Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn poesje is niet graag buiten!

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
_kim_
_kim_
  • 19 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 02 januari 2014 - 09:47

Hallo,
Mijn jongste poesje is nu zo'n 4maanden maar wil niet naar buiten..
Met mijn vorige poes heb ik haar stilletjes aan aan een leibandje naar buiten gelaten (na zo'n 4maanden)  en dan na een tijdje gewoon bij haar gebleven en dat is nu geen probleem en die gaat heel graag eens buiten! :)
Ons oudste poes is wel buiten op straat gevonden dus die kende buiten wel..
Maar bij ons kleinste lukt dit niet, ze heeft zo'n bang!
Ze is wel binnen geboren en nooit eerder buiten geweest..
Maar als ik ga poetsen laat ik de poezen graag even buiten zodat alles dan kan drogen en ik zonder dat gespeel even rustig kan werken :p
Ook als ik werken ben wil ons oudste heel graag naar buiten en dan laat ik haar ook buiten tot mijn vriend er is.
Want als ze constant binnen zitten zijn het deugnietjes en kruipen ze overal op ( als de kat van huis is.... :d ) dus zou dit niet slecht zijn voor de kleinste...
Wat vinden jullie?
Is dit normaal en gata dit nog over?
Grtjs!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#2 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:11

Ons Beau is er ondertussen 13.  Ze heeft eigenlijk nooit graag buiten gezeten.  Wel in ons gezelschap (in de zomer op ons terras)
Het minste wat ze dan 'verdacht' hoorde ritselen, liep ze terug naar binnen.
Als ik ga poetsen gaat ons Beau meestal boven op ons bed liggen.  Poets ik boven, dan spurt ze naar onder.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:11

Ik vind persoonlijk 4 maanden nog een beetje jong. Jean en Jos zijn nu 7 maanden en vooral Jean wilde al van 4 maanden naar buiten. Maar hij moest wachten tot ten vroegste 5 maanden tot hij was gecastreerd. Ze zijn dan samen vertrokken op een dag, na precies een kwartier waren ze al terug binnen. Nu met de wind en de kou gaan ze vooral 's morgens eens buiten (ik denk om hun behoefte te doen) zo voor een halfuurtje en dan komen ze terug binnen. Geen enkele van de katjes die buiten komen, gaan in de winter lang naar buiten, ze vinden dat nu toch echt wel te koud !! Hoe zijn we zelf? We zitten toch ook liever bij de kachel? ;)
Justin is intussen 5,5 maanden en wordt weldra gecastreerd, hij wilde al naar buiten met de anderen mee toen hij nog maar 3 maanden was, maar nee, dat mocht nog niet. Nu vraagt hij er nooit meer om, de anderen gaan buiten en hij en Marcelleke moeten binnen blijven, dat heeft hij (voorlopig) aanvaard.

Wat dat poetsen betreft: ik heb dat opgegeven om te poetsen zonder sporen. Er lopen hier katjes rond en ja, dat zie je dan hé.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:25

Ik zou zeggen, als je katje niet naar buiten wil, waarom ze dan dwingen?

Mijn kat mag niet alleen naar buiten, maar vroeger ging ze vaak aan haar tuigje en leiband mee met mij naar buiten.
Een ommetjes maken, tot een paar huizen verder en dan terug.
Maar de laatste jaren wil ze minder en minder buiten.
Dit jaar wil ze zelfs niet mee met ons in het zonnetje buiten liggen, ze ligt liever binnen.
Goh, ik zou het leuk vinden als ze bij mij zou zitten buiten (in de zomer in de zon).
Maar als zij niet wil, dan wil zij niet en ik respecteer ook haar keuze.
Als ze wel dan eens buiten wil, dan laat ze het horen en haal ik haar.
Maar meestal wil ze dan na 5 minuten al terug binnen. So be it.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:42

ik zou er zowiezo niet over denken mijn poezen (verplicht) buiten te laten!
kzou zelfs niet eens aan werken toekomen op mijn werk, als ik weet dat mijn beestjes buiten zouden zitten en ervan alles zou kunnen gebeuren van overreden worden, tot verloren lopen tot vergiftiging enzo
(toen ik jong was en thuis woonde, had ik altijd katjes, en geen enkel overleefde meer dan drie vier jaar, eer ze niet meer thuis kwamen of overreden werden terug gevonden aan de kant van de weg)
dus nu ik de keuze heb hou ik mijn beestjes veilig binnen, ze vragen er ook niet om, om naar buiten te gaan/mogen, het huis is hun leefwereld

ik laat ze gewoon in een andere ruimte als je in een bepaalde ruimte wilt dweilen, en doe ik effe de binnendeuren dicht en ramen open om het te laten drogen
en als ik de stofzuiger uithaal vluchten ze zowiezo naar een stillere ruimte om de stofzuiger niet tegen te komen

en inderdaad soms hebben ze deugnietstreken in en zijn ze in hun zotte, dan geef ik ze gewoon voldoende speelgoed en voldoende afwisseling van speelgoed dat ze zich er op kunnen afreageren
en ja meubilair of katten, het eeuwige dilemma, ik ben ook recent verhuisd, nieuwe meubels enzo gekocht, en inderdaad het doet zeer als ze bv hun sporen nalaten in je nieuwe lederen zetels, als je dat echt niet wilt, moet je volgens mij niet beginnen aan huisdieren of kinderen :p

ik zijn er eerlijk gezegd blij om dat ik binnen katjes heb, en zij vinden het helemaal niet zielig!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:48

Als ze niet buiten wil, zou ik haar zeker niet dwingen! Mijn katten komen wel buiten, maar als het ging, liet ik ze binnen (of afgeschermde tuin). Maar ze hebben 5 jaar lang dag en nacht buiten kunnen gaan (woonde toen heel veilig). Toch zijn we zo een lieverdje verloren. We zijn ondertussen verhuisd en binnen houden, lukt echt niet. Dan worden ze ongelukkig. Maar ze mogen toch slechts af en toe naar buiten. Zeker niet als we niet thuis zijn en 's nachts.
Vaak zeggen ze: " "s Nachts is het toch veiliger?". Mja, ik ben daar niet van overtuigd. We zijn ons Xanti 's nachts kwijt geraakt en ik hoor veel verhalen van katten die 's nachts verdwijnen.

Mijn conclusie is dus :-), als ze niet buiten wil, laat ze gewoon :) . Katten kiezen heus wel wat ze zelf willen. Daar mag je van overtuigd zijn :lachen: .

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:53

De vloer is eens zo mooi met kattenpoten op!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:58

De nacht is zeker niet veiliger. De kat van mijn ex is s'nachts overreden.
Zij liep enkel maar buiten in de weides en velden achter hun huis.
Toch is er s'nachts een zot met zijn auto gaan crossen op die weides en daar is het gebeurd....

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 02 januari 2014 - 10:59

En in een bench?Ik doe dat ook met de wanelaars hier.Is wel een lichte vorm van mishandeling maar ze zitten er niets mee in.Ik zet ze aan het raam.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 02 januari 2014 - 11:05

Bekijk berichtKaprice, op 02 januari 2014 - 10:42, zei:

en ja meubilair of katten, het eeuwige dilemma, ik ben ook recent verhuisd, nieuwe meubels enzo gekocht, en inderdaad het doet zeer als ze bv hun sporen nalaten in je nieuwe lederen zetels, als je dat echt niet wilt, moet je volgens mij niet beginnen aan huisdieren of kinderen :p

Ik had deze zin van Kaprice over het hoofd gezien toen ik de antwoorden las, maar ik wou zeggen... 100% eens.

Heel lastig dat er kattenpootjes op de net gedweilde vloer zitten, kattenbakkorrels door de living en aan de zetel gekrabd, ook jammer dat mijn was uit mijn kast gegooid wordt maar....... voor geen geld ruil ik een properder en netter huis voor mijn katten!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#11 Geplaatst 02 januari 2014 - 11:47

Oooh en wat met die witte pootjes op de meubels als de kat net uit de bak is gekomen, hahaha.
En ja, kattenbakkorrels vinden wij ook overal terug en nochtans vegen wij héél regelmatig.
Ik vind zelfs korreltjes in mijn bed terug!! :p

Als je een dier hebt, dan is het normaal dat je dat in huis ziet.
Of je moet een vis hebben... en dan nog :d.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 02 januari 2014 - 11:54

Lekker binnen laten als ze niet buiten wil, de grote boze buitenwereld is toch al geen goeie plek voor poeskes, dus ik zeg lekker binnen laten :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 02 januari 2014 - 12:15

Inderdaad is 's nachts zeker niet veiliger dan overdag. Jefke EN Jack zijn hier alle 2 's nacht spoorloos verdwenen !! Veilig, niets van hoor !

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 02 januari 2014 - 12:52

Een kat hou je best binnen tot ze minstens 6 maand zijn, steriel en gechipt.
En als ze niet willen, des te beter.
Des te langer leven ze...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 02 januari 2014 - 13:01

Als je katje niet buiten wilt (wat heel normaal is) zou ik ze lekker binnenhouden. Dan kan er haar ook niks overkomen. En wat poetsen betreft..hier lopen ze ook doodleuk op mijn pasgedwelde vloer en achteraf zie ik toch geen pootafdrukken..en als dat wel zo is bij jou, so what? Als iemand daar niet tegenkan is het geen dierenliefhebber denk ik. Trouwens, kinderen maken het huis soms vuiler dan dieren..