Spring naar inhoud

- - - - -

Whiskas kattenmelk, wel of niet geven?

Whiskas kattenmelk wel of niet geven?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 02 januari 2014 - 18:28

Patty heeft supergraag kattenmelk. (1 flesje voor 2 dagen )
Nu vraag ik me af of dat goed is voor haar.
Ik geef haar dagelijks 45 gram brokjes met een klein beetje natvoer, van Whiskas.
Ze weegt 4 kg, de dierenarts vind haar mooi op gewicht, ik weeg haar iedere week.
Welk kattenvoer is het beste, Whiskas, Royal Canin of Hill's?
Welk kattenvoer geven jullie aan je katten?

SDC10169.JPG SDC10170.JPG

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 januari 2014 - 18:33

Zeker geen Whiskas, Royal Canin en Hills zijn goed.
Hier krijgen ze een mengeling van verschillende merken brokken: Royal Canin, Hills, Applauws, Almo nature, Porta 21,...
Van nat krijgen ze Almo of Applauws, soms Hills.

Kattenmelk krijgen ze hier als snack. Ik deel 1 flesje over 6 porties (dus ik doe 2 dagen met 1 flesje voor 3 katten), maar ze krijgen het ook niet elke dag.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 02 januari 2014 - 18:35

Ik geef alleen maar droge brokjes, geen kattenmelk. Ben heel tevreden over Schesir.

raggy
raggy
  • 414 berichten

#4 Geplaatst 02 januari 2014 - 18:36

Hoi

Wij geven de kittens nature best kitten.  Voor de grote geven we sinds kort royal canin ragdoll. Hiervoor aten de grote ook royal canin  of nature best (hills). We wisselen af omdat ik zelf ook niet steeds hetzelfde wil eten. :cat

Ik denk dat kattenmelk niet al te gezond is voor katten.  

Als we kittens hebben dan krijgen die bij ons af en toe wel een beetje kittenmelk van royal canin.  En daar drinkt de mamapoes en oudere dochter ook van.

Bewerkt door raggy, 02 januari 2014 - 18:37.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 02 januari 2014 - 18:48

Kattenmelk van whiskas mag je geven, je kan ook lactose vrije melk geven die verkopen ze in de colruyt.
Geitenmelk is ook gezond voor ze.

RC en hills zijn goede droge voeding.

*Loentje
*Loentje
  • 518 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 02 januari 2014 - 18:54

Bij mij krijgen ze RC brokken, vinden ze heel lekker.
Natvoer: RC Intense Beauty en (helaas) Felix en Gourmet af en toe omdat dat tot nu toe het enige is wat Luna lust.

Ik geef ze ook heel af en toe Whiskas kattenmelk, net als Stareyedkitten doe ik 2 dagen met een flesje voor 3 katten.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 02 januari 2014 - 19:07

Voorlopig staat Lemon hier op Hills kitten maar ga haar vanaf maandag mee op rauw zetten

Bewerkt door MayaBlue, 02 januari 2014 - 19:07.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#8 Geplaatst 02 januari 2014 - 19:42

Hier krijgen ze rauwe voeding en alleen water.

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#9 Geplaatst 02 januari 2014 - 20:09

Ik geef water.
Je doet niet mis met kattenmelk van Whiskas te geven.
Mijn katje lust dit ook maar omdat ik maar 1 kat heb geef ik geen kattenmelk omdat, eens geopend, het hier te lang blijft staan in de koelkast eer het leeggedronken geraakt.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#10 Geplaatst 02 januari 2014 - 20:35

Lactosevrije melk verkopen ze in veel winkels hoor, niet enkel in de Colruyt ;)
Ik heb zelf een tijd lactosevrij moeten eten en drinken, daarvan weet ik het :).

Ik zou niet teveel kattenmelk ofzo geven.
Als extraatje af en toe kan het geen kwaad.

Qua voeding is Whiskas inderdaad niet zo heel goed.
Dan ben je beter met Royal Canin of Hills.
Natvoer is Almo heel goed.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 02 januari 2014 - 20:49

Ik geef ook RC en Tijger krijgt Hill's (blaasgruis). Kattenmelk krijgen ze hier heel af en toe, maar enkel Tijger en Snoes drinken dat. Het is meer een traktatie. Voor de rest gewoon water.
Natte voeding wordt hier meer en meer een beetje Carnibest (Tijger geeft van bijna alle natte voedingen over).

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 januari 2014 - 21:19

Ik gaf mijn 2 katten altijd royal Canin. Hill's lustten ze ook wel, maar niet voor lang. Whiskas moesten ze niet. Ze kregen ook 's avonds een potje Gourmet Gold terrine.
Nu willen ze ineens alleen maar nat voer. Ze zijn ouder en Juno is ziek (kanker), dus krijgen ze nu alleen nog Gourmet en af en toe goedkoop eten van Spinner, maar die laten ze staan, als ze de saus hebben opgelikt. Juno krijgt nu ook dagelijks Viyo, dat is een nutritieve probioticum, om hen wat kracht te geven. Daar zijn ze zot van, maar het kost wel wat meer. Ze mogen ook maar één zakje per dag eten van die Viyo.
Gisteren hadden we fondue en toen wilden ze allebei rauwe biefsteak. Daar zijn ze wild van. Goed voor één keer, want ik ben niet zo voor rauw.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 02 januari 2014 - 23:02

Hier krijgt Balou zo nu en dan koffiemelk. Mn ma neem dat mee als ze naar hier komt, ik drink dat niet in mn koffie,dus ja dat staat het te verrotten...dus dan krijgt Balou meestal wel elke dag een klein beetje koffiemelk. Soms krijgt ze ook gewone melk (als ik dat een x in huis heb en het op moet, is vrij zelden...want drink ook niet echt melk) Heb haar er nooit diarree ofzo zien van krijgen, dus zolang het niet dagelijks is kan het geen kwaad.

Kattenvoer krijgt ze grotendeels van Sannabella, maar de laatste tijd at ze echt bar weinig...dus heb toen een x whiskas gekocht en toen ik een dagje weg was, had ze alleen maar van het whiskas gegegeten, nu heb ik ook purina one gekocht omdat ze whiskas en sannabella weinig at...en daar eet ze dan wel weer van...maar mix het wel. Heb het meer staan voor als ze weinig eet, natvoer en rauwvoer eet ze op dit moment ook bar weinig namelijk....misschien komt het door de winter geen idee, maar eerder was ze er dol op (op rauw dan voornamelijk, natvoer likt ze alleen het saus vanaf meestal)
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 03 januari 2014 - 15:42

Hier drinken ze whiskas melk ... de goedkopere flesjes van de colruyt of dergelijke lusten ze helemaal niet. Maar ze drinken ook veel water.

Qua voeding krijgen ze allemaal wat ze lusten: Tom wil bv niets anders dan de zakjes van spinner, geen ander merk. Sommige eten sheba, andere gourmet. Dan krijgen ze nog allemaal rauwe kip, vis, rundsvlees, ...

Van droogvoer kunnen ze kiezen tussen: Royal Canin, Almo nature (kip en vis), Iams, en nog een goedkopere soort van hobbyfirst ... Rarara wat ze momenteel het liefst lusten? Juist dat goedkope merk. Maar dat kan volgende week gerust een ander merk zijn, katten kunnen zo wispelturig zijn.

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#15 Geplaatst 03 januari 2014 - 17:05

Bekijk berichtJoske123, op 03 januari 2014 - 15:42, zei:

Van droogvoer kunnen ze kiezen tussen:
Amaai.... :lachen: wat een poezenleven...
ze mogen zelf kiezen.