Spring naar inhoud

- - - - -

Herfst, lente of winter?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2014 - 17:51

De laatste tijd is het nogal herfstweer, met al dat waaien en regenen. Er hangen zelfs nog blaadjes aan de bomen. Die zouden er nog af moeten vriezen.

Vandaag ging ik wandelen met een hond. We hebben op het veld zitten zonnen... :louche: Mijn dunne sjaal was te warm. Er vlogen verdacht veel kleine vogeltjes ijverig rond. En ik zag paddenstoelen.

Welk seizoen is het nu? :louche:

Ik wil toch graag wat winterpret. Dikke truien aandoen, chocomelk drinken.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 januari 2014 - 17:55

Bekijk berichtNasa, op 07 januari 2014 - 17:51, zei:

De laatste tijd is het nogal herfstweer, met al dat waaien en regenen. Er hangen zelfs nog blaadjes aan de bomen. Die zouden er nog af moeten vriezen.

Vandaag ging ik wandelen met een hond. We hebben op het veld zitten zonnen... :louche: Mijn dunne sjaal was te warm. Er vlogen verdacht veel kleine vogeltjes ijverig rond. En ik zag paddenstoelen.

Welk seizoen is het nu? :louche:

Ik wil toch graag wat winterpret. Dikke truien aandoen, chocomelk drinken.

Idem :(  Ik weet dat heel veel mensen blij met dit weer zijn, maar ik ben er zo ontzettend dol op.
Elk jaargetijde heeft zijn charme, en voor mij heeft de winter dat in hoge mate... Lekker de haard aan, kaarsjes overal.. warme truien en sneeuw :loveshower: :loveshower: :loveshower: .

Was dit niet de "horror" winter??? was me echt al aan het verheugen op bergen sneeuw, even naar België rijden om daar te skiën in het weekend.. Heerlijke wandelingen met de hond en Hubby en daarna een enorme mok met warme chocolademelk met heeeel veel slagroom ;)

Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 januari 2014 - 18:00

ik ben ook een echt wintermens.. Mijn botjes staan in de gang... :( te wachten op de sneeuw...die maar niet komt...
liep vandaag zelfs zonder jas buiten...

alleen voor mijn job is echte winter minder ma soit ;-)

Twinkel
Twinkel
  • 1.673 berichten

#4 Geplaatst 07 januari 2014 - 18:50

Achja, de sneeuw zal weer voor in maart zijn, zeker? :d

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 januari 2014 - 19:16

een verwittigd man/vrouw is er 2 waard! : http://www.112antwer...nt01returnid=16

't is de moment om nog snel uw ladder op te kruipen en dakpannen te verstevigen, losse dingen op te bergen!!

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 07 januari 2014 - 19:29

Vorig jaar begon het ook maar midden januari, goed mogelijk dat het nu ook weer zo is. Ik ben zelf geen voorstander van sneeuw-toestanden, veel te gevaarlijk. Bussen rijden soms niet, straten niet gestrooid, zotten op de weg, enz.
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 07 januari 2014 - 19:44

Bekijk berichtLilia2055, op 07 januari 2014 - 19:29, zei:

Vorig jaar begon het ook maar midden januari, goed mogelijk dat het nu ook weer zo is. Ik ben zelf geen voorstander van sneeuw-toestanden, veel te gevaarlijk. Bussen rijden soms niet, straten niet gestrooid, zotten op de weg, enz.

Ik vind wel dat de winter winter moet zijn, en sneeuw is leuk, maar idd niet als je de baan op moet. Dan rij ik echt niet graag rond...
Those who don't believe in magic, will never find it

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 januari 2014 - 20:07

Bekijk berichtLilia2055, op 07 januari 2014 - 19:29, zei:

ik heb het al geweten dat we algemene oproep kregen om binnen te rijen met de bussen omdat het véééééél te gevaarlijk is...

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 07 januari 2014 - 20:11

Ja ik kan dat verstaan ze dat de bussen niet rijden. Het is hier heuvel op, heuvel af en als het dan niet gestrooid dan is het levensgevaarlijk.
Geplaatste afbeelding

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 januari 2014 - 20:13

vorig jaar had het geijzeld hier.. en ik k reed met mijn bus amper 20 per uur... moest een straat in , begon goe op tijd te pinken.. eer ik stil stond , stond ik aan de volgende straat.. zo'n gevaarte stopt ook niet zomaar hé...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 07 januari 2014 - 20:22

Het mag zo blijven en overgaan op de lente.
Als het hier eens begint te winteren duurd dat weer weken en heb daar totaal geen zin in.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#12 Geplaatst 07 januari 2014 - 21:27

Voor mij mag er ook nog wat sneeuw vallen, dan kunnen we weer zagen dat het te koud is ;)
Geplaatste afbeelding

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 07 januari 2014 - 21:38

Ik hou ook wel van een normaal verloop van seizoenen. En een goed pak sneeuw hoort daar dan ook wel bij.
Ik heb alleen schrik dat als het begint te winteren, het voor lange tijd zal zijn en serieus de moeite. En dat vind ik dan ook weer teveel van het goede. Net zoals die voorbije here zomer voor mij ook te heftig was.

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 07 januari 2014 - 21:51

Heerlijk was die warme zomer zo moesten we er elk jaar hebben.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 07 januari 2014 - 22:02

De zomer moet voor mij niet zo heet zijn als de vorige. Ik lag toen ook nog te herstellen van mijn operatie. Op een bepaald moment had ik een hitteslag. Heb bij zo'n warmte ook snel lage bloeddruk. Iets minder warm, maar toch zomer.

Ik heb graag vrieskou en sneeuw. Zelfs na mijn slippertje waarbij ik met mijn voorwielen in iemand's voortuin terecht kwam. Als we allemaal gewoon relativeren, voorzichtig zijn en niet te veel mopperen, dan komen we er wel. Of ook niet. :)

Eind januari ben ik jarig. Dan wil ik sneeuw :x Een lekkere vrieskou periode, gezellig!

Bekijk berichtKarianne, op 07 januari 2014 - 19:16, zei:

een verwittigd man/vrouw is er 2 waard! : http://www.112antwer...nt01returnid=16

't is de moment om nog snel uw ladder op te kruipen en dakpannen te verstevigen, losse dingen op te bergen!!

Oh, alweer. Dat vind ik ook wel cool. Maar niet als mensen schade hebben, natuurlijk.