Spring naar inhoud

- - - - -

Met wat Sphynx wassen?

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 07 januari 2014 - 20:45

Ik moet zeggen dat ik toch ook wel een stukje in de gehoorgang ga met het oorstokje. Desondanks ik al vaak gelezen heb van het niet te doen.
Het is anders gewoon niet te doen met Smeagel. Hij heeft echt ongelooflijk smerige oren en als ik het niet doe, dan hangt hij 5min na zijn bad helemaal vol met smeer. De dierenarts kijkt hem steeds na en heeft ook nog niets gezegd van zijn oren.

Elma
Elma
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 januari 2014 - 21:32

ginnie, op 06 januari 2014 - 21:34, zei:

nooit in de gehoorgang gaan! Dan kun je vuil in de gehoorgang brengen

ginnie, op 06 januari 2014 - 21:34, zei:

nooit in de gehoorgang gaan! Dan kun je vuil in de gehoorgang brengen
Akkoord, maar ik spoel eerst de gehoorgang overvloedig met dat produkt van de DA. Die heeft mij dat zo aangeleerd, anders krijg ik het oorsmeer er niet uit en dan heeft Misty weer oorontstekingen. Ik dacht eerst ook dat je niet in de gehoorgang mocht gaan, maar de DA zei dat dat geen kwaad kon als je eerst die vloeistof erin doet en dan goed masseert en het eruit haalt met een oorstaafje.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#18 Geplaatst 08 januari 2014 - 08:00

Vloeistof erin doen kunnen wij al niet doen, want de keren dat we dat gedaan hebben, is mijn kat altijd ziek geworden.
Onze DA heeft ook gezegd dat het geen kwaad kon. Het is niet alsof wij zo ver gaan dat we op het trommelvlies komen hè.
Het is gewoon een klein stukje erin omdat anders de smeer direct er terug uithangt.

Een Sphynx zijn oren kuisen kan je ook niet vergelijken met andere katten hun oren kuisen.
Andere katten moet / mag je normaal gezien hun oren niet kuisen, bij een Sphynx moet het.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 08 januari 2014 - 18:51

maar ook de gehoorgang van de sphynx maakt een hoek en daar kun je dus vuil achter duwen als je pech hebt. met een wattenstaafje IN de gehoorgang gaan kan dat dus doen. Vandaar de waarschuwing.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 januari 2014 - 18:57

Goh, ze maken zoveel vuil aan, dat het er snel terug uitloopt.
Sphynxen zijn echt smerige beesten op dat gebied, hahaha.
Maar toch bedankt voor de waarschuwing, ik zal voorzichtig zijn.

Bewerkt door BlackScorpion, 08 januari 2014 - 18:57.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#21 Geplaatst 08 januari 2014 - 20:35

Ik ben ook altijd heel voorzichtig als ik Misty haar oren schhon maak. Maar als ik het niet doe heeft ze gegarandeerd weer een oorontsteking. Ik begin zelfs te denken dat ze daardoor doof is. Toen we haar pas hadden, als kitten, ontdekten we dat ze voor de meeste klanken doof was. Ze had toen ook al veel oorsmeer, maar dat haalde ik alleen uit haar oorschelp, met een natte doek. Dat waren plekken in die doek, die ik er niet meer uit kreeg op 60° wassen !!
Toen ze dus onlangs een dubbele oorontsteking kreeg, merkte ik eigenlijk pas op, hoeveel bruinoorsmeer ze had. Voordien mocht ik alleen maar met die natte doek aan haar oren komen, maar nu keek ik in haar oren met zo'n teutje dat ik nog van een dokter gekregen heb. Dat is speciaal om in de oren te kijken en werd vroeger altijd gebruikt. Nu hebben zo loderne spullen, maar ik gebruik dat teutje nog voor Misty.
Toen ik dus onlangs keek, zag ik zwarte vettige smurrie op haar trommelvlies hangen. Als ik met die vloeistof van de DA (Vetriderm Ear cleaner) haar oren spoel, komt die smurrie los em kan ik het grotendeels met keukenrol, gewoon uit haar oren vegen. De rest haal ik voorzichtig met een wattenstaafje eruit, door langs de zijkant van het oor te "pulken", tot alles eruit is. Dan kijk ik nog eens na met het teutje of er niks achter gebleven is. Je moet eens zien hoe haar trommelvliezen dan weer blinken.
Aan de reactie van Misty is ook te zien dat ze zich bevrijdt voelt, want nadien hangt ze altijd de zotte doos uit. :-)

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos