Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn broer zijn kat heeft grote bol in zijn nek

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#16 Geplaatst 10 januari 2014 - 19:44

Resultaten van het labo zijn nog steeds niet binnen.
Ondertussen pakt Tuur wel goed zijn antibiotica in

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#17 Geplaatst 11 januari 2014 - 08:15

Soijtig dat de resultaten nog niet binnen zijn.
Hopelijk is het niet kwaadaardig!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#18 Geplaatst 13 januari 2014 - 13:04

Er is nog steeds geen nieuws van de autopsie  (duurt lang he?)
Tuur had van het weekend zijn wonde weer helemaal opengekrabt.  Mijn broer is dan terug naar de DA moeten gaan om hem weer te gaan hechten.
Zo een kap over zijn kopje is geen optie, omdat de wonde in de hele lengte van zijn nekje zit.  Arm schaapje!
Maar, zoals ik al zei, hij neemt wel heel flink zijn antibiotica.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 13 januari 2014 - 13:36

Arme Tuur! Is ook niet fijn voor het beestje hé en hij snapt dat natuurlijk niet...
Waarom moet hij eigenlijk antibiotica nemen? Kyra heeft dat niet moeten doen na haar operatie
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#20 Geplaatst 13 januari 2014 - 13:39

Bekijk berichtFarailde7, op 13 januari 2014 - 13:36, zei:

Arme Tuur! Is ook niet fijn voor het beestje hé en hij snapt dat natuurlijk niet...
Waarom moet hij eigenlijk antibiotica nemen? Kyra heeft dat niet moeten doen na haar operatie

Antibiotica is voor de ontsteking die (mogelijk) zou kunnen komen.  Meer preventief denk ik.
Maar mijn broer zei net al, dat de DA hem een beetje bang had gemaakt (misschien geen goed nieuws).  Maar zekerheid is er nog steeds niet.  Morgen is het al 1 week geleden dat Tuur is geopereerd, dus de resultaten zullen dan ook wel snel volgen zeker?  Tuur is dan ook een zorgenkatje.
In het begin toen hij net bij mijn broer was, had hij last van kale plekken en jeuk.  Dit zou te wijten zijn geweest aan stress en allergieen.  Dus Tuur mag (kan) ook niet alles eten.  Hij reageert niet op iedere voeding goed.

Dit alles is ondertussen onder controle en Tuur deed het uitstekend.  Nu dus die bol in zijn nek.

ik neem aan dat mijn broer zo bang is....hij mag er niet aan denken om Tuur te moeten afgeven.  Tuurke is amper 2 jaar oud.

Bewerkt door Inavanthielen, 13 januari 2014 - 13:42.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#21 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:39

Gisteren had Tuur de andere kant van de wonde weer opengekrabt ....allee, dan maar weer naar de DA.
Mijn broer gaat nu proberen van babysokjes rond zijn poten te doen, in de hoop dat hij de wonde niet meer openkrabt.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#22 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:47

En een gaasverband erover doen en rond de nek vastkleven op 1 of andere manier lukt ook niet?

Toen mijn kat gesteriliseerd was, heeft zij gaasverband op de wonde gekregen en dan een soort van netje rond heel haar lichaam met openingen voor de poten. Dat hield het verband op zijn plek en ze kon er niet aan krabben of likken.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:02

De eerste kattin van mijn schoonouders (bij Joseeke) zo gestorven omdat ze bleef likken aan een wonde op haar rug.  Dat werd een abces daardoor en moest gekuist, maar ze kon er nog steeds niet afblijven en na héél veel gesukkel is ze gestorven.

Zij hadden een kap geprobeerd, indraaien, pakje aan, maar niets hielp.

Dus toch mee oppassen hoor!  Kattenspeeksel bevat veel viezigheid.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#24 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:05

Bekijk berichtfieke0509, op 14 januari 2014 - 15:02, zei:

De eerste kattin van mijn schoonouders (bij Joseeke) zo gestorven omdat ze bleef likken aan een wonde op haar rug.  Dat werd een abces daardoor en moest gekuist, maar ze kon er nog steeds niet afblijven en na héél veel gesukkel is ze gestorven.

Zij hadden een kap geprobeerd, indraaien, pakje aan, maar niets hielp.

Dus toch mee oppassen hoor!  Kattenspeeksel bevat veel viezigheid.

Ja, de DA had gisteren tegen mijn broer gezegd dat er nog tijd was om te helen, maar niet als hij het steeds ging openlikken.
Een kap is bij Tuur geen optie, mits zijn hele nek openligt (genaaid is).  Nu is mijn broer vandaag sokjes gaan halen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#25 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:12

Mensenspeeksel bevat nog veel meer viezigheid dan kattenspeeksel ;).

Heeft de dierenarts geen tips ofzo hoe ze de kat ervan kunnen houden eraan te likken?
En een verband dat rondgebonden wordt ofzo?

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#26 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:17

Nee, de wonde zelf zou onbedekt moeten blijven (ivm sneller helen), dus hier mag niets rond.
Mijn broer heeft er nu wel zo gaasverband rondgedraaid.  (laat nog lucht door dus)
Ondertussen heeft hij Tuur dus de sokjes aangedaan.  (gebreide sokken, want katoenen sokjes kunnen zijn nageltjes nog door)

Bewerkt door Inavanthielen, 14 januari 2014 - 15:17.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#27 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:11

Goh wat een miserie he. Ik duim mee voor een snel en goed resultaat hoor, hopelijk moeten ze niet te lang meer wachten.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#28 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:21

Resultaten:  positief in de zin van 'het is geen tumor' dus geen kanker!!!!
De bult komt van 1 of andere allergische reactie.  Zoals ik al vermelde, is Tuur ongelofelijk allergisch aan vanalles en nog wat.
Zijn voeding wordt nu maar weer eens aangepast, in de hoop dat de allergie ook betert

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#29 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:40

Oh dat is toch al supernieuws!
Nu nog genezen!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#30 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:51

Goed nieuws toch he!! Hopelijk kunnen ze hem helpen door te weten te komen waar die allergie dan vandaan komt.