Spring naar inhoud


* * * * * 1 stemmen

Juno doet het niet goed - En onze dansperiode

Longkanker danswedstrijden

  • Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
Ventteke
Ventteke
  • 2.256 berichten
    • Locatie: Brecht
  • 5 katten
OFFLINE

#16 Geplaatst 08 januari 2014 - 16:08

Ik voel met je mee. :hug: 2 jaar terug hebben wij onze knuffel beer de Rebel moeten afgeven aan nierfalen. Dus wij moesten ook beslissen over hem te laten inslapen, maar dat wilde we niet, we konden hem niet missen. Maar hem laten lijden konden we ook niet. Toen hebben we met de dierenarts afgesproken dan ze om de dag langst zou komen om te beslissen, nu mag je hem niet meer laten lijden, en zo hebben we van hem afscheid kunnen nemen en is hij thuis in zijn mandje gegaan. dus door de DA laten inslapen thuis.  Mis hem nog steeds, was nu rond kerst! Laat het niet te ver komen, want ons vorig poesje Ventteke is aan kanker gegaan en ik had een afspraak voor de volgende dag te laten inslapen, maar hij heeft zelf beslist om die nacht thuis te gaan, en dat wil ik nooit meer meemaken, zo verschrikkelijk dat laatste gevecht om in leven te blijven. Ik hoor het nog! Praat er samen over en laat de DA komen, doe zo'n deugd dat het thuis gebeurt echt waar. En moest je voor 2 andere gaan ik heb Zina en Tora waar Joske het over had, die vechtertjes die het overleefd hebben en nu een lief baasje zoeken. Maar beslis niet te vlug, je kan ze reserveren, ze kunnen gerust nog een tijdje bij de opvangmama Fie hier op KS blijven. Als je ze zeker wil natuurlijk. Veel moed en denk niet alleen aan je eigen, maar ook aan je partner en zeker aan Juno :hug:
KS2015

Elma
Elma
    • Locatie: Hasselt
  • 3 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 08 januari 2014 - 20:19

Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden. Alsof de duvel erop zit, heeft Juno gisterenavond weer goed gegeten. Fysiek is hij nog "goed", want hij springt zonder problemen op het aanrecht in de keuken. En elke avond gaat hij samen met mijn man slapen ( dat is het pijnlijke eraan). Ik ga later slapen, omdat ik een nachtmens ben. Dus gaat Juno samen met Paul slapen. Dan kijken ze nog even TV en terwijl nestelt Juno zich in de schoot van Paul, mijn man. En dan begint hij te snorren van geluk. En als ik dan kom slapen, heft hij zijn kopje even op om te zien wie er binnen komt en dan begint hij opnieuw te snorren.

De DA (2 verschillende, want we zijn recent veranderd van DA), kan er geen tijd op plaatsen. Op de RX zie je dat de longen half gevuld zijn met kankercellen, daarom dat hij zich niet meer inspant. Voor het gewone leven heeft hij nog genoeg adem en hij snort ook nog. Ik weet dat een kat ook kan snorren van de pijn, maar dat is hier duidelijk nog niet. Buiten het rustig zijn en het kuchen als hij TE hard snort, is er eigenlijk niks aan hem te zien.

Omdat hij nu weer gegeten heeft en zijn pilletje trouw inneemt, met de nodige qtrubbelingen, natuurlijk, kan ik het voor het ogenblik nog niet over mijn hart krijgen om Paul te overtuigen. Hij is nog te fel gefocust op Juno. Elke dag kijk ik het aan en pols ik bij Paul, hoe hij de toestand ziet. We zijn beiden realistisch genoeg om ermee te stoppen als het niet meer gaat, maar Juno vermagerd ook nog niet (ik dacht toch dat één van de tekenen was dat de kanker uitbreiding neemt).

Dus vandaag zal Juno nog samen met Paul gaan slapen. We bekijken het dag op dag.
Thanks, voor jullie steun. Het betekent veel voor mij, dat ik hier mijn hart kan luchten en reacties krijg van mensen die weten waarover ik praat. :-)))))))


Hier een foto van Juno, vandaag. Kan je zo'n kater laten inslapen ??

Bijgevoegde thumbnails

  • image.jpg

Bewerkt door Elma, 08 januari 2014 - 20:22.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

juleken
juleken
  • 7.956 berichten
    • Locatie: Oost-Vlaanderen
OFFLINE

#18 Geplaatst 08 januari 2014 - 23:36

De mensen hier op kattensite hebben voor mij ook al heel veel troost gegeven, hier begrijpen we allemaal waarover het gaat he, onze katjes, en dat zijn niet zomaar "huisdieren", maar een deel van het gezin. Zo lief om te lezen hoe Juno zich installeert bij je man op bed. Hier gaat het ook zo, ik ben ook wel eerder een avondmens, mijn man gaat naar boven, ik overloop hier op ks nog een aantal topics, en wanneer ik boven kom ligt Yvonne onder zijn aparte dekentje te spinnen en te snurken, in de arm van mijn man. Wanneer ik er kom bijliggen slaakt hij een diepe zucht en strekt zijn pootje uit naar mij. Zo lief. Ik ben echt blij om te horen dat het iets beter gaat met Juno, echt zo blij. En ja, je weet dat je vroeg of laat afscheid zal moeten nemen door die kanker, maar iedere dag is een dag gewonnen. Veel sterkte daar nog en doe zo voort Juno! :hug: :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
    • Locatie: Wilrijk, Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 09 januari 2014 - 08:17

Als ik die foto zie en je uitleg hoor, zou ik persoonlijk ook nog niet aan inslapen denken. Het zal een kwestie zijn van in het oog houden en zien wanneer hij echt niet meer kan. Ik dacht eerst dat het 'erger' was, dat hij echt op was en gewoon niet meer verder kon. Maar zo te zien / lezen gaat het nog wel. Dan zou ik zelf ook nog blijven hopen.

Veel succes en moed nog!
Geplaatste afbeelding

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
    • Locatie: Almere
  • 3 katten
OFFLINE

#20 Geplaatst 09 januari 2014 - 08:52

Wat een narigheid. En het is zo moeilijk om de juiste beslissing op het juiste moment te nemen. Wij hebben dat vorig jaar drie keer gehad en elke keer weer doet het enorm veel pijn. Ook bij ons kon mijn man de knoop niet doorhakken voor zijn hond en ben ik degene geweest die het gesprek met de da heeft gevoerd. Maar dat geeft niet, als de een zwak is kan de ander proberen sterk te zijn. En er wordt natuurlijk geen dier ingeslapen zonder dat beiden het ermee eens zijn! Ik denk ook dat, als de tijd daar is, je man het natuurlijk ermee eens is. Alleen zelf die knoop doorhakken en bellen, dat is misschien teveel voor hem. Enorm fijn dat Juno weer wat is gaan eten. Ze kunnen niet meer dan twee dagen zonder eten, dan gaan ze zichzelf vergiftigen.
Geniet nog meer even lekker van hem zolang het kan!!

Ga niet uit van veronderstellingen....

Elma
Elma
    • Locatie: Hasselt
  • 3 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 09 januari 2014 - 16:33

En gisteren wilde hij weer niets eten, noch drinken. Vandaag heeft hij alleen maar geslapen. Seffens ga ik hem proberen eten te geven, lepeltje per lepeltje. Als dat niet lukt zal ik Paul toch proberen te overtuigen om de DA te laten komen. Ik vind dat deze situatie eigenlijk aan een mens vreet. 11 jaar, ziet er goed uit (getuige die foto hierboven), maar oh zo lusteloos. Mijn gevoelens bonken gewoon tegen elkaar. En dat is ook niet zo goed voor mij. In juni werd bij mij diabetes type 2 vastgesteld. Ik ben intussentijd 17 kilo afgevallen. Je moet je dus focussen op je eigen gezondheid en die stomme suiker in het oog houden. Gelukkig staat die nu goed. Maar die emoties doen me niet goed. Ik wou dat het allemaal al voorbij was.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

juleken
juleken
  • 7.956 berichten
    • Locatie: Oost-Vlaanderen
OFFLINE

#22 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:09

Zulke emoties doen je lichaam inderdaad geen goed, ik heb vorig jaar ook gemerkt dat mijn lijf volledig uit balans was, en kreeg een aantal symptomen die achteraf te wijten waren aan de stress en het verdriet. Als je dan nog diabetes hebt zal het nog meer zijn effect hebben denk ik.
Zo spijtig om hier te lezen dat hij weer niet wou eten of drinken. Ik ken die tegenstrijdige gevoelens maar al te goed, en als je je beestje zo lusteloos ziet geeft dat een steek in je hart. Heeft hij dan ondertussen al iets willen eten?

Inge91
Inge91
  • 12.521 berichten
OFFLINE

#23 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:18

Zolang hij eet en je ziet dat hij geen pijn heeft zou ik nog wachten hoor.
Ik weet dat die emoties je energie wegvreten. :hug:

Wil de poes geen calo-pet daar zitten extra vitamine en calorieën in, het is een smakelijke pasta

Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
    • Locatie: Hasselt
  • 3 katten
OFFLINE

#24 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:43

pijn heeft hij duidelijk niet, want hij zou dat direct laten weten. Hij is altijd al kleinzerig geweest, om toch zo'n grote dikke kater van 6 kilo te zijn. Bij de DA zweette hij altijd enorm aan zijn pootjes, van de schrik en tijdens de rit jankte hij altijd, alsof hij in trance was. Daarom en omdat we niet tevreden waren van onze DA, zijn we nu teruggekeerd naar de DA hier in de wijk. Daar zaten we vroeger bij, maar omdat die geen diagnose kon stellen op Misty haar allergie en die andere wel, zijn we veranderd. Maar nu is daar een volledig nieuw team in die praktijk, met veel nieuwe DA's en die konden eerst ook geen diagnose stellen waarom Juno hoestte als hij snorde.

Zonet heeft hij een koffielepeltje Gourmet gold (eend) gegeten. Iets anders wil hij niet, ook geen water. Het moet iets zijn wat zijn wat niet te dik is en niet in zijn keel krets, want hij heeft van die kanker ook wat keelontsteking. Zijn brokken eet hij al 2 maanden niet meer. Hij wil zelfs geen Viyo. Dat zijn kleine zakjes met iets in wat goed ruikt ( dat hebben onze katten het liefst, anders eten ze het niet) en het bevat probiotica en vitamines.
http://www.viyo.com/nl/cats/
Normaal waren ze daar allebei zot van, maar nu ik het dagelijks aanbied, lust Juno het niet meer en Misty laat ook de helft staan. Ook Misty eet minder. Zou die toch ergens treuren om Juno ? Nochtans, als ze 's avonds met mij tv kijkt, dan is ze heel speels. Juno ligt dan wel te slapen bij Paul. Misty heeft, sinds Juno 6 maanden was, nooit meer veel aandacht besteed aan Juno. Daarvoor heeft ze hem wel opgevoed, zoals het een fantastische moeder betaamd. :-) Nu ziet ze hem eigenlijk niet meer staan.
We zullen het voor Juno, voor deze week maar voor bekeken houden, zeker ?

Bewerkt door Elma, 09 januari 2014 - 17:54.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

juleken
juleken
  • 7.956 berichten
    • Locatie: Oost-Vlaanderen
OFFLINE

#25 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:57

Het zou best kunnen dat Misty zichzelf niet is omdat ze doorheeft dat er wat scheelt met Juno, dat hebben wij hier vorig jaar ook gezien, ze voelen het toch wel aan. Die calo-pet waar Inge hier van spreekt zou je ook kunnen proberen. Weet niet of je het product kent, maar het zit in een tube, is een heel voedzame pasta. Wij moesten die vorig jaar in Yvette zijn bekje smeren, dan likken ze het vanzelf op en hebben ze heel veel voedingsstoffen binnen. Zo komen ze toch weer een beetje op krachten (alhoewel het voor ons helaas niet geholpen heeft omdat Yvette terminaal was :( ) Wij hebben gisteren voor Yvonne meegekregen, en die mensen die bij mijn da waren en zelf veel katjes hebben spraken er toch ook vol lof over, vinden het een heel goed middel. Sommige katten beginnen hierdoor weer te eten.

Elma
Elma
    • Locatie: Hasselt
  • 3 katten
OFFLINE

#26 Geplaatst 09 januari 2014 - 18:06

Ik ken het niet, Juleken. Waar kan je dat kopen ?

Ik heb van de DA doosjes pasta meegekregen. http://www.hillspet....-ad-canned.html
Daar heeft hij een paar dagen van gegeten, maar nu verkiest hij toch terug zijn oude lievelingssmaak Gourmet gold, alleen de eend lust hij, de rest niet. Hij is heel kieskeurig geworden, wat eten betreft en altijd maar een koffielepeltje.

Vandaag hebben we hem ook geen pilletje moderin gegeven. Het is toch zinloos en hij kokhalsde daar altijd fel van. Dat besparen we hem dus.

Bewerkt door Elma, 09 januari 2014 - 18:10.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

juleken
juleken
  • 7.956 berichten
    • Locatie: Oost-Vlaanderen
OFFLINE

#27 Geplaatst 09 januari 2014 - 20:05

Ja dat ken ik, je bezorgd hen soms ook nog eens extra stress met al die pilletjes en spuitjes in hun bekje moet duwen, zo triestig.
Die Calo-Pet kopen wij bij onze da, maar kan je denk ik ook gewoon bij de apotheek kopen. Is van Vétoquinol.

Elma
Elma
    • Locatie: Hasselt
  • 3 katten
OFFLINE

#28 Geplaatst 09 januari 2014 - 20:42

Bedankt Juleken. Ik zal morgen eens kijken bij de apotheek, of ze het hebben. Ik heb Juno vorige week zo'n tube pasta aangeboden. In het begin at hij ervan, maar dat duurde niet lang. Ook Misty weigerde het na een tijdje. Proberen.

Nu komt Misty hier in mijn armen liggen snorren. Dat heeft ze nog nooit gedaan, zich zo opdringen. Het is wel mijn vriendin, maar ze hield altijd toch een zekere afstand. En nu dit. Ik voel me geflatteerd. :-)

Bewerkt door Elma, 09 januari 2014 - 20:42.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 10 januari 2014 - 01:58

Katje voelen het aan als hun baasje en soortgenoten zich niet goed voelen. Dus nu komt Misty je troosten en is ze ook minder zichzelf omdat ze het van waarschijnlijk van Juno aanvoelt. De dagen dat Nio hier ook superslecht was van zijn ontlasting en darmproblemen, hield Archie zich ook in om wild met hem te spelen en kwam hij nog meer knuffelen bij mij, precies om bevestiging te zoeken dat alles goed kwam.
Zolang Juno niet afziet van de pijn en nog wil eten, kan je nog wat aanzien. Die Calo-pet koop je inderdaad ook bij de apotheek. Die kunnen het ook altijd voor je bestellen als ze het niet hebben.  
En ik zou nu alle regels overboord gooien en hem gewoon verwennen met het lekkerste eten. Vaak is dat de grootste rommel zoals Whiskas, maar dat is hier nu niet belangrijk. Het gaat erom dat hij wat eet om toch op krachten te blijven en dan is whiskas ofzo beter dan niets.
Veel moed nog.

Bewerkt door Arni, 10 januari 2014 - 01:59.

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
    • Locatie: Dudzele
  • 8 katten
OFFLINE

#30 Geplaatst 10 januari 2014 - 03:15

ik zou hem ook vanalles aanbieden van eten. zolang hij nog plezier heeft in het leven, nog kan genieten en pijnloos is, zou ik de beslissing ook nog uitstellen.
jullie moeten er ook beiden klaar voor zijn, en ik denk wel dat je het zal weten als het moment er is.

ik hoop en duim mee dat je nog een tijd van hem kan genieten <3
Geplaatste afbeelding