Spring naar inhoud

- - - - -

Petmate Booda Dome kattenbak

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 06 januari 2014 - 11:29

Heeft er iemand ervaringmet deze bakken? Kan je ze makkelijk uitscheppen?
http://www.zooplus.n...enbakken/321498

Die heeft dus geen klep?

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 06 januari 2014 - 11:55

Ik heb de Booda Cleanstep (met dat trapje aan de zijkant) en die is prima om uit te scheppen.
Mooie kattenbak, 'k heb enkel wat zitten sukkelen voor de filterhouder te plaatsen (daar miste ik wel een beschrijving) maar eens ik mijn ogen goed opendeed en mijn verstand begon te gebruiken, ging dat ook vlot ;)

A ja, ze gebruiken die hier wel heel graag, liever dan de andere overdekte bakken.
Vraag mij niet waarom... :catnoknow
Misschien hebben ze toch wat meer Hyacinth Bucket gehalte dan ik dacht ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 januari 2014 - 12:02

Ik vind deze persoonlijk (op foto) ook nogal een kleine ingang hebben.

Wij hebben een gewone bak staan thuis en hebben de klep er uit gehaald.
Normaal kan je met elke bak de klep eruit halen, vinden de katten aangenamer.
Matje ervoor (net de Dirty Dog Cat mat gekocht) en geen problemen :)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 06 januari 2014 - 13:05

Voor grote katten is die veels te klein en om uit te scheppen moet je elke keer die klep eraf doen nee vindt het zo te zien niet praktisch.
Hier alleen jumbo cat it bakken heel handig om uit te scheppen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 06 januari 2014 - 13:44

Sabine2, op 06 januari 2014 - 11:55, zei:

Ik heb de Booda Cleanstep (met dat trapje aan de zijkant) en die is prima om uit te scheppen.
Mooie kattenbak, 'k heb enkel wat zitten sukkelen voor de filterhouder te plaatsen (daar miste ik wel een beschrijving) maar eens ik mijn ogen goed opendeed en mijn verstand begon te gebruiken, ging dat ook vlot ;)

A ja, ze gebruiken die hier wel heel graag, liever dan de andere overdekte bakken.
Vraag mij niet waarom... :catnoknow
Misschien hebben ze toch wat meer Hyacinth Bucket gehalte dan ik dacht ;)

Die had ik ook gezien, maar vinden je katten het niet raar om die draai te nemen? En hoe kuis je die makkelijk uit?

Kleine ingang is voor mij persoonlijk niet echt een probleem. Ik wil wel dat ze makkelijk uit te scheppen zijn. Momenteel gebruik ik vooral een bak waarvan je een deel van de klep kan opendoen zodat je het makkelijk kan uitscheppen. Dat vind ik erg handig.

Dus als je echt die hele klep moet afhalen vind ik het toch ook niet zo handig..

Bewerkt door elixeryen, 06 januari 2014 - 13:44.

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 januari 2014 - 15:00

Ze gebruiken die zeer graag. Die bestaat niet echt uit twee volledig gescheiden compartimenten, ze moeten niet heel het trapje op en daar een bocht nemen, ze kunnen als ze vermoedelijk halverwege erin zitten al naar de kant met het zand gaan.
Die schept even gemakkelijk uit als gelijk welke andere kattenbak, maar je moet er wel heel de kap afhalen.
Door de trapjes heb je zeker minder uitloop zonder dat er daar nog een matje moet liggen waar ik over kan vallen :oops: Ik ga elke dag twee keer (als ik hem kuis) met het handborsteltje over de trapjes. Het enige dat wat moeilijker gaat, is het zand dat helemaal onderaan het onderste trapje ligt, door die boord kan ik het niet gewoon "doorvegen" op mijn vuilblik.
Voor de rest vind ik hem wel mooi en praktisch, zeker voor in de living ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org