Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Juno doet het niet goed - En onze dansperiode

Longkanker danswedstrijden

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#136 Geplaatst 17 februari 2014 - 18:06

Bij mij kriebelt het altijd in januari/februari om op zoek te gaan naar een leuk reisje. Dat mag zeker niet te lang duren, maar een weekje er tussen uit, doet me toch wel goed. Maar ik zoek wel altijd iets speciaal, geen gewone "strandvakantie".
Dit jaar zal het er echter niet inzitten. Gebit wordt volledig gerestoreerd met trekken (is al gebeurt), gebit plaatsen en aanpassen aan nieuw gebit. Ik zie er tegen op.
Ook nog wat schrik omdat ik nu diabetes heb, met pillen, niet met insuline en toch moet opletten wat ik eet (ik mag niet meer verdikken). Wat krijg je allemaal te eten in die exotische landen.
En als we 2 kittens gaan adopteren, dan kunnen we niet op vakantie gaan. Ook Misty moet nu dagelijks 2x een pil krijgen voor haar overactieve schildklier en dat wil ik liever zelf doen, want Misty is een karakterkatje en laat zich du niet zomaar doen. Zelfs niet door de DA. :lol2:

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#137 Geplaatst 17 februari 2014 - 18:13

Tja dat zal eens een reisje dicht bij huis zijn hé! Jammer voor jullie. :d

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#138 Geplaatst 17 februari 2014 - 18:24

Als je kat gemakkelijk is, kan je met de kat op reis zoals naar CenterParcs ofzo.
Dat doen wij ook ipv een reisje naar de zon :)
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.956 berichten

#139 Geplaatst 17 februari 2014 - 22:25

Ik ga niet echt graag op reis, 't is te zeggen ik vertrek niet graag, eens ik weg ben geniet ik er wel van. Maar sinds alle miserie met de katjes hier (2 overleden, eentje met kattenaids en dus een wankele gezondheid, en één zwervertje in huis gehaald die nog heel veel schrik heeft van vreemde mensen) vertrek ik zeker niet graag meer. Een lange reis zie ik voorlopig echt niet zitten.
Onze katjes meenemen zit er bij ons ook niet in dus, helaas, want dat moet wel tof zijn als je dat kan.

Pff, een nieuw gebit, is ook allesbehalve plezant he. Hopelijk verloopt alles goed!

Elma
Elma
  • 3 katten

#140 Geplaatst 18 februari 2014 - 20:10

Ik reis niet zo graag meer. Door onze internationale danswedstrijden, destijds, hebben we zowat overal gezeten. We gingen ook nog elk jaar op vakantie, buiten die reizen voor het dansen. Onze eerste poes kende het spelletje al. Als we 's avonds om 7u niet thuis waren, dan ging ze bij onze overburen in de tuin op de tafel liggen miauwen. Dan wist ze dat de buurvrouw haar moest binnen laten en eten geven.  :rolleyes: We waren meer avonden weg voor het dansen, dan dat we thuis waren. Ik zei op een zeker moment dat we eigenlijk een huis voor niks gebouwd hadden, want we kwamen toch alleen maar thuis om te eten en te slapen. Daarom dat ik nu zo graag thuis zit. Ik moet mijn schade inhalen van vroeger.  :duim: Maar ik moet wel elke dag eens de deur uit. Naar de stad fietsen of fietsen naar... meestal Bokrijk.Doe ik sinds ik diabetes heb. Ik moet mijn gewicht onder controle houden.
Dat gewicht hou ik nu wel goed onder controle, nu ik praktisch zonder tanden zit en de plaats van de 2 laatst getrokken tanden nog wat gevoelig is. Ik kan niks bijten dat hard is. Dus eten is momemteel niet leuk. Maar het voordeel is dan weer dat ik niet verdik. :lol2:
Morgen ga ik bij de tandarts horen hoe de werken aan mijn eetkamer zullen evolueren. Hopelijk heb ik nadien niet teveel last van dat gebit. Ik ben nogal een moeilijke op de inhoud van mijn mond.  :catsad

Misty meenemen op vakantie is totaal geen optie, spijtig genoeg. Als ze niet haar eigen ding kan doen, op haar eigen vertrouwde plekjes, dan is ze niet te keren. Dan wordt ze vervelend en zeurderig. Dus dit jaar zullen we maar in België blijven. Misschien eens een dagje of twee naar de kust of zo. Maar hier in Limburg kunnen we ook mooie uitstapjes doen, dat is ook gezellig. En het voordeel is, je slaapt 's nachts in je eigen bed en dat aprecieer ik nog altijd het meest aan thuis blijven. En als rookster kan ik roken zonder dat iemand me scheef aankijkt.  :fishbowl

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.956 berichten

#141 Geplaatst 18 februari 2014 - 23:20

Hé amai jong, internationale danswedstrijden! Klinkt heel interessant! Tell me more tell me more!
Ik slaap ook wel het liefst in mijn eigen bed, vind dat altijd het grootste nadeel aan op reis gaan.

Elma
Elma
  • 3 katten

#142 Geplaatst 19 februari 2014 - 20:37

Ja, Juleken, mijn man, Paul en ik, hebben 22 jaar competitie gedanst, waarvan een dikke 6 jaar internationaal als senior (+ 35 jaar). We hebben zo de wereld rond gedanst. Hieronder 3 fotos van in Engeland.

Van onze internationale reizen kunnen we uuuuuuren vertellen.
We hebben de Berlijnse muur zien vallen in 1989, zijn naar Rusland geweest in de tijd van de Perestrojka 1991, het eerste wereldkampioenschap voor senioren gedanst in Perth Australië en veel oostbloklanden gedaan. En natuurlijk Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland plat gedanst.  :rolleyes:

Maar we zijn in 1994 gestopt op ons hoogtepunt (iets voorbij eigenlijk) want we voelden dat ze ons vel wilden. En de blessures kreeg geen tijd meer om goed te genezen. Als kampioen van België verwachten ze dat je altijd alles wint, totdat we eens een clubgenoot meenamen naar een gewone wedstrijd in Duitsland. Wij werden 2de en dat koppel werd 16de en laatste. Toen zagen ze hier in dat het toch goed was wat we presteerden.

Toen we met brons van Perth terug kwamen waren ze allemaal zo jaloers dat wij die mooie reis gemaakt hadden (op eigen kosten) dat maar 4 mensen ons konden feliciteren. Dat heeft ons zo een beetje geknakt en een half jaar later zijn we gestopt. Want ze duwden ons maar altijd naar alle mogelijke wedstrijden waar we dan ook resultaten moesten halen, maar dat hou je niet vol. Een sporter heeft ook rust nodig.
Ik vind het alleen spijtig dat ik eigenlijk maar weinig beeldmateriaal heb uit die periode. Toen werd nog niet alles gefilmd en gefotografeerd. Je moest het altijd iemand vragen.

Maar het was een leerrijke periode en we hebben veel gereisd en gezien en sociale contacten gehad. Zo hebben we nog 10 jaar gecorrespondeerd met een koppel uit Nieuw Zeeland, dat we hebben leren kennen in Perth. Was wel tof.  :duim:

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Bewerkt door Elma, 19 februari 2014 - 20:45.

Groetjes van Elma

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#143 Geplaatst 19 februari 2014 - 21:01

Waauwww .....  Wel jammer dat je fotootjes zo klein zijn! Maar 't ziet er heel heel sierlijk uit ;)

Elma
Elma
  • 3 katten

#144 Geplaatst 19 februari 2014 - 21:43

Dat bedoel ik dus. Ik heb geen goed digitaal fotomateriaal en geen fatsoenlijk digitale filmpjes. :-(((
Groetjes van Elma

juleken
juleken
  • 7.956 berichten

#145 Geplaatst 20 februari 2014 - 21:27

Wow Elma, super jong! Kan me voorstellen dat jullie uuuren over jullie ervaringen kunnen vertellen. En jullie zijn dus kampioen geweest? Zal idd wel heel zwaar geweest zijn allemaal, het is niet zomaar een dansje placeren he, het is echt dansen op topniveau, topsport, en dat zal wel gans jullie leven beheerst hebben. Maar als ik lees over jullie reizen enzo, jullie moeten nogal wat meegemaakt hebben tijdens die wedstrijden. Die jurken op de foto's, prachtig!!
Ik vind het ook heel spijtig dat je niet meer foto's enzo hebt van vroeger. De dag van vandaag zijn we op dat vlak allemaal te verwend he, nu is er een overaanbod van beelden van vanalles en nog wat.

Jaloezie is een lelijke eigenschap en dikwijls het begin van veel venijnigheid. Spijtig dat jullie je geknakt voelden. Maar dat hoor je dikwijls he van mensen die succes hebben, vele anderen gunnen het hen niet. Ik ben soms jaloers zijn maar in positieve zin bedoel ik dan, eerder benijden. Ik ben blij in die mensen hun plaats en zou ook dit of dat wel willen of kunnen, maar zou nooit dingen doen of zeggen die mensen slecht doen voelen of hun reputatie aantasten.
Ik ben bv echt jaloers op sommige acteurs (ik speel zelf al bijna 24 jaar amateurtheater en doe dit ontzettend graag), maar in de zin van wauw, ik wou dat ik daar ook stond. Maar dat betekent niet dat ik die mensen hun succes niet gun.
Als je nog foto's zou vinden, laat maar komen he!

Bewerkt door juleken, 20 februari 2014 - 21:37.

Elma
Elma
  • 3 katten

#146 Geplaatst 21 februari 2014 - 19:06

Inderdaad, Juleken, het beheerste ons hele leven. Altijd werken (we werkten beiden full time), eten, slapen en dansen. Voor de rest was er weinig tijd. We namen 2 uur privé les per week, trainden 3x per week en hadden praktisch elk weekend een wedstrijd in binnen- of buitenland of een of andere demonstratie op een feestje of in een dansschool of club. Onze toenmalige kattin was het gewend om alleen te zijn. Ze kon wel in de grote tuin, dus ze had wel haar bezigheid en werd goed verzorgd.

We zijn 4 jaar Belgisch kampioen senioren geweest. Het was niet zo heftig als bij de senioren, daarom dat we het ook zo lang hebben kunnen uithouden. De mentaliteit onder de senioren was veel gemoedelijker als onder de junioren, omdat wij nog geen wereldkampioenschap hadden. Tot in 1993, toen hebben wij het eerste wereldkampioenschap voor senioren, in Perth gedanst. Nadien, toen iedereen doorhad dat de Belgen ook resultaten konden halen op zo'n wk, veranderde de sfeer en werd er harder geknokt en jury omgekocht voor betere resultaten. Een jaar nadien zijn wij gestopt en hebben ons diploma van dansleraar gehaald om te kunnen jureren. Ik vond die vriendjes politiek zo oneerlijk. Iedereen betaald veel geld aan privé lessen, traint er hard voor. Dan mag je ook winnen als je de beste bent, vinden wij.
Maar sinds een jaar jureren we niet meer. De dansen evolueren en omdat we geen les geven, geraken we achter op kennisgebied. Als jury moet je, bij wijze van spreken, in één oogopslag de dansparen kunnen rangschikken, als ze op de vloer staan en dat inzicht verminderd als je niet constant ermee bezig bent. We hebben 25 jaar in de dans gezeten, nu is het tijd voor iets anders.

We hebben veel sociaal contact gehad op die buitenlandse wedstrijden en veel cultuur opgedaan. Want telkens als je een uitnodiging krijgt voor zo'n buitenlandse wedstrijd, probeer je ook wat mee te pikken van hoe de mensen daar leven, denken enz. Zo hebben we een week gelogeerd bij een Russische lerares in Moskou. Veel gepraat, veel van Moskou kunnen zien en vooral kunnen meemaken hoe de perestrojka de rus eigenlijk veranderde, want er was niks meer te koop in de winkels en de zwarte markt bloeide welig op dat moment (1991). Omdat we bij een Russische logeerden, maakten we het dagelijkse leven ook van dichtbij mee. Zeep bvb. kon ze niet meer krijgen. Ik weet nog dat ik veel spulletjes achter gelaten heb. Niet dat ze het niet kon betalen, neen, ze kon het nergens meer krijgen. Maar warm water was dan weer gratis te krijgen. Inbegrepen in de huur van het appartement. Dus waste ze af met kokend water, zonder zeep. Ik zag dat dat evengoed ging en sindsdien gebruik ik hier ook veel minder zeep, maar wel goed heet water. Scheelt voor het milieu.  :catangel

Groetjes van Elma

Elma
Elma
  • 3 katten

#147 Geplaatst 02 november 2019 - 21:09

Voor wie het graag wil zien, hier nog wat foto's die we gescand hebben:
Zo begon het in 1973:

Tango-debutanten 1973.jpg

Zo ging het verder toen we internationaal dansten (Blackpool 1991):
Wit-Blackpool.jpg
Dit was op het WK in Perth (1993):
Tango in Perth.jpg
En dit was de laatste foto (1994):
zalm kleed tuin.jpg

Juno is nu al overleden van januari 2014, maar we denken nog dikwijls aan hem. Hij had dus longkanker. Hier de RX waar je de kanker op kunt zien:

Juno longenfoto.jpg

En dit is een aandenken aan hem:

Juno leeftijd fantasie.jpeg

Bewerkt door Elma, 02 november 2019 - 21:10.

Groetjes van Elma