Spring naar inhoud

- - - - -

Whiskas kattenmelk, wel of niet geven?

Whiskas kattenmelk wel of niet geven?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 03 januari 2014 - 17:18

Ja, zoals je ziet, ze zijn helemaal niet verwend hoor !!! :lachen:

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#17 Geplaatst 03 januari 2014 - 18:14

Bekijk berichtJoske123, op 03 januari 2014 - 17:18, zei:

Ja, zoals je ziet, ze zijn helemaal niet verwend hoor !!! :lachen:
:---) :---)

Elma
Elma
  • 3 katten

#18 Geplaatst 03 januari 2014 - 19:21

Bekijk berichtArmani, op 03 januari 2014 - 17:05, zei:

Amaai.... :lachen: wat een poezenleven...
ze mogen zelf kiezen.

Die van mij willen beslist kiezen. Soms staan er 3 soorten eten voor hun neus en dan trekken ze nog hun lip op. Ze zijngeen vrienden van mekaar, maar als het op eten aankomt, kunnen ze goed samenspannen, tot ze hun zin krijgen. En hoe het voorgeschoteld wordt, daar zijn ook nog keuzes in. Soms moet het geplet worden met wat warm water, soms mag het niet geplet worden. Capsones hebben ze beiden genoeg en eten doen dagen aan een stuk niet, als het niet naar hun zin is. De DA had al eens gezegd, dat we hen te fel verwenden. Dus wij ingesnoerd met voedsel aanbieden. Een maand later waren ze allebei 15% afgevallen. Wat doe je dan ???
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 04 januari 2014 - 14:53

Bekijk berichtElma, op 03 januari 2014 - 19:21, zei:

Die van mij willen beslist kiezen. Soms staan er 3 soorten eten voor hun neus en dan trekken ze nog hun lip op. Ze zijngeen vrienden van mekaar, maar als het op eten aankomt, kunnen ze goed samenspannen, tot ze hun zin krijgen. En hoe het voorgeschoteld wordt, daar zijn ook nog keuzes in. Soms moet het geplet worden met wat warm water, soms mag het niet geplet worden. Capsones hebben ze beiden genoeg en eten doen dagen aan een stuk niet, als het niet naar hun zin is. De DA had al eens gezegd, dat we hen te fel verwenden. Dus wij ingesnoerd met voedsel aanbieden. Een maand later waren ze allebei 15% afgevallen. Wat doe je dan ???

DAT klinkt me nu een héél bekend in de oren !! :lachen:  Maar wat doe je er aan ?

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 04 januari 2014 - 23:37

wiskas voeding is niet zo gezond, kleurstoffen en andere additieven...

Bij ons is het Royal Canin afgewisseld met Hills en ook wel verse gekookte kipfilet en als ik vlees voor ons bak, bak ik een stukje mee voor mieneke poes.
Spookske eet ook heel graag tonijn :) en zalm :h
De zwerfkatjes buiten (3 afgezette sukkelaarkes sedert vorig jaar) krijgen afwisselend eten van het merk carrefour(natvoeding) en aldi (natvoeding)

Hij drinkt graag melk: gewone, whiskas melk en lactosevrije melk (die ik in carrefour koop), de melk van andere merken moet spookske niet hebben.

en neen, ons katten zijn niet verwend :---)

ps: ivm melk: onze dierenarts zei dat, als uw katje gewoon is van gewone melk te drinken van als het kitten was, dat het dan geen probleem is om af en toe melk te drinken. Een kat die dat niet gewoon is zou diarree krijgen.

Bewerkt door spirou2007, 04 januari 2014 - 23:38.

:) :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 04 januari 2014 - 23:42

Dat Whiskas niet gezond is weet denk iedereen wel, maja wij eten zelf ook wel eens bij de Mac Donalds, en das ook niet gezond...zolang het niet het hoofdvoer is zie ik er weinig kwaad in.
Balou is van kitten af aan gewend melk te drinken en heb daarvan nooit diarreee gezien. Ze krijgt het niet vaak, eens in de zoveel tijd. Zolang je alles beperkt en geen overdaad eraan geeft lijkt het me geen kwaad te kunnen.
Geplaatste afbeelding