Spring naar inhoud

- - - - -

Automatische voerbak

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2014 - 10:51

Hallo,

Ik had graag een automatische voerbak gehad met minimum 2 bakjes.
Dit voor s'nachts natvoer te kunnen geven, zonder dat ik er voor moet opstaan.
Mijn kat vraagt overdag regelmatig voor natvoer, maar s'nachts dus ook.
En ze komt echt op je springen en blijven mauwen tot je opstaat.

Vroeger heb ik al eens zo een bakje gehad en ik was er heel tevreden over.
Maar om een of andere reden is het verdwenen en zou ik een nieuw willen.
Nu heb ik op Zooplus gaan kijken, maar door de commentaren ben ik nogal terughoudend.

Hebben jullie zo een bakjes, hoe zijn deze, veel lawaai (zou op de slaapkamer komen te staan)?
Werken ze goed, wat zijn jullie bevindingen en belangrijk: waar kan je die kopen (regio Antwerpen).

Alvast bedankt,
Blacky
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 januari 2014 - 12:31

Ik heb deze
http://www.zooplus.n...n/andere/101227

'k Heb die onlangs de kritieken toch aangeschaft.

Reden: 't is de goedkoopste en ik had die nodig voor mijn obesitas-opvangertje Gusta. De bedoeling was dat ik 4 keer per dag eten zou geven want haar porties waren beperkt. Maar door mijn full time job kon ik niet anders dan de helft 's morgens geven en de helft 's avonds. Had ik alles 's morgens gegeven, dan zou ze het in één keer binnengeschrokt hebben.
Dus gaf ik 's morgens en 's avonds een kleinere portie in haar voedselverrijking en voor haar middagportie en vooravondportie gebruikte ik die voedingsautomaat. Dat werkt goed, het maakt geen lawaai. De avond ervoor zette ik alles klaar, als het vb 22u was en haar middageten voor 12u, dan draai je gewoon de timer-knop op 14 uur en de timer van het bakje voor de vooravond-portie zette ik dan op 19 uur (zodat rond 17u dat tweede klepje opende).
't Is eigenlijk een heel eenvoudig systeem.
Wel moet je eropletten als je het klaarzet en de bakjes sluit, dat de timer met de nul vanonder staat, daarna klepje dicht, aantal uren tussen dat moment en het moment dat het klepje openmoet instellen (vb die 14 uur) en hetzelfde voor het tweede bakje.
Met deze uitvoering zal je het niet op het kwartier juist kunnen instellen, maar het doet wat het moet doen.

De kans dat ik het nog eens nodig ga hebben is tamelijk klein (hoewel ik het nu gebruik als "gewone voedingsbak" voor de nieuwe opvangertjes, Gusta is ondertussen geadopteerd).
Vandaar dat ik eerst wou proberen met de goedkoopste uitvoering ;)

Er is zo'n "koelelement-zakje" bij die je onderaan de automaat moet steken, maar dat heb ik nooit gebruikt want 't was voor brokjes te geven ;)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 januari 2014 - 13:40

Dat was ook degene die mij het meeste interesseerde.
Die andere 2 bij Zooplus lijken half de kamer in beslag te nemen :d.

Ik ga het straks thuis eens bespreken en misschien dat het toch die wordt.
Maar het maakt dus niet veel lawaai? En de timer, maakt die lawaai?
Want het is voor in de slaapkamer te zetten om s'nachts eten te geven :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 07 januari 2014 - 13:55

Ik hoor die hele voederautomaat totaal niet :)
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 januari 2014 - 14:36

Ah, heel goed :)

Bedankt voor de informatie.
Straks eens bespreken en hopelijk gaan aankopen.
En dan mijn Sierra gewend krijgen aan ongeveer vaste tijden om te eten.
Nu komt ze eten vragen wanneer ze zin heeft, zo ongeveer 20 keer per dag ;).

Gedurende de dag is geen probleem, mijn ouders zijn thuis en geven wanneer ze vraagt.
Maar s'nachts.......

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 januari 2014 - 18:31

kwam net deze tegen : http://www.nourritan...Voederautomaat/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#7 Geplaatst 08 januari 2014 - 18:59

Hey die middelsten zijn diegene die wij vroeger hadden en nu dus vemrist zijn!
Handig, bedankt :)

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 12 januari 2014 - 10:22

Ik heb die middenste, maar die staat nu mooi in zijn doosje. Shiva is zo handig (eigenlijk potig) dat hij die timers kan vooruitzetten tot zijn bakje opengaat... :o
Was hier geen succes, met andere woorden.
Ik gebruik een activity board om brokjes te geven. Het vraagt wat tijd om de brokjes uit het bord te krijgen, zo verminder je de kans dat je kat gaat eten uit verveling of zich overeet...

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 12 januari 2014 - 12:09

Bekijk berichtFieke, op 12 januari 2014 - 10:22, zei:

Ik heb die middenste, maar die staat nu mooi in zijn doosje. Shiva is zo handig (eigenlijk potig) dat hij die timers kan vooruitzetten tot zijn bakje opengaat... :o

:ha :ha Slim van Shiva!!
Het lijkt dat dit model traploos instelbaar was (die geen geluid maakt als je aan de timer-knop draait)

'k Denk niet dat dit mogelijk is met het model van Zooplus om dat door te draaien, da's met kleine trapjes instelbaar (niet super-nauwkeurig, je kan er wel eens een kwartier naast zitten). Je kan ook enkel in één richting draaien, dus als je moet instellen oop 5 uur en je hebt in je enthousiasme naar 6 uur gedraaid, dan moet je de timer weer helemaal ronddraaien, je kan niet "een uurke terug".
Er staan ook wel commentaren in van slimme katjes die de klepjes blijkbaar toch open krijgen, Gusta heeft dat nooit voor elkaar gekregen (hoewel ze ongetwijfeld geprobeerd heeft :lachen: ).
Da's de ene kat bij de andere denk ik
Mijn Gizmo* kon de deur opendoen aan de klink
Mijnen Chester krijgt het kattenluik open als het afgesloten is om van binnen naar buiten te gaan
En ik denk dat slimme katjes altijd wel een manier zullen vinden om te krijgen wat ze willen ;)