Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten blijft niet van de salontafel!

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Femke03
Femke03
  • 103 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:16

Gizmo is het hier ondertussen al goed gewoon, hij weet goed wat mag en wat niet. :jump:
Alleen de salontafel vindt hij toch zo plezant. En hier moet hij nu juist afblijven, want er staan altijd glazen enz. op.
Iemand tips? Heb al vanalles geprobeerd: hem al eens goed laten verschieten, met de plantenspuit gespoten,..
Maat niets helpt. Iemand tips? :help:

Dank u!
"Groot bij groot", zei de kat. En hij ging bij de hond zitten.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:25

Als hij erop springt meteen met een lange hengel naast de tafel spelen met hem spelen.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:29

Het woordje NEEN duidelijk zeggen en hem eraf halen en op een plaats of hoogte zetten (want dat zal de reden zijn, een kat zit graag in de hoogte) waar hij wel mag zitten.

Dit is net zoals bij kleine kinderen, héél véél herhalen.

En die plantenspuit kan je best opbergen. Dat helpt niet, hier ga je alleen u kitten lastiger mee maken. En je wilt later toch geen gedragsproblemen hé ;)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

NeonYellow
NeonYellow
  • 368 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:31

Bekijk berichtkate2, op 07 januari 2014 - 11:25, zei:

Als hij erop springt meteen met een lange hengel naast de tafel spelen met hem spelen.

is dat net niet motiverend ?
als hij op tafel springt mag hij spelen?
hier houden we vol met de plantenspuit, en na een eind weten ze waar ze op mogen en waar niet
nu moeten we enkel maar eens schudden met de plantenspuit zodat ze het water horen en ze zijn al weg :)

banner

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:32

Wij hebben het gewoon opgegeven, er staat nu zelfs een glas water op onze salontafel speciaal voor onze kat :d.
Een kat is en blijft een dier dat wil springen, ik ben van mening dat je dat toch niet kan tegenhouden.
En doe wat je wil als je erbij bent, als je je rug gedraaid hebt doen ze toch waar ze zin in hebben.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#6 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:34

Bekijk berichtNeonYellow, op 07 januari 2014 - 11:31, zei:

is dat net niet motiverend ?
als hij op tafel springt mag hij spelen?
hier houden we vol met de plantenspuit, en na een eind weten ze waar ze op mogen en waar niet
nu moeten we enkel maar eens schudden met de plantenspuit zodat ze het water horen en ze zijn al weg :)

Een plantenspuit werkte bij onze kat vroeger niet. Ik heb dat eens gevraagd aan Anneleen (van Felinova) en ze zei dat consequent een hengel uithalen en spelen de katten op den duurt leert dat het op de grond veel spannender is dan op de tafel en ze minder geneigd zullen zijn om op de tafel te springen. Als de hengel lang genoeg is zodat ze die niet teveel associëren met jou. Ik weet nu wel niet of het ook zou werken als er ansjovis en salamitjes op je tafel liggen :lachen:

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#7 Geplaatst 07 januari 2014 - 11:43

Hier helpt het woord NEEN ook,  ze weten goed wat mag en niet mag, maar zijn zoals kleine kinderen, altijd opnieuw proberen en uittesten

Veel succes

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 07 januari 2014 - 12:02

geen glazen meer op je salontafel zetten...
Hier springen ze ook constant op de salontafel, ik probeer al jaren om het hen af te leren maar ze blijven oost indisch doof voor mijn bezwaren dus ik heb het opgegeven en zet gewoon niks meer op de salontafel dat ze kunnen omversmijten en dat dan kan stuk gaan of iets kan bevlekken
Geplaatste afbeelding

Femke03
Femke03
  • 103 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 07 januari 2014 - 12:09

Ik denk niet dat het voor de hoogte is want hij kan op andere plaatsen liggen die hoger zijn. Eten ligt er ook niet op, maar hij stompt altijd de glazen om.
En bij NEE lacht hij mij is goed uit denk ik,dan kijk hem zo van: wat zegt ze nu?! :jump:
Maar blijven volhouden is dus de boodschap. Of het opgeven haha!
Voor de rest is het een engeltje hoor :loveshower:
Hij weet goed wat wel en niet mag, maar die salontafel he :jump:
"Groot bij groot", zei de kat. En hij ging bij de hond zitten.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 07 januari 2014 - 12:56

Hier zitten ze ook altijd overal op en onder, en op de salontafel gaan ze hier nu net graag languit liggen.
Versiering heb ik er gewoon afgenomen, zo kunnen ze erop liggen. En als er een glas ofzo opstaat letten wij meer op dat het niet opgestoten wordt. En tot nu toe lukt dat goed.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#11 Geplaatst 07 januari 2014 - 13:38

Glazen stompt ze hier niet om op de salontafel.

Wel wil ze vaak een snuffelen aan een kaars.
Dan roepen wij ook eens goed NEE en de warmte verwittigd haar ook.
Al een geluk dat ze geen snorharen heeft, want anders waren die er al een paar keer af geweest :d

Toen we haar pas hadden, wilden we ook niet dat ze op de kasten, salontafel en eettafel kwam.
Goh... geen idee hoe lang we het hebben volgehouden, maar niet langer dan een paar dagen :d.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 07 januari 2014 - 15:42

Hier ook niet af te leren :evil:
Onze Terry wordt er alle dagen wel meerdere keren afgezet, maar niks helpt.
Ook al kent hij het woordje nee al , maar dat telt blijkbaar niet voor de salontafel, plantenspuit, speeltjes geprobeerd.
De andere 4 komen er maar sporadisch op, dus die beginnen het te weten, dat het niet mag. :twisted:
Hetzelfde in de keuken op het aanrecht, alleen Terry probeert me uit.
Maar daar wordt flink met de plantspuit gewerkt, maar dat is maar even en dan zit hij er weer op. :(

KS2015

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#13 Geplaatst 07 januari 2014 - 19:25

Een kat kan je toch niets leren?
Die zal misschien van de tafel blijven als jij in de buurt bent, maar van zodra je weg bent doet ze het toch hoor ...
Hier ook: katten mogen niet op het aanrecht, en doen het ook niet als ik in de buurt ben, maar ik vind 's morgens geregeld kattenpootjes op het aanrecht