Spring naar inhoud

- - - - -

Consult dierenarts

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 06 januari 2014 - 17:38

Wat is de gemiddelde meerprijs bij een huisbezoek van de dierenarts? Mijn 2 coons moeten hun jaarlijkse vaccinatie krijgen. Poes is slechts 1 maand jonger dan kater dus ik kan ze gelijktijdig laten inenten.
Nu heb ik wel 2 grote draagmanden, maar beide zijn niet geschikt om er. 2 coons in te stoppen.
Ik heb geen partner, dus moet alleen naar de DA vandaar dat ik zou vragen om langs te komen. Ben echter nieuwsgierig naar de prijs van zo'n thuisconsult?

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 06 januari 2014 - 17:43

Hangt echt af van dierenarts tot dierenarts.
Kan je ze niet beiden in de auto steken in een draagmand en 1 voor 1 binnendragen?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 06 januari 2014 - 17:56

De meeste dierenartsen hebben wel wat draagmandjes dus misschien kan je er wel eentje lenen? Of van iemand anders uit de buurt die je kent?

Kan ook zijn als je dit uitlegt aan de DA dat die maar 1 consult aanrekent, denk dat een thuisbezoek toch wel wat meer gaat kosten.

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#4 Geplaatst 06 januari 2014 - 18:44

ik ken de prijs niet van het consult op zich, maar ik weet dat ik vorig jaar geschrokken ben van de totaalprijs: vaccinatie en ontworming van drie katten en een hond (thuis dus), rond de 130 euro ...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 06 januari 2014 - 19:10

Hangt er ook vanaf hoe ver die da moet rijden.
Heb hier eigenlijk nooit meer betaald, alleen voor het laten inslapen van mijn schatje rekende de da van wacht me 85€ aan. Zat wel de 2 spuiten bij inbegrepen.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 06 januari 2014 - 20:14

Om echt op consult thuis te komen werd mij 50 euro aangerekend.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 06 januari 2014 - 21:02

Blijkbaar wordt goed doorgerekend dan voor huisbezoek. Zal mijn 2 draagmanden meenemen en ze een voor een uit de auto laden. Wat omslachtig maar had niet verwacht dat het zo veel duurder zou zijn. Volgend jaar 3 coons, amaai,hoe ga ik dat oplossen ;)?

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 06 januari 2014 - 23:01

Ik zat ook net te denken hoe ik het zou doen met mijn 3 bengels...
Jefke is nogal aan de kleine kant (ook maar een dikke 4 maanden oud)
maar de 2 dames zitten nogal goed in hun vacht :engel:
Woon op het tweede verdiep met een heel smalle traphal
dus was misschien ook aan het denken om de da aan huis te laten komen, maar ja dat kost al gelijk een pak meer he.
Ik ga deze week met Jefke alleen, en eens vragen aan de da hoe ik het in de toekomst zou moeten doen.
Uiteindelijk hebben Beats en Bubbels hun vaccinatie pas in maart nodig dus dat kan nog wel eventjes wachten

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 januari 2014 - 07:21

Hier komt de da aan huis voor de entingen van 8 katten en 1 hond.Ik betaal maar 1 bezoek + de gebruikte medicatie.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 januari 2014 - 08:41

Bij mij komt de da nooit aan huis, maar met puppen wel, dan betaal ik voor chippen, registratie chip, gezondheidsboekje, algemeen onderzoek en enten zo een 30 euro per pup. Komt geen huisbezoek bij.  Vind dit heel voordelig.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 07 januari 2014 - 15:36

Bekijk berichtDORIS, op 07 januari 2014 - 07:21, zei:

Hier komt de da aan huis voor de entingen van 8 katten en 1 hond.Ik betaal maar 1 bezoek + de gebruikte medicatie.

Hier net het zelfde 8 katten, 2 honden, 6 konijnen, en al wat er op dit moment nog nood heeft aan medische hulp...
1 visite (gewoon zoals in de praktijk) en de prijs van de medicamenten ...

Maja, 't is dan ook een hele lieve op dat gebied. Gisteren werd Justin gecastreerd, Marcelleke kreeg zijn eerste vaccinatie en ze heeft het geslacht bepaald van 7 baby-hamstertjes. Prijs 69 euro... Ik zeg haar nog : ja, maar dat is toch niet genoeg... Maar ik heb geen consultatie aangerekend ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 07 januari 2014 - 15:47

Bekijk berichtNakthis, op 06 januari 2014 - 20:14, zei:

Om echt op consult thuis te komen werd mij 50 euro aangerekend.

amai dat is veel, dat is toch alleen het consult he?

Bekijk berichtKaszi, op 07 januari 2014 - 08:41, zei:

Bij mij komt de da nooit aan huis, maar met puppen wel, dan betaal ik voor chippen, registratie chip, gezondheidsboekje, algemeen onderzoek en enten zo een 30 euro per pup. Komt geen huisbezoek bij.  Vind dit heel voordelig.

Huh :s  chip, boekje, onderzoek, enten maar 30 euro per pup? :trance:  Dat is echt wel heel weinig :s

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 07 januari 2014 - 16:08

Bekijk berichtSolotje, op 07 januari 2014 - 15:47, zei:

idd tot 2 jaar geleden was dat 90 euro, wel bij een andere da.
Verschil op bvb 8 puppen is wel heel veel.

Huh :s  chip, boekje, onderzoek, enten maar 30 euro per pup? :trance:  Dat is echt wel heel weinig :s

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 07 januari 2014 - 16:10

Ja dat is echt weinig, je mag van geluk spreken, dierenartsen die zo weinig vragen zijn zeldzaam :)

Bewerkt door Solotje, 07 januari 2014 - 16:10.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 07 januari 2014 - 16:29

Bekijk berichtSolotje, op 07 januari 2014 - 15:47, zei:

Ja, dat was alleen het consult. Hij heeft Dante toen wel ineens meegenomen naar de praktijk om te sonderen maar ik vond dat toch ook wel veel geld. Langs de andere kant wist ik dat hij in heel goede handen was dus ik heb daar niet over nagedacht.