Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn broer zijn kat heeft grote bol in zijn nek

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#31 Geplaatst 15 januari 2014 - 07:27

Bekijk berichtjuleken, op 14 januari 2014 - 20:51, zei:

Goed nieuws toch he!! Hopelijk kunnen ze hem helpen door te weten te komen waar die allergie dan vandaan komt.

Hij heeft echt allergie voor alles en nog wat.  Hij kan nu zelfs niet tegen de tape die zijn gaasverbandje op zijn plaats houd.
Door zijn nekje te draaien, zijn er nu natuurlijk weer draadjes losgekomen...hoppa....weer DA!
Zijn sokjes hebben wel effect, want hij kan dus inderdaad nu niet meer krabben.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#32 Geplaatst 15 januari 2014 - 08:10

Ach arme duts, klinkt echt wel vervelend.
Spijtig dat hij zo extreem allergisch is :(.
Hopelijk komt het toch snel in orde met die wonde.
En hopelijk vinden ze aan wat hij allemaal allergisch is!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 januari 2014 - 09:04

héél blij dat het geen grote K is!

allergisch zijn is met veel zoeken en proberen tamelijk goed onder controle te houden en niet levensbedreigend. blij voor Tuurke dus goed nieuws dat hij kan genezen....

maar probeer dat alleen maar eens in zijn kopke te krijgen he ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#34 Geplaatst 15 januari 2014 - 09:55

Amai, daar zou ik zelf nooit aan gedacht hebben, zo'n bult door allergie...
Blij dat het niets levensbedreigend is, maar lijkt me ook wel lastig om een oplossing voor te vinden. Veel succes!!
Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#35 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:19

Het is echt een problemen-katje hoor.
Kan bijna geen enkele voeding verdragen, kan bijna geen enkele waspoeder verdragen (uitwassen van zijn spulletjes), kan de meeste medicatie niet verdragen (dus ontvlooiing, ontworming, vaccinaties ---> allemaal met heel veel voorzichtigheid).
Nu kan hij dus ook niet tegen de tape die zijn gaasverbandje tegenhoud.  Mijn broer is bij de apotheek dus anti-allergische tape gaan halen.
Uitwassen van zijn spulletjes is met (grappig genoeg) waspoeder van Le Chat.  (Heb ik trouwens ook thuis).
Kattenbakkorreltjes kan hij alleen tegen Catsan (die witte).

Maar mijn broer is hetzelfde als ik, we redeneren dan ook hetzelfde.
Onze leuze:  voor de wereld ben je gewoon maar iemand, voor een dier ben je zijn hele wereld!!

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:51

Misschien zijn de www.softclaws.com hier een oplossing ?
Je kan de pootjes ook intapen, dat blijft beter zitten maar is natuurlijk ook niet zo gezond om pootjes langere tijd in te tapen maar ja, dat zon wonde open gaat is helemaal niet de bedoeling....

Krabt die kat zich anders ook vaak door jeuk van een allergie ?

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#37 Geplaatst 15 januari 2014 - 11:32

Bekijk bericht*bonnie*, op 15 januari 2014 - 10:51, zei:

Krabt die kat zich anders ook vaak door jeuk van een allergie ?

Dat is nu eigenlijk vrij goed onder controle, mits zijn voeding die is aangepast.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#38 Geplaatst 16 januari 2014 - 08:41

Het gaat van kwaad naar erger...gisterenavond Tuur voor de 3e maal naar de DA.  Zijn draadjes waren weer losgetrokken.
Nu heeft de DA hem daar gehouden en gaat hem vandaag miniem verdoven om dan de wonde inwendig te naaien.
Hopelijk heeft dit wel helend effect.  Ondertussen hebben ze Tuur ook een baby-pyamatje aangedaan

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 16 januari 2014 - 08:58

Aiai, arme Tuur :(. Die snapt ocharme niet waarom dat allemaal gebeurt natuurlijk. hopelijk helpt het om de wonde inwendig te naaien!
Mylo Banner

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#40 Geplaatst 16 januari 2014 - 09:05

Misschien is het wel het beste zo inwendig naaien en een pyama aan.
Hopelijk is hij niet allergisch aan die pyama, maar soms werkt dat nog het beste.
En hoe vervelend het ook voor hem is nu, het belangrijkste is dat de wonde helemaal heelt!

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#41 Geplaatst 16 januari 2014 - 09:52

Bekijk berichtBlackScorpion, op 16 januari 2014 - 09:05, zei:

Misschien is het wel het beste zo inwendig naaien en een pyama aan.
Hopelijk is hij niet allergisch aan die pyama, maar soms werkt dat nog het beste.
En hoe vervelend het ook voor hem is nu, het belangrijkste is dat de wonde helemaal heelt!

De pyama is alvast goed uitgewassen met 'Le Chat'.  Dus hopelijk gaat het goed

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 16 januari 2014 - 12:20

Is het eosinofiel granuloom?
Eventueel kunnen ofwel cortisonen, ofwel Atopica Tuur helpen? Ik ken 3 katjes, waaronder mijn eigen Sam, die eosinofiel granuloom hebben door allergieën. Bij Sam is het onder controle met voeding. Hij kreeg bultjes op zijn huid, ook biopsie laten doen omdat we vreesden voor kanker. Bij de andere 2 katjes is medicatie nodig: de ene krijgt prednisolone, de andere atopica. Atopica is gezonder, heeft niet de negatieve bijwerkingen van cortisonen.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#43 Geplaatst 17 januari 2014 - 09:06

Hoppa!  Onze Tuurke is weer thuis.  Deze keer zijn zijn draadjes dus inwendig gehecht, zodat hij het niet meer kan lostrekken.
Ondertussen heeft hij ook zijn pyjamaatje aan.
Mijn broer melde vanmorgen dat hij nu wel achter hem aanloopt en terug dicht tegen hem aanslaapt.  Tuur had dus degelijk wel last van zijn uitwendige draadjes.
Dit schattige pyjama-momentje wilde ik toch met jullie delen.

Bijgevoegde thumbnails

• tuur.jpg

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#44 Geplaatst 17 januari 2014 - 09:14

Haha, staat hem goed!!
Mijn Sierra had ook een soort van pyama aan na haar sterilisatie en buikbreuk.
Maar dat was gewoon een verband-netje voor een arm dat ze dan over haar getrokken hadden.
Dit ziet er knapper uit ;).

En hij verdraagt het goed nu?

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 17 januari 2014 - 09:35

een heel toepasselijke leuze Inavanthielen!
ene die ik zelf ga pikken en ook ga gebruiken, want inderdaad zo denk ik ook over beestjes...

en waarschijnlijk had Tuurke een allergische reactie en jeuk op die uitwendige draadjes he, dat hij bleef krabben
nu :duim: dat het dicht groeit zonder infectie...
maar als zijn baasje nu al merkt dat hij actiever is, zal het waarschijnlijk wel lukken!

en mijn da geeft ook zo een "jogging pakskes" mee als ze katjes of hondjes opereert, speciaal tegen het krabben en likken aan de wonde en draadjes