Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Juno doet het niet goed - En onze dansperiode

Longkanker danswedstrijden

• Log in om te reageren
146 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#31 Geplaatst 10 januari 2014 - 19:11

Weet je wat die nu gegeten heeft ? Een koffielepel Becel Pro activ smeermargarine. Zowel Misty als Juno durfden vroeger wel eens becel bakken en braden te pikken, als ik dat al in de koude pan gedaan had. Ik duwde ee dan altijd weg, want een kat die de braadpan uitlekt, is nu toch niet aan te raden. Vandaag bij het ontbijt echter, sprong Juno op de tafelen drong zich echt op om van die becel pro activ te kunnen eten. Zoals jullie al zeiden, hij krijgt nu te eten wat hij wil, al is het maar becel. :-) hij heeft uiteindelijk een half koffielepeltje opgelikt.
Gisteren wilde hij absoluut van de saus eten, die wij voor ons avondeten voorzien hadden. Madeirasaus was het. Ook daar heeft hij een koffielepeltje van gegeten. Hij krijgt dus wat hij vraagt, maar eet uiteindelijk niet echt veel. Een koffielepel van of van dat, met lange pauzes tussen elke voedselinname. En een paar heel kleine brokjes van het vlees voor ons. Hij was altijd al zot van ons eten. Vooral het ontdooiingssap van vis en vlees, liefst alles rauw. Maar kip kreeg hij niet rauw, dat betrouwde ik niet.
En tussen 2 koffielepels eten, gaat hij slapen of ergens ineengedoken liggen. Liefst ergens waar geen lawaai is.
Hopelijk houdt hij zich dit weekend nog goed, want ik stoor niet graag de DA in het weekend.

Bewerkt door Elma, 10 januari 2014 - 19:17.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 10 januari 2014 - 21:23

De Madeirasaus snap ik. De becel iets minder:-) ik vraag mij af wat ze daarin aantrekt.
Geniet nog ten volle van hem zolang hij levendig genoeg is en het aankan.

Bewerkt door Arni, 10 januari 2014 - 21:23.

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#33 Geplaatst 10 januari 2014 - 22:52

Hier eten ze ook graag margarine of braadboter of zoiets ...... Ik moet ze er hier ook altijd van af houden.
Waar ze ook heel gek op zijn is slagroom, miss niet zo gezond, maja voor ene keer !

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#34 Geplaatst 11 januari 2014 - 08:17

Oh slagroom is er hier ook een zot van.
Als wij iets eten met slagroom, moet zij altijd een klein potje ermee hebben, hahaha.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#35 Geplaatst 11 januari 2014 - 14:21

Als Paul destijds een ijsje maakte met slagroom er boven op, dan was Juno niet weg te slaan van hem. Paul lag dan languit op de zetel, zodat Juno goed op hem kon staan en dan duwde hij tot hij bij de slagroom kon en dan maar likken en terwijl snorren van plezier. Duw een kat van 6,5 kilo spieren maar eens weg, dat lukt niet. En Juno was toch Paul zijn maatje, dus deelden ze het ijsje. Alleen de chocoladesaus, daar lustten ze geen drup van, gelukkig, want voor honden is het vergif, dus veronderstel ik dat dat ook zo is voor katten.
Maar voor margarine zijn ze ook allebei snel. Nochtans, het zijn nu 2 katten die niks eten wat niet sterk en goed ruikt. Maar die margarine ruikt toch ook niet en toch blijven ze daar zot van en moet ik zien dat ze niet uit mijn pan likken. Soms lijkt het hier wel à la boer Charel te gaan. Die zijn katten aten toch ook uit de pan. Gelukkig gaat het er hier niet zo erg aan toe.

Gisteren was ik het beu dat Juno niet wilde eten en altijd zijn kop wegdraaide van het aangeboden voer. Toen heb ik het eten met een koffielepeltje, beetje bij beetje, rustig in zijn bek gestoken. Uiteindelijk heeft hij 2 koffielepels opgegeten en 's avonds laat heeft hij zelf nog een half doosje AD van de DA gegeten. Dat dwangvoeren heeft dus blijkbaar toch eventjes geholpen. Vanmorgen heeft hij alleen een klein beetje saus van gewoon goedkoop kattenvoer opgelikt, maar die 2 katten zijn nooit ochtendeters geweest.

De droge brokken die ik hen altijd ter beschikking geef, daar komen ze niet meer aan. Ook Misty laat dat tegenwoordig links liggen. Vreemd.

Moest Juno nu niet zo ziek zijn, ik zou direct zeggen dat de koude winter eraan komt, want ze zijn hier echt een slaaprecord aan het halen. Tot 21 uur per dag, dat ze slapen of ergens liggen. Ik hoop dat er ook niks mis is met Misty, want die longkanker zou ook erfelijk bepaald zijn en Misty is de mama van Juno. :-(

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#36 Geplaatst 11 januari 2014 - 14:31

Toch goed dat hij gegeten heeft. En hopelijk is Misty niet ziek. Hier slapen ze ook veel hoor. Yvonne is nu wel een beetje ziek, maar ook ervoor deed hij heel veel dutjes.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#37 Geplaatst 11 januari 2014 - 14:31

Aiai, ik hoop toch ook dat het niet erfelijk zal blijken te zijn ...
Maar het is zo moeilijk om te beslissen, je denkt altijd dat je hen te vroeg laat gaan maar ja, als het moet, dan moet het (jammer genoeg)

We hebben hier vorige week een opvangertje naar een nieuwe thuis laten gaan, mijn man was er ook niet goed van, maja, het moet eens stoppen hé. Hij was ook gek van het beestje en we hoopten om er echt heel regelmatig iets van te horen, maar mijn man heeft zelf moeten bellen en natuurlijk ging alles goed ... nu zitten wij ook nog met de vraag: gaat het wel goed met hem ??? Grrrr   En 't is nu niet dat je er veel hebt dat het gemakkelijker gaat hoor, integendeel !!

Elma
Elma
  • 3 katten

#38 Geplaatst 11 januari 2014 - 19:04

Natuurlijk niet Joske. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, zeggen ze. Maar dat geldt dan niet als je zo'n "zieltje" moet afstaan, levend of dood.  :catsad

Vandaag heb ik ze allebei nog eens gewogen. Juno woog vroeger altijd rond de 6 kilo, nu nog 3,8 kg. Maar hij is de laatste 4 dagen niet meer afgevallen. Dat dwangvoeren heeft toch blijkbaar een klik gemaakt in zijn maag, want nu eet hij tenminste toch iets, al gaat het heel langzaam, met veel lekken, maar weinig opnemen. Op één koffielepeltje doet hij ongeveer 4 minuten. :z
En Misty, die altijd rond de 2,9 kg woog, komt nu nog aan 2,6 kg. Zij is heel kieskeurig geworden, wat voeding betreft en eet ook niet zo denderend veel. Dat is ook meer likken dan happen.  :rolleyes:

Groetjes van Elma

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 12 januari 2014 - 11:22

Dat moet het nog wel extra moeilijk maken als ze niet willen eten !!! Je wordt daar zelf ellendig van vind ik, en je kunt er zo weinig voor doen hé!
Nog veel courage hoor !!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#40 Geplaatst 12 januari 2014 - 13:19

Heb je al eens de tonijn met kip van Almo in blik geprobeerd?
Mijn kat zou gewoon over me heen lopen daarvoor.
En ook de kip met pompoen, daar is ze ook zot van.
Mijn dierenarts heeft gezegd dat pompoen heel goed is, ook voor zieke katjes.

Dat is wel serieus veel afgevallen.
Nu dat hij toch een beetje eet is toch al beter.
Hopelijk blijft hij het zo doen!

Veel slapen kan soms voorvallen, hoeft niet direct iets te betekenen.
Hier is dat ook vaak met perioden, ineens zie je haar amper en slaapt ze haast continue.
En andere perioden is ze als een zotte wilde aan het rondcoursen :)

Bewerkt door BlackScorpion, 12 januari 2014 - 13:20.

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 12 januari 2014 - 14:14

och tonijn, daar wordt 'k wee niet hoe veel van gezegd ... Maar weet je, van de 8 katten die wij hebben zijn er maar 2 of 3 die dat lusten ... en dan spreek ik over tonijn in eigen nat zoals wordt bedoeld voor de mensen ;)

soms is het moeilijk om ze iets te geven waar ze gek van zijn hé. Ik heb ook nog almo geporbeerd, maar er was er maar één die dat wou, ... dus... katjes hé, ze zijn soms zooooo moeilijk hé ;)

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 12 januari 2014 - 14:37

Hier eet Archie ook bijzonder kieskeurig. Alleen maar vis als natvoer en Applaws als lievelingsmerk. En dat wissel ik af met Almo. Die kip met pompoen vond hij vreselijk.
De brokjes eet hij wel dezelfde als Nio, nl. Hypoallergeen. Anders was dat niet te doen. Maar hij mag wisselen en mengen zonder problemen op zijn darmen ofzo.
En Nio, die zou dan alles lusten en is dan beperkt in zijn eten door zijn voedselintolerantie.
Ocharme, het dutske, denk ik dan.

Maar zolang Juno een beetje blijft eten, kan hij toch enigszins op krachten blijven. Ik hoop dat je er nog wat plezier en knuffels van hebt.
En dat Misty er ook weer doorvalt.

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 12 januari 2014 - 14:51

Hier eten ze ook graag boter etc..
en idd, tonijn geef ik ook als ze ziekjes zijn, gaat hier zo goed als altijd binnen..
al heb ik er geen me longkanker natuurlijk..

Sterkte, en hopelijk heb je nog een tijdje me juno!! Dikke knuffel! :hug:

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#44 Geplaatst 12 januari 2014 - 16:21

Ach ja, het is zo triestig he als ze niet willen of slecht eten. Ik heb er hier vorig jaar echt een trauma mee opgelopen, eerst met Juleke en daarna met Yvette. Op den duur ga je er op je knieën bijzitten om te smeken of ze toch ièts willen eten. Sindsdien vind ik het zicht van een kat die aan het eten is een beeld waar ik gelukkig van word...
Maar alé, hij heeft toch iets binnen he. Ik hoop ook dat jullie toch nog een mooie tijd van Juno kunnen blijven genieten.

Elma
Elma
  • 3 katten

#45 Geplaatst 12 januari 2014 - 19:36

Juno en Misty zijn allebei heeeeeeeeeeeel kieskeurig wat eten betreft. Toen ze nog droge brokken aten, wilden ze alleen Royal Canin of Hill's. En 's avonds kregen ze een paar brokjes Whiskas snoepjes tegen tandsteen of haarbal. Iets anders bekeken ze nog niet eens. 's Avonds kregen ze dan Gourmet Gold, want ook daarin waren ze uiterst kieskeurig. Zelfs in de smaken hadden ze hun voorkeuren. Liefst de eend, de lichte vleeskleuren aten ze met lange tanden.

Sinds Juno keelpijn heeft, zijn ze allebei gestopt met droogvoer. Misty eet er nog eens af en toe een paar hapjes van, Juno niks. Waarschijnlijk omdat dat te fel kretst in zijn keel.
Ik ben dan overgestapt op uitsluitend nat voer en heb vanalles geprobeerd. Eerst waren ze zot van Spinner (Colruyt en goedkoop), maar na een maand trokken ze er hun neus voor op. Alleen als de doos vers geopend was, likten ze de saus op en het moest telkens een andere smaak zijn. De kippen hebben al veel Spinner naar binnen gewerkt. :censored:
Dan werd de kanker gediagnostiseerd en probeerden we Viyo. Daar waren ze zot van, maar ook weer maar voor een paar dagen. Ik dacht nochtans dat katten gewoonte eters waren, niet dus die van mij. :catsad
Van de DA kregen we pillen "om de eetlust op te wekken en om de kanker in toom te houden. Die pil ging telkens moeilijk naar binnen, omdat dat weer kretste in Juno zijn keel. Met die pil zijn we vrijdag gestopt, want het hielp toch niet. Sinds zaterdag is Juno zelf mondjesmaat aan het eten, nadat ik hem gevoerd heb onder dwang. Bij Misty lukt dat dwangvoeren niet, dat is te veel een katje met "karakter". Die klauwt dan.

Vandaag hebben ze allebei zelfstandig gegeten. We moesten ze niet voeren of dwingen. Ze gingen zelf naar het eten. Maar alleen de Gourmet Gold, niks anders en maar een heel klein beetje. Dus voorlopig blijf ik bij die Gourmet, want de kippen krijgen de laatste tijd teveel vlees. Ik geraak mijn eieren niet meer kwijt. :catsad

We hebben beiden met een engelengeduld voor Juno gezeten om hem mespuntje per mespuntje eten te geven. Vroeger verdunde ik die gourmet altijd met wat warm water, dan hadden ze eten en drinken gelijk. Maar dat wil Juno nu ook niet meer. Ik vraag me af of hij nu wel genoeg water naar binnen krijgt, want buiten de 5 ml water die ik hem met een spuitje in zijn mond spuit (weer onder dwang), drinkt hij al dagen niks meer. :catmad

Waar is de tijd dat hij gansr dagen bij Misty ging drinken.

DSCN1979-juno-drink.jpg

Paul is in tussentijd tot het besef gekomen dat Juno eigenlijk niet veel levensvreugde meer heeft. Maar een datum vastleggen, dat is nog te vroeg.

Het enige rooskleurige op dit moment is dat ik vandaag mijn diabetespillen een beetje heb kunnen verlagen, zonder bloedsuikerverhoging. Ik ben dus op de goede weg, dat de rest nu eens wou volgen
. :catscratch

Bewerkt door Elma, 12 januari 2014 - 19:42.

Groetjes van Elma