Spring naar inhoud

- - - - -

Onze poes geeft over...

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
_kim_
_kim_
  • 19 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 januari 2014 - 23:17

Wij hebben een vraagje..
Onze poes nixie geeft al een tijdje over...
Ze heeft dit nog eens gehad , toen hebben we haar wat minder eten gegeven en naar de DA geweest en alles was oké.
Nu sinds een week stonden we op en er lagen allemaal 'wormpjes' op de vloer een stuk of 6!
Overgeefsel dus...
Nixie is ook altijd aan het rondlopen zo precies dat ze niet goed weet wat doen.. tis niet nixie hoe ze normaal is!
Nu lag ze net in haar mandje en ze staat ineens op en begint weer 3x te braken.
We zijn een beetje ongerust :o
Ze schrokt wel heel fel, maar ze krijgt echt niet zo veel eten als anders en we hebben al zo'n eetbakje gekocht dat ze zelf om haar eten moet 'werken'..
Weet iemand wat het kan zijn??

grtjs.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 05 januari 2014 - 23:48

Heb je haar al ontwormd?
En je gaat mss best terug naar de dierenarts want zo dikwijls overgeven is niet normaal.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 januari 2014 - 08:00

Dit lijkt mij niet overgeven van schrokken.
Overgeven van schrokken is 1 keer, vlak na het eten.
Dat is niet in 6 keer en ook niet langer na het eten.
Onze kat schrokt regelmatig, daarvan weten wij het.

Best dus even met naar de dierenarts gaan.

Bewerkt door BlackScorpion, 06 januari 2014 - 08:00.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 januari 2014 - 08:09

Ik zou er zeker even mee naar de DA gaan om te kijken wat er aan de hand is, want dit overgeven komt niet van schrokken (hier ook een schrokker)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

_kim_
_kim_
  • 19 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 januari 2014 - 08:27

Ja, ze is ontwormd...
Tot nu toe heeft ze het niet meer gedaan, heb haar dan ook wel maar een klein beetje eten gegeven om te zien of het erin blijft!
We wachten nog even af en als het dan niet over gaat gaan we naar de DA! :)

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 januari 2014 - 08:53

als ze zo vaak overgeeft , is er iets niet juist!
of er zitten wormpjes in haar darmen, of ze heeft parasieten, op de eerste plaats dus zeker terug ontwormen

en als dat niet helpt naar de dierenarts om haar te laten checken
want duidelijk is ze er zelf ongemakkelijk door als ze zo rond loopt en niet weet waar ze goed is
misschien zit er zelfs een obstructie in haar maag of darmen

misschien is het zelfs verandering van eten? extra stress?
welke voeding krijgt ze?

door zo vaak over te geven, zal ze ook rap voedingsmiddelen missen en uitdrogingsverschijnselen hebben
dus het zeker niet te lang laten aanslepen!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 06 januari 2014 - 08:59

Ik heb hier een kat dat overgeeft van vele natte voedingen. En telkens lijkt hij tegen iets te kunnen, maar is het er weer naast. Gisteren ook ineens van korrel te eten... Nochtans was het nu lang geleden dat hij overgegeven had.

Als hij vaak overgeeft, zou ik toch ook naar DA gaan. Tijger is waarschijnlijk allergisch aan iets, maar zijn slokdarm geraakte wel geïrriteerd. Daarvoor heeft hij toen iets gekregen.

Zorgen dat ze voldoende vocht binnen heeft. Desnoods wat kattenmelk ofzo.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 06 januari 2014 - 10:57

Hier heeft Joske ook al vlug over, dat duurt dan een dag of 2 en het is dan weer voorbij. Hoe het komt is ons een raadsel. Hij heeft dat al sinds hij hier is aangekomen als kitten van 10 weken. We zijn er al verschillende keren mee naar de da geweest, en dan krijgt hij een spuitje primperan. Maar het gaat ook vanzelf weg zonder de da er bij te roepen !!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#9 Geplaatst 06 januari 2014 - 17:24

Ik zou toch ook bij de da gaan. Als je zegt dat je 'wormpjes' zag liggen, bedoel je dan echte wormen of stukjes ervan? Ons Yvonne hier heeft eens een lintworm gehad, gaf ook heel veel over, met witte stukje erin, en zat ook in de stoelgang. Wij dachten dat het niet kon omdat we ontwormd hadden, maar da zei dat dat die pilletjes eigenlijk de wormen doden die evt aanwezig zijn, maar niet preventief werken, dus dat ze perfect een tijd na hun pilletje kunnen besmet raken. Toch zou ik nu niet zomaar direct ontwormen zonder eerst een da te raadplegen.