Spring naar inhoud

- - - - -

Krabton drapaki

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 03 januari 2014 - 14:24

Ik denk er over na om op de bovenverdieping - gang - een krabton te plaatsen. Vind de krabton van drapaki wel mooi en aangezien ik heel tevreden ben over mijn paal ben ik overtuigd dat ook de ton van goede kwaliteit zal zijn. Rest mij enkel de vraag: is zo'n ton geschikt voor coons? De diameter is 50 cm en ze is 80 cm hoog. Wie zijn coons maken wel of niet gebruik van een krabton?

http://www.drapaki.p...l-big-tube.html

Bewerkt door jacob, 03 januari 2014 - 14:26.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 januari 2014 - 16:19

Ik zou toch een maatje groter aanraden. Heb geen main coons, merk hier gewoon dat ze (2htk's) er wel heel graag in gaan hangen. Veel succes ermee :d
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 03 januari 2014 - 19:48

Ik heb zelf 2 coons en ga de krabton van Zooplus aanschaffen. Ik heb vooral naar de diameter van de openingen gekeken en die van jou lijken mij toch wat smal.
Ze moeten er toch op hun gemakje in kunnenkruipen,he :goofy: en ik heb van dat merk al een krabpaal en super tevreden
En degene die ik wil is 1,13 hoog. En dan zou ik daar nog trapsgewijs 2 kattenplanken willen boven hangen. Misschien ook leuk voor in je gang.
Ze kruipen wel graag weg in holletjes, dus de slaapplekjes in je krabton zullen wel goed gebruikt worden :goofy:

http://t.zooplus.nl/...abtonnen/379669

http://www.eko-pets....lank-kat-small/

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2014 - 22:31

Deze van zooplus is ook wel leuk en nog 5cm groter wat diameter betreft. Op de gang is er geen plaats voor krabpal dus zoek alternatieven

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 04 januari 2014 - 13:12

Bekijk berichtArni, op 03 januari 2014 - 19:48, zei:

Ze moeten er toch op hun gemakje in kunnen kruipen,he :goofy:

Soms kruipen ze meer graag in kleinere gaatjes dan in grote hoor... :p :)

We hebben hier 3 krabtonnen staan, een is 70cm hoog en 38cm diameter,  ze vinden het geweldig. Dan een lager 50cm hoog en dat hebben ze ook supergraag, en dan een hoge van 1.20m en daar liggen ze ook heel graag in. De gaatjes zijn allemaal gewoon, niet breder gemaakt of zo. ze vinden het juist fijn om goed weggestoken te zijn , en in een bolleke te kunnen liggen :)

Bewerkt door BestCoonsEver, 04 januari 2014 - 13:13.

Geplaatste afbeelding

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 04 januari 2014 - 13:34

Soms kruipen ze meer graag in kleinere gaatjes dan in grote hoor...  

Ja, maar kunnen ze er dan nog gemakkelijk inkruipen? :lachen:  nee, ik twijfel daar serieus over omdat ze bij mij beiden nog niet volgroeid zijn en als ik zie hoe omvangrijk Archie nu al is, vraag ik mij echt af of dat niet te nipt wordt, eenmaal volledig uitgegroeid?

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 04 januari 2014 - 13:57

Bekijk berichtArni, op 04 januari 2014 - 13:34, zei:

Ja, maar kunnen ze er dan nog gemakkelijk inkruipen? :lachen:  nee, ik twijfel daar serieus over omdat ze bij mij beiden nog niet volgroeid zijn en als ik zie hoe omvangrijk Archie nu al is, vraag ik mij echt af of dat niet te nipt wordt, eenmaal volledig uitgegroeid?

Ze hebben daar geen problemen mee ... We hebben 2 poezen van +/- 6 kg, en katers tussen de 7-8 kg en ik moest ze nog nooit bevrijden hehehe :p

Bewerkt door BestCoonsEver, 04 januari 2014 - 13:58.

Geplaatste afbeelding

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 04 januari 2014 - 15:53

Ik heb nog even gekeken op zooplus en blijkt dat de binnenafmeting slechts 35 cm is, dus denk dat ik voor de drapaki ton ga.
Wandhangmatten hangen er aan de muur op het overdekt terras en daar zijn ze idd gek op, maar mijn gang is niet zo breed en gemakkelijkshalve heb ik liever iets dat ik kan verplaatsen wanneer het nodig zou zijn.

@Bestcoonsever... Van welk merk zijn jullie krabtonnen?

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 januari 2014 - 21:59

Bekijk berichtjacob, op 04 januari 2014 - 15:53, zei:

Ik heb nog even gekeken op zooplus en blijkt dat de binnenafmeting slechts 35 cm is, dus denk dat ik voor de drapaki ton ga.
Wandhangmatten hangen er aan de muur op het overdekt terras en daar zijn ze idd gek op, maar mijn gang is niet zo breed en gemakkelijkshalve heb ik liever iets dat ik kan verplaatsen wanneer het nodig zou zijn.

@Bestcoonsever... Van welk merk zijn jullie krabtonnen?

De binnenafmeting is 43 cm doorsnee. Ik zie nergens 35 staan.  Maar jouw Drapaki is nog 7 centimeter groter met 50.
Ah, dus de plankjes zijn een succes:-) dan weet ik dat voor als de mijne besteld gaan worden:-)

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 05 januari 2014 - 21:52

Dan heb ik mij miskeken Arni :(.
Ik heb wandhangmatjes van petfun en van huisdierensuper.nl. Ze vinden beide leuk.die van petfun kan je wel wassen.