Spring naar inhoud

- - - - -

iemand ervaring met esspressomachine van krups?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#1 Geplaatst 09 januari 2014 - 00:01

Er loopt een actie waar je voor 35 euro een espressomachine van Krups (dolce gusto piccolo KP1006) kan kopen. Ik zou al lang graag zo een machine hebben waar je verschillende soorten koffie kan mee maken. Heb hier al jaren mijn senseo voor dagelijks gebruik, maar zou zo'n dolce gusto piccolo toch ook nog wel in de keuken willen. Ben gaan zoeken op internet en heb grotendeels positieve commentaren gelezen. Ik ga hem waarschijnlijk zaterdag gaan kopen. Iemand ervaring met dit toestel?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 januari 2014 - 08:13

vrienden van ons hebben zo ronde, ze zijn daar heel tevreden over, lekkere koffie ook maar de cups zijn wel erg duuuuuuuur vind ik.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 januari 2014 - 09:05

He Juleken,
wij hebben deze thuis ook, maar dan de ronde versie hiervan.  Gekocht net voor kerstmis.
Nu kregen we hier 50 euro cashback op.

Wij zijn heel tevreden over dit toestel.  Ziet er ook nog eens modern uit (wij kozen voor de rode).  Ik ben niet echt een koffiedrinker (mijne man wel), en hij vindt de Dolce heel lekkere koffie.
De potjes (vullingen) koop je doorgaans wel aan 5 euro voor een doosje.

Mijn favoriete (als ik dan toch een koffietje drink) zijn de Cappucino en de Nesquick chocomelk :goofy:

Kortom, hij kost wel wat in aankoop, maar is zijn geld waard.

Deze hebben wij gekocht:

Bijgevoegde thumbnails

• rode dolce.jpg

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

henny
henny
  • 1.601 berichten

#4 Geplaatst 09 januari 2014 - 10:41

Ik heb hem al jaren, het allereerste model.
Lekkere koffie !!

Henny

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 januari 2014 - 10:53

Heel lekkere koffie van de Dolce.Maar niet te doen als je gasten hebt eer ze allemaal een koffie hebben .Als de laatste zen koffie krijgt wil de eerste er al een nieuwe. Dus goed voor 2a 3 personen.Voor meerdere is het veel te duur en duurt te lang voor koffie te geven.  ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 09 januari 2014 - 12:00

Die cupjes zijn veels te duur en idd voordat iedereen zijn koffie heeft is hier hetzelfde met de senseo als ik volk heb duurt het een tijdje eer iedereen zijn koffie heeft.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 januari 2014 - 12:19

Wij waren (vooral ik dan toch) ook van plan om deze te kopen, maar als je echt een koffieverslaving hebt (mijn man) wordt het
Inderdaad veel te duur.
Heb er een demonstratie van gezien in een winkel en vindt het wel een beter systeem dan bvb. een Senseo waar je een apart
reservoir voor je melk hebt. Moet je je geen zorgen maken dat de melk zuur wordt in de zomer bvb.
Is wel heel lekkere koffie e.d. Je hebt wel alleen die originele doosjes aangezien het echt een andere maat is, kan je geen
goedkopere capsules vinden voorlopig.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 januari 2014 - 15:08

Ik heb er zo ene: Geplaatste afbeelding

Ik ben er echt heel content van. Goeie, lekker warme koffie. Mmmm ^^ Ik ben wel de enige die koffie drinkt en ik vind de cupjes ook wel duur maar wel hun geld waard. Er is trouwens wel een site via dewelke je ze goedkoper kan bestellen hoor, maar dan heb je ineens 100 stuks. Trouwens ook voor Nespressocups. http://www.caffe.com.../piccolo/m2.htm voor de geïnteresseerden. Ik had er eerst geen goed oog in maar heel goeie klantendienst!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#9 Geplaatst 09 januari 2014 - 17:16

@ Inavanthielen, ik had die ook gezien op de site. Heel mooi, maar wel een duurder model.
@ Nakthis, het is dat model geloof ik dat nu bij carrefour market hier bij ons in promotie is. Kost normaal een kleine 90 euro, maar je kan hem nu hebben aan 35 euro, met zo een tegoed bon die je dan moet opsturen.

Ik weet dat die cups duur zijn, maar ik ben hier thuis de enige koffiedrinker. Wanneer we volk over de vloer krijgen dan zet ik meestal verse koffie via een filter in een grote thermos. Senseo drink ik iedere ochtend, twee koppen, maar die espressomachine zou ik houden voor 1 kopje per dag ofzo, of als er eens iemand langskomt die ook graag koffie drinkt. Ik verheug me al op al die speciale smaken, hmm. Mijn man drinkt af en toe 's avonds eens een lekkere (dure!) whiskey, awel, dan drink ik mijn duur koffietje ;)

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 09 januari 2014 - 20:33

Hehe, de macchiato's? Hou er rekening mee dat het 'maar' goed is voor 8 keer koffie: je hebt een melk én een koffiecupje. Dat heeft even geduurd voor wij dat door hadden, haha. Ik vind het eigenlijk niet te duur. Op café enzo betaal je ook al makkelijk 3 euro voor een koffie verkeerd hé. En je kan er makkelijk twee tassen uithalen hoor...Ik dacht dat het keirap vooruit zou gaan maar ik doe al even met mijn koffietjes :) Die van ons komt van bij de Colruyt, daar was hij 60 euro.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#11 Geplaatst 09 januari 2014 - 23:52

Ik denk dat ik overtuigd ben, zaterdag naar de carrefour!! :jump: :jump:

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 januari 2014 - 23:57

Ik heb die actie ook bekeken, geldt ook in Vandenborre. Maar dan twijfel ik tussen de Piccolo of deze:

http://www.vandenbor...senza-flow-stop

Die is met Nespresso-cups en daar heb je ook heel wat smaken is die mij wel intrigeren.
Wat denk je hiervan?

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#13 Geplaatst 10 januari 2014 - 08:42

Arni, dit vind ik eigenlijk een mooier toestel dan die piccolo. Het is blijkbaar ook iets duurder dus misschien ook beter(?)
Hmm, ik twijfel weer. Nu zie ik dat er bij vandenborre ook piccolo's verkrijgbaar zijn aan 55euro, en met zo'n cashback bon komen ze ook op 35euro. In het boekje van carrefour market beweren ze dat de piccolo oorspronkelijk 89euro kost. Typisch voor die publiciteitsstunts waarschijnlijk.

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen dolce gusta capsules en nespresso capsules? En kan je die beide merken dan kopen in de winkel? En ik vraag me af of je met die senza flow stop ook kleine kopjes kan maken, ik ben echt verzot op die kleine extra straffe espresso's, en met de piccolo kan je zelf je watertoevoer regelen en hem dus zo straf maken als je zelf wil. Deze laatste hier stopt automatisch, zoals een senseo, wat natuurlijk ook zijn voordelen heeft.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#14 Geplaatst 10 januari 2014 - 08:48

Blijkbaar heb ik het antwoord op mijn vraag gevonden :-)
Nespresso caps (en machines dus) zijn enkel voor koffie variëteiten, terwijl de dolce gusta meerdere soorten kan maken, zoals ook chocolademelk en thee. Nu, dat is voor mezelf niet belangrijk, maar mijn ventje drinkt geen koffie, en zal denk ik liever een toestel hebben waarmee hij dan ook eens chocolademelk kan maken. Alhoewel die chocolademelk volgens mij toch maar waterig zal zijn ook, niks beter dan verse vind ik.
Maar ik zal het hem eens vragen.
Amai zeg, een mens heeft eigenlijk toch teveel keuzemogelijkheden he de dag vandaag.

Bewerkt door juleken, 10 januari 2014 - 08:48.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 januari 2014 - 10:08

De truc om waterige chocolademelk minder waterig te maken, is er koffiemelk bij te gieten :) Ik heb het eigenlijk nog niet geprobeerd maar 't schijnt dat het met de dolce gusto minder waterig is. Ik zal eens zien of ik nergens zo'n cupke vind en het u laten weten :p