Spring naar inhoud

- - - - -

Niesziekte (milde vorm)

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#16 Geplaatst 08 januari 2014 - 10:56

Bekijk berichtstareyedkitten, op 08 januari 2014 - 10:01, zei:

Voetbankjes = voerbakjes na autocorrect.

Trojka, maar die druppeltjes vallen op de grond, op jouw handen en schoenen, op de meubels en raken zo toch bij je andere kat hoor. Okay, ze gaat sneller wat opdoen als hij direct in haar gezicht niest, maar ik denk dat je het moeilijk kan vermijden. Maar geen paniek, het is behandelbaar als je er vlug bij bent.

Idd, kwestie van het in de gate te houden nu, he?  Ik heb mijn best gedaan denk ik dan zo maar :goofy:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 08 januari 2014 - 11:09

Lol, trojka, hahaha, mijn autocorrect doet raar zeg, hoe zet je dat eigenlijk af op een iPad?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#18 Geplaatst 08 januari 2014 - 11:59

Oeh...kheb mijn Ipad nu niet bij de hand, maar ergens bij instellingen en dan toetsenbord dacht ik :jump:
Trojka???  hahahahahaha :trance: :goofy: :louche:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

lilymaya
lilymaya
  • 8.010 berichten

#19 Geplaatst 08 januari 2014 - 12:26

Ik vind het spijtig dat veel asielkatjes gewoon ziek meegegeven worden met de nieuwe eigenaars!
Ik hoor dit steeds meer en meer!
Als je dan thuis nog andere katjes hebt is dat toch wel dikwijls heel moeilijk om ze niet ook te gaan besmetten!
Niet iedereen heeft een huis met  meerdere  kamers ter beschikking!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#20 Geplaatst 08 januari 2014 - 12:34

Bekijk berichtlilymaya, op 08 januari 2014 - 12:26, zei:

Ik vind het spijtig dat veel asielkatjes gewoon ziek meegegeven worden met de nieuwe eigenaars!
Ik hoor dit steeds meer en meer!
Als je dan thuis nog andere katjes hebt is dat toch wel dikwijls heel moeilijk om ze niet ook te gaan besmetten!
Niet iedereen heeft een huis met  meerdere  kamers ter beschikking!

Ik heb dan ook een mail gestuurd naar het asiel in Altweerterheide met de melding dat onze Nio dus niesziekte had en dat hij oormijtjes had.  Dat ze de andere beestjes ook moest laten checken, zeker op oormijtjes.

Onze Nio is afgelopen vrijdag gecastreerd en volgens het Medische boekje wat ik meekreeg ook volledig gechecked.  Alles goed bevonden.
Je maakt me ook niet wijs, dat je oormijtjes niet gezien hebt.  Mijn DA had dat onmiddellijk gezien.  Maar daar wordt onze Nio dan ook goed onderzocht.

Ik ben zooooo blij dat ik naar mijn eigen DA ben gegaan toen ik merkte dat hij hoestte.

Tot nu toe heb ik nog geen reactie ontvangen van het asiel.

Ik heb het asiel echt goed bekeken, de dieren goed bekeken...ik vond niets raars!  Geen enkel ziek dier (uiterlijk dan).  Het rook er altijd naar javel (poetsen).  Ook was de uitbaatster van het asiel heel vriendelijk.  Ik had er vertrouwen in....

Zo zie je maar.....het kan verkeren....ik ben eigenlijk stiekem erg boos op het asiel.

Bewerkt door Inavanthielen, 08 januari 2014 - 12:36.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 08 januari 2014 - 13:23

Ze kunnen het virus opgeraapt hebben in het asiel maar daarom niet ziek zijn maar door de verhuis, stress, kan het op spelen.
Is het virus in huis kan je niet vermijden dat de andere kat het mss krijgt. En de vaccinatie helpt niet altijd omdat er zoveel varianten zijn.

Dettol is idd giftig voor katten, maar als je alles goed naspoelt en goed laat drogen kan het geen kwaad.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 08 januari 2014 - 14:06

Bekijk berichtInavanthielen, op 08 januari 2014 - 12:34, zei:

Ik heb dan ook een mail gestuurd naar het asiel in Altweerterheide met de melding dat onze Nio dus niesziekte had en dat hij oormijtjes had.  Dat ze de andere beestjes ook moest laten checken, zeker op oormijtjes.

Onze Nio is afgelopen vrijdag gecastreerd en volgens het Medische boekje wat ik meekreeg ook volledig gechecked.  Alles goed bevonden.
Je maakt me ook niet wijs, dat je oormijtjes niet gezien hebt.  Mijn DA had dat onmiddellijk gezien.  Maar daar wordt onze Nio dan ook goed onderzocht.

Ik ben zooooo blij dat ik naar mijn eigen DA ben gegaan toen ik merkte dat hij hoestte.

Tot nu toe heb ik nog geen reactie ontvangen van het asiel.

Ik heb het asiel echt goed bekeken, de dieren goed bekeken...ik vond niets raars!  Geen enkel ziek dier (uiterlijk dan).  Het rook er altijd naar javel (poetsen).  Ook was de uitbaatster van het asiel heel vriendelijk.  Ik had er vertrouwen in....

Zo zie je maar.....het kan verkeren....ik ben eigenlijk stiekem erg boos op het asiel.

Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt met Mylo. Alles in het asiel zag er heel goed uit, geen zieke beestjes gezien, alles mooi proper. Mylo was nog niet lang gecastreerd en de dag voor we hem meenamen zelfs nog gechipt door de dierenarts. Na 1 dag begon het mij op te vallen dat hij wel erg veel aan zijn oortjes krabde en het bleek dus een oorontsteking te zijn. Achteraf ben ik te weten gekomen dat hij in het asiel ook behandeld was geweest voor een oorontsteking. Vond het wel vreemd dat de dierenarts op het moment dat ze hem chipte niet even nog zijn oortjes checkte... Ook zijn inentingen bleken niet in orde (had nog een herhalingsinenting nodig + die voor beide) terwijl ze mij hadden verteld dat hij geen inentingen meer hoefde en ik dus pas over een jaar terug naar de dierenarts moest. Dus eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk dat ik toch naar de dierenarts ging voor die oorontsteking!
Ik heb dit toen ook vriendelijk gemeld aan het asiel, waarop ik een niet zo aardige mail terug heb gekregen... :s
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#23 Geplaatst 08 januari 2014 - 15:21

Bekijk berichtFarailde7, op 08 januari 2014 - 14:06, zei:

Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt met Mylo. Alles in het asiel zag er heel goed uit, geen zieke beestjes gezien, alles mooi proper. Mylo was nog niet lang gecastreerd en de dag voor we hem meenamen zelfs nog gechipt door de dierenarts. Na 1 dag begon het mij op te vallen dat hij wel erg veel aan zijn oortjes krabde en het bleek dus een oorontsteking te zijn. Achteraf ben ik te weten gekomen dat hij in het asiel ook behandeld was geweest voor een oorontsteking. Vond het wel vreemd dat de dierenarts op het moment dat ze hem chipte niet even nog zijn oortjes checkte... Ook zijn inentingen bleken niet in orde (had nog een herhalingsinenting nodig + die voor beide) terwijl ze mij hadden verteld dat hij geen inentingen meer hoefde en ik dus pas over een jaar terug naar de dierenarts moest. Dus eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk dat ik toch naar de dierenarts ging voor die oorontsteking!
Ik heb dit toen ook vriendelijk gemeld aan het asiel, waarop ik een niet zo aardige mail terug heb gekregen... :s

Je betaald eigenlijk toch wel de verzorging van het beestje enzo, he?  Het is eigenlijk heel zielig om te weten dat er dan soms ook een loopje mee genomen word.  Ik zeg niet dat elk asiel hetzelfde is, maar ik ben toch teleurgesteld in de mijne

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 08 januari 2014 - 15:38

Mja ik begrijp nu wel dat hetgeen je betaald aan een asiel als je een kat adopteert niet alle kosten dekt, maar het minste wat ze hadden kunnen doen, zowel bij Mylo als bij Nio, was hun oren nakijken en de toekomstige eigenaar op de hoogte brengen en de juiste info meegeven. Ik zie Mylo heel graag, maar ik heb wel al een pak meer dierenartskosten gehad dan ik verwacht had...
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#25 Geplaatst 08 januari 2014 - 15:43

Bekijk berichtFarailde7, op 08 januari 2014 - 15:38, zei:

Mja ik begrijp nu wel dat hetgeen je betaald aan een asiel als je een kat adopteert niet alle kosten dekt, maar het minste wat ze hadden kunnen doen, zowel bij Mylo als bij Nio, was hun oren nakijken en de toekomstige eigenaar op de hoogte brengen en de juiste info meegeven. Ik zie Mylo heel graag, maar ik heb wel al een pak meer dierenartskosten gehad dan ik verwacht had...

Zo denk ik er ook over...idd alle kosten zal het niet dekken, maar informatie is al genoeg.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#26 Geplaatst 08 januari 2014 - 16:11

Erg ja dat ze zieke beestjes meegeven in het asiel.Maar goed dat je er op tijd bij bent. Nu duimen dat het niet chronisch wordt en dat Beau niet besmet wordt. En zo een drama-queen, ik ken dat, ons laatste katje hier is er ook zo eentje, ik vrees al voor de dag dat we daarmee eens bij de da zullen moeten gaan, ik denk dat we dan een wilde tijger gaan te zien krijgen!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#27 Geplaatst 08 januari 2014 - 17:10

Bekijk berichtjuleken, op 08 januari 2014 - 16:11, zei:

Erg ja dat ze zieke beestjes meegeven in het asiel.Maar goed dat je er op tijd bij bent. Nu duimen dat het niet chronisch wordt en dat Beau niet besmet wordt. En zo een drama-queen, ik ken dat, ons laatste katje hier is er ook zo eentje, ik vrees al voor de dag dat we daarmee eens bij de da zullen moeten gaan, ik denk dat we dan een wilde tijger gaan te zien krijgen!

Echt, Juleken, Beau is niet te doen.  Ze wordt echte een wilde tijger dan, maar het is zo zielig dat ze haar elke keer moeten platspuiten voor een gewoon onderzoekje.  Momenteel is er bij Beau nog helemaal niets aan de hand.  Ik ontsmet dan ook veel en vermijd dat ze op elkaars dekentjes gaan liggen. ,is dat wel het geval, worden ze apart gewassen.

Kwestie grommelen en blazen...das nog altijd zo.  Maar Beau verstopt zich nu niet meer en durft al wel voorbij Nio wandelen (met het nodige geblaas). Hij mag alleen nog niet te dichtbij komen

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#28 Geplaatst 08 januari 2014 - 23:38

Dat is weer een stapje vooruit dan toch he. Hier ging het ook traag hoor, maar het komt wel, op hun eigen tempo!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#29 Geplaatst 09 januari 2014 - 09:07

Maar om dan terug te komen op mijn topic, ik kreeg nog geen antwoord op mijn vraag:

Hoelang duurt het gemiddeld, die niesziekte?  Iemand ervaring hiermee?