Spring naar inhoud

- - - - -

Petitie: 24.449 ondertekeningen vuurwerkverbod

vuurwerkverbod

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 januari 2014 - 19:11

Voor de Nederlanders.

Wij allen die willen dat de jaarlijks toenemende vuurwerkterreur een halt wordt toegeroepen

Vuurwerkverbod .... gericht aan Kabinet verwachte datum van indiening 27-03-2014.

http://petities.nl/p.../vuurwerkverbod

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 09 januari 2014 - 09:49

Zoiets zou hier in Belgiƫ ook moeten worden opgericht !!! Ik haat het vuurwerk om wat het met de dieren doet !!! De honden zijn doodsbang, de paarden schrikken bij het minste, onze katten, dat valt nu nog mee, ze lopen dan niet buiten, maar ik vrees voor de katjes die buiten moeten en dan al die knallen horen !!!

Zaterdag ll was hier iemand in de omgeving die het leuk vond om nog wat vuurwerk af te schieten, volgens mij is dat verboden, maar wat kun je er aan doen?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 januari 2014 - 10:03

Ik vind vuurwerk wel mooi, zolang het verantwoord gedaan wordt. Bijvoorbeeld dat ze het houden op het marktplein en gedaan door professionelen en dat voor de rest vuurwerk verboden wordt.

Wij zaten zo ooit eens met nieuwjaar in CenterParcs. Ik wilde eigenlijk naar het water gaan om te gaan kijken naar het vuurwerk dat het park zelf deed op het water. Maar ik kon gewoon ons huisje niet uit omdat onze buren vuurwerk aan het afknallen water, vlak naast ons raam en op gevaarlijke manier dat het overal en nergens heen spatte. We zagen zelfs pijlen gewoon horizontaal afgeschoten worden zo door de bomen door! Dat vond ik echt super gevaarlijk! Wij hadden zelf gewoon schrik dat het door onze raam heen ging komen.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding