen als "minder" beschouwd.
Ik ben er gewoon echt niet goed van...
En deze namiddag zat ik in de auto te wachten op mijn man die geld gaan afhalen was, en hoor ik op studio brussel 2 presentatoren allerlei nieuwsfeitjes overlopen. Toevallig ging het over die kat, en dat kalf dat aan het presenteren was (als ik me niet vergis een zekere Ilse, was rond half vijf) die was er gewoon mee aan het lachen!!! Echt, die kon hare lach niet inhouden. Ze vonden het blijkbaar heel grappig dat de eigenaar van die kat zijn familienaam "fluit" is, en "vuurwerk in de aars van een poes stoppen" vonden ze blijkbaar ook een supergrappige en dubbelzinnige uitdrukking. Als ik me niet vergis zei ze op het eind ook nog lachend iets in de zin van "als dit maar geen trend voor het nieuwe jaar wordt".
Kijk, moest ik baas van stubru zijn ik zou weten wat ik met zo'n kieken moet doen, stom w... :censored: .
Mijn man gaat morgen een boze mail naar stubru sturen.
Het maakt me allemaal zo boos en somber...
Goed dat jouw man een boze mail gaat sturen! Het kan gewoon niet dat dat stom wijf ermee zit te lachen! Jammer dat ik het niet gehoord heb (want ik zat op het werk), anders had ik mijn GSM genomen en direct naar Stubru gebeld!! Met zoiets lach je gewoon niet! Ik vraag me af of ze het ook zo in het belachelijke getrokken zou hebben moest dat met haar huisdier (of zelfs kind) gebeurd zijn... Hopelijk krijgt de mail van jouw man een vervolg ^^!

Bewerkt door Twinkel, 03 januari 2014 - 18:59.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 03 januari 2014 - 19:35

Amai, zo triest om te lachen met een arm dier dat op zo'n verschrikkelijke manier aan zijn einde is gekomen !!! Dat ze die onnozele trut maar eens afdanken, eens zien of ze nog zoveel "leute" zal hebben.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 03 januari 2014 - 19:44

Blijkbaar staat er nog iets op faceboek
http://www.show.nl/r...gn=Headliner.nl

En het blijkt dat er nog ergens een dierenbeul bezig is.
https://www.facebook...&type=1

Twinkel
Twinkel
  • 1.673 berichten

#36 Geplaatst 03 januari 2014 - 20:03

Ik hoop dat de vrouw die die brief (zie 2e link van Joske123) had gekregen haar kat binnenhoudt!!!

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 03 januari 2014 - 20:19

Bekijk berichtTwinkel, op 03 januari 2014 - 20:03, zei:

Ik hoop dat de vrouw die die brief (zie 2e link van Joske123) had gekregen haar kat binnenhoudt!!!
Ooh, ik vind dat verschrikkelijk. ik word er echt misselijk van, dit grijpt me echt! Net alsof het briefje bij mij in de brievenbus zat.. Dat ze dien dader maar snel oppakken. Kan er nog geen straf voor bedenken..

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 04 januari 2014 - 00:02

Op een FB site van de politie is te lezen dat een 16-jarige jongen zich gemeld heeft als dader, vreselijk zo jong en zoiets doen (sowieso ziek als je zoiets doet hoe oud je ook bent). Maja morgen zal er wel meer nieuws over te melden zijn.
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#39 Geplaatst 04 januari 2014 - 01:34

Bekijk berichtJoske123, op 03 januari 2014 - 19:44, zei:

Blijkbaar staat er nog iets op faceboek
http://www.show.nl/r...gn=Headliner.nl

En het blijkt dat er nog ergens een dierenbeul bezig is.
https://www.facebook...&type=1

Gruwelijk! Ik zou hier ziek van zijn moesten wij zo'n briefje in de bus krijgen. Wat lopen er gvd toch door en doorslechte mensen hier op deze aardkloot.

Bekijk berichtchanatas, op 04 januari 2014 - 00:02, zei:

Op een FB site van de politie is te lezen dat een 16-jarige jongen zich gemeld heeft als dader, vreselijk zo jong en zoiets doen (sowieso ziek als je zoiets doet hoe oud je ook bent). Maja morgen zal er wel meer nieuws over te melden zijn.

Mijn man zei dat moest er met onze katjes zoiets gebeuren, of moest hij iemand betrappen die dit doet bij om het even welk dier dat hij niet meer instaat voor zichzelf, en terecht. Raar eigenlijk dat mensen niet meer het recht in eigen handen nemen. Maar goed hoor, want waar zou dit eindigen, maar als ik zo iemand zou kennen ik zou toch ook ZELF wraak willen nemen, want als je het overlaat aan justitie gebeurt er toch weinig of niks. Ook vandaag kan ik het nog steeds niet uit mijn hoofd zetten, ben er echt nog altijd zelf zo boos en verdrietig om.
Hopelijk hebben ze idd de dader en krijgt hij een gepaste straf, maar ja, dat van die gepaste straf zal wel weer njet zijn. En nog iets: het is wetenschappelijk onderzocht dat seriemoordenaars en psychopaten hun carrière beginnen met op jonge leeftijd dieren te mishandelen.

Bekijk berichtJoske123, op 03 januari 2014 - 19:35, zei:

Amai, zo triest om te lachen met een arm dier dat op zo'n verschrikkelijke manier aan zijn einde is gekomen !!! Dat ze die onnozele trut maar eens afdanken, eens zien of ze nog zoveel "leute" zal hebben.

Awel dat hebben mijn man en ik hier ook tegen elkaar gezegd!

Bekijk berichtTwinkel, op 03 januari 2014 - 18:58, zei:

Goed dat jouw man een boze mail gaat sturen! Het kan gewoon niet dat dat stom wijf ermee zit te lachen! Jammer dat ik het niet gehoord heb (want ik zat op het werk), anders had ik mijn GSM genomen en direct naar Stubru gebeld!! Met zoiets lach je gewoon niet! Ik vraag me af of ze het ook zo in het belachelijke getrokken zou hebben moest dat met haar huisdier (of zelfs kind) gebeurd zijn... Hopelijk krijgt de mail van jouw man een vervolg ^^!

Heb ik ook aan gedacht! Ik veronderstel dat als ze met zoiets kan lachen dat ze geen (hopelijk zelfs!!) huisdieren zal hebben, maar moest het met een kind gebeurd zijn dan zou ze niet durven lachen, en terecht! Maar dieren blijven dus voor sommige stomme stomme mensen nog altijd minderwaardig.
De mail is ondertussen verstuurd, hadden misschien beter idd direct gebeld, maar ben eens curieus of we er reactie gaan op krijgen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#40 Geplaatst 04 januari 2014 - 01:42

Jongen (16) meldt zich bij de politie na aanleiding van vuurwerk in achterwerk van een kat stoppen (oudjaar).

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#41 Geplaatst 04 januari 2014 - 01:42

Mijn man heeft hier net z'n mail gecheckt. Ze (Ilse Liebens) heeft dus een mail teruggestuurd om te zeggen dat ze "niet lachte met het leed van de kat maar met het absurde van de situatie". Euh, ligt het aan mij? Vindt iemand hier ook dat dit een "absurde situatie" is??!! Onder absurd versta ik iets anders, absurde humor, absurde films etc, maar een dier laten ontploffen met vuurwerk in zijn aars vind ik totaal niet absurd, maar ZIEK.

#42 Geplaatst 04 januari 2014 - 07:55

Bekijk berichtjuleken, op 04 januari 2014 - 01:42, zei:

Mijn man heeft hier net z'n mail gecheckt. Ze (Ilse Liebens) heeft dus een mail teruggestuurd om te zeggen dat ze "niet lachte met het leed van de kat maar met het absurde van de situatie". Euh, ligt het aan mij? Vindt iemand hier ook dat dit een "absurde situatie" is??!! Onder absurd versta ik iets anders, absurde humor, absurde films etc, maar een dier laten ontploffen met vuurwerk in zijn aars vind ik totaal niet absurd, maar ZIEK.

Volledig mee eens.
Met zo'n dingen lach je niet. Bijzonder flauw om er dan zo'n draai aan te geven!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#43 Geplaatst 04 januari 2014 - 08:28

Tsja, het zou eens met haar zelf moeten gebeuren, eens zien of ze het dan nog een absurde situatie zou vinden....
En als ze de dader zouden hebben, spijtig genoeg zal geen enkele straf zwaar genoeg zijn :(
Ik ben nu zelf iemand die absoluut tegen geweld enzo is, maar moest ik ooit zoiets zien, ik zou toch ook niet voor mezelf instaan wat ik zou doen.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 04 januari 2014 - 14:39

Bekijk berichtjuleken, op 04 januari 2014 - 01:42, zei:

Waar haalt ze het lef vandaan? Het absurde van de situatie, daar zou ik toch eens meer uitleg over vragen hoor !!! Alsof vuurwerk in een levend wezen proppen al niet erg genoeg is. Dwaas mens !!!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#45 Geplaatst 04 januari 2014 - 14:51

Ja dat vind ik dus ook! Hoe durf je zoiets absurd noemen?! Mijn man heeft dit vannacht nog vlug op zijn mail gelezen en was heel moe, hij is momenteel niet thuis, ik ga hem eens vragen wat hij er gaat op antwoorden. Eventueel antwoord ik er zelf wel op. Ze beweerde ook in haar mail dat ze een kattenliefhebber is en dat ze vroeger katten gehad heeft. Wil haar wel eens vragen wat haar omschrijving van absurd is dan. Kijk he, ik heb ook jarenlang gepresenteerd op lokale radio's, en heb het ook al eens moeilijk gehad om geen slappe lach te krijgen op antenne, maar dat was dan voor iets totaal anders dat net ervoor in de studio was gebeurd. Ik dacht eerst dat ze er zo een draai aan zou geven (en dan nog, tijdens het vertellen van zo'n verhaal zou ik gewoon NOOIT kunnen lachen, wat er ook zou gebeurd zijn in de studio), maar nee, ze moest lachen met de situatie zelf omdat ze die "absurd" vindt. :gek: :gek: :gek: