Spring naar inhoud

- - - - -

oplossing tuin, antwoord instanties ivm schrikdraad p2

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#31 Geplaatst 15 januari 2014 - 15:26

kan altijd 2 beugels onder elkaar doen ook desnoods hé...
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#32 Geplaatst 15 januari 2014 - 15:47

als je die beugel zet waar de bovenste vijs op de foto staat dan zal dat normaal meer dan voldoende zijn ze

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#33 Geplaatst 15 januari 2014 - 15:58

nu afwachten of het mag of niet, hopelijk wel en dan kan de buurvrouw zagen wat ze wil :p
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 15 januari 2014 - 16:21

och ja... oude mensen leven om te zagen hé ;):d

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 15 januari 2014 - 22:30

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 15 januari 2014 - 16:21, zei:

och ja... oude mensen leven om te zagen hé ;) :d

let op !!! we worden allemaal oud !!! nu of later !!

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 15 januari 2014 - 22:43

Nele, ik ben blij voor jou dat er waarschijnlijk een makkelijkere oplossing uit de bus komt. En eentje die je fysiek zo zwaar niet zal belasten.
En dat je hier ook wat professionele raad kan krijgen ook van Stijn:-)
Veel succes

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#37 Geplaatst 15 januari 2014 - 22:54

Bekijk berichtNele, op 14 januari 2014 - 20:23, zei:

draden doorknippen zou ze wel niet riskeren denk ik, eerder gewoon klacht indienen, daarom dat ik het op papier wil dat het wel is toegelaten...
maarja, het nu nog op papier krijgen!

Ik heb je destijds verwittigd hè , toen je meteen de politie en rechtbank en zo er wilde bijhalen dat je best eerst goed zou nadenken ....
Dat is gewoon eigen aan mensen, een beetje terug kl#ten.  Het was dus eigenlijk wel te verwachten dat deze vrouw ging dwarsliggen bij alles wat jij verder zou willen verwezenlijken.  Gaat haar denk ik alleen maar om een beetje terugpesten.

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 15 januari 2014 - 09:39, zei:

Het AREI blijft sowieso geldig ook al gaat het op een schrikdraad voor katten, het blijft een elektrische afsluiting. MAAR als je dit aan jouw zijde van de afsluiting plaatst staat het in principe niet op de scheidingslijn.

Daar staat denk ik ook in dat het op 50cm afstand moet staan, tenzij akkoord van de buren

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 15 januari 2014 - 23:29

Bekijk bericht*bonnie*, op 15 januari 2014 - 22:54, zei:

Ik heb je destijds verwittigd hè , toen je meteen de politie en rechtbank en zo er wilde bijhalen dat je best eerst goed zou nadenken ....
Dat is gewoon eigen aan mensen, een beetje terug kl#ten.  Het was dus eigenlijk wel te verwachten dat deze vrouw ging dwarsliggen bij alles wat jij verder zou willen verwezenlijken.  Gaat haar denk ik alleen maar om een beetje terugpesten.

Daar staat denk ik ook in dat het op 50cm afstand moet staan, tenzij akkoord van de buren

er is zelfs nog helemaal niets voor vredegerecht gekomen ofzo, enkel ik heb het haar gevraagd voor haar bomen en de wijkagent.. tjah, als je ivm met zo'n verwilderde tuin al niet op je strepen mag staan, vind ik het heel ver gekomen!
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 16 januari 2014 - 01:10

Ik zeg alleen maar dat de mensen tegenwoordig zo zijn.  Als andere mensen onredelijk zijn ben ik zelf ook zo (heb wel het idee dat het bij jou nodig was dus ik zeg niet dat je onredelijk was)

Mijn buurman had een paar maanden geleden de wijkagent op me afgestuurd omwille van een paar takjes klimop die door zijn draad staken.
Dat waren er echt niet veel, die klimop groeit tegen een stam die naast mijn garage staat en pak dat die takjes 10cm doorstaken, een enkel iets langer.
Ik ben geen hele dagen met mijn tuin bezig en het was me dus zelf nog niet opgevallen.

De wijkagent zal bij haar eigen ook wel gedacht hebben, maar soit, ze zei zorg dat het in orde is binnen een week.
En toen heb ik ook echt gewacht tot de laatste dag om die takjes weg te knippen.  Kheb hem daar danig mee op zijn zenuwen gewerkt want hij ging elke dag kijken naar de takjes.  Kheb er toen ferm mee gelachen ;)  Mijn vriend heeft toen gelijk heel de tuin maar eens onder handen genomen zodat hij er weer tegen kon tot in het voorjaar.  Laatst kwam ik de wijkagent tegen toen ze bij de nieuwe buren moest gaan checken of ze er woonden en toen zei ze dat ik geweldig werk geleverd had :)

Aan de andere kant daarentegen, daar hebben wij ooit flinke ruzie mee gehad, daar kwamen toen zware dreigementen bij te pas, ook meermaals politie bijgeweest en zo en daar hebben we nu al lange tijd geen problemen meer mee (is misschien omdat ik hun kat eens van de dood heb gered en al 3 kittens voor hun heb opgevangen)  Wij hebben onlangs een gasleiding moeten leggen naast het huis (daarvoor moesten we over hun stuk) en we hebben ook zo'n uitlaatpijpje van een gasbrander steken die wettelijk net iets te laag hangt en te dicht tegen hun kant, we hebben dat ook gaan vragen en dat was nu allemaal in orde voor hun.  Dus wie weet wordt ze ooit nog weer redelijk :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#40 Geplaatst 16 januari 2014 - 01:19

maar ze komt wel altijd vriendelijk praten hé! als er iets is, vraag ik het haar, zoals toen de aannemer de schouw moest vragen, had ik gevraagd of ze even op haar oprit mochten om een zware betonblok eraf te pakken, nee was haar antwoord... tjah, het is de aannemer gelukt om door de goot te lopen, maar wettelijk gezien moet ze hen op haar oprit laten... ze doet gewoon schijnheilig vriendelijk volgens mij, omdat ze niet wil dat ik verder klacht indien. en dat wil ik natuurlijk ook niet, ik wil geen ruzie, ik wil buren waar je eens een klapje mee kan doen, als er iets is dat je het kan vragen, en dat zij ook doen wat er gevraagd wordt (als het binnen de rede is natuurlijk)
ik ga zeker niet zagen over een paar takjes, die doe ik dan wel zelf af...
maar als het gegronde vragen zijn (ivm de snoeiwerken) en overleg ivm voorbeeld die schrikdraad, tjah,dan kan je volgens mij toch best redelijk zijn hé.. voor tzelfde geld vroeg ik haar niets, en deed ik gewoon maar!!

het slecht stuk afsluiting mag ik ook neit vervangen van haar, tjah, de palen zal ik laten staan, maar de draad (die trouwens gevaarlijk is met uitstekend ijzerdraad) zal ik toch wegdoen (hangt trouwens aan mijn kant) en een nieuwe hangen.
ik zal haar niet laten bepalen wat ik wel/niet mag...

en ze blijft zeggen dat als de schrikdraad wettelijk gezien mag, ik het dan aan de afsluiting mag hangen, dus eens ik het papier heb, kan ze niet meer terug hé. of ze zal een andere reden moeten vinden...
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 16 januari 2014 - 09:03

Ja dat schijnheilig vriendelijk da ken ik, zo is de buurman zijn vrouw ook maar ik draai er mijn hoofd voor om tegenwoordig, geen behoefte aan dat soort schijnheilig volk ...

ik ben benïeuwd of je ergens antwoord gaat krijgen.  Omheiningen is normaal toch gemeentelijke bevoegdheid he ?

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 16 januari 2014 - 09:10

ik heb ondertussen ook even gaan informeren wie er bevoegd kan zijn over deze materie.
Zolang de afsluiting met schrikdraad niet hoger komt dan 2m20 is er maar 1 wetgeving waar je rekening mee moet houden en dat is het AREI.
Schrikdraad staat in art. 61 van het AREI is hier toegevoegd in bijlage

Bijgevoegde bestanden

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#43 Geplaatst 16 januari 2014 - 13:46

tjah, toestemming om op de scheidingslijn te plaatsen heeft ze in principe al gegeven (maarja, mondeling) alleen mag ik het niet aan de betonpalen bevestigen, maar op aparte paaltjes...
blijft weer moeilijk hé nu...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#44 Geplaatst 16 januari 2014 - 14:01

Bekijk bericht*bonnie*, op 16 januari 2014 - 01:10, zei:

Ik zeg alleen maar dat de mensen tegenwoordig zo zijn.  Als andere mensen onredelijk zijn ben ik zelf ook zo (heb wel het idee dat het bij jou nodig was dus ik zeg niet dat je onredelijk was)

Mijn buurman had een paar maanden geleden de wijkagent op me afgestuurd omwille van een paar takjes klimop die door zijn draad staken.
Dat waren er echt niet veel, die klimop groeit tegen een stam die naast mijn garage staat en pak dat die takjes 10cm doorstaken, een enkel iets langer.
Ik ben geen hele dagen met mijn tuin bezig en het was me dus zelf nog niet opgevallen.

De wijkagent zal bij haar eigen ook wel gedacht hebben, maar soit, ze zei zorg dat het in orde is binnen een week.
En toen heb ik ook echt gewacht tot de laatste dag om die takjes weg te knippen.  Kheb hem daar danig mee op zijn zenuwen gewerkt want hij ging elke dag kijken naar de takjes.  Kheb er toen ferm mee gelachen ;)  Mijn vriend heeft toen gelijk heel de tuin maar eens onder handen genomen zodat hij er weer tegen kon tot in het voorjaar.  Laatst kwam ik de wijkagent tegen toen ze bij de nieuwe buren moest gaan checken of ze er woonden en toen zei ze dat ik geweldig werk geleverd had :)

Aan de andere kant daarentegen, daar hebben wij ooit flinke ruzie mee gehad, daar kwamen toen zware dreigementen bij te pas, ook meermaals politie bijgeweest en zo en daar hebben we nu al lange tijd geen problemen meer mee (is misschien omdat ik hun kat eens van de dood heb gered en al 3 kittens voor hun heb opgevangen)  Wij hebben onlangs een gasleiding moeten leggen naast het huis (daarvoor moesten we over hun stuk) en we hebben ook zo'n uitlaatpijpje van een gasbrander steken die wettelijk net iets te laag hangt en te dicht tegen hun kant, we hebben dat ook gaan vragen en dat was nu allemaal in orde voor hun.  Dus wie weet wordt ze ooit nog weer redelijk :)

Ale de wijkagent bijhalen voor wat dingen die door de afsluiting groeien.
Kon die zijn snoeitang niet nemen en dat zelf afknippen, want dat recht heeft hij.
Vroeger toen mijn buur zijn verwilderde struiken niet snoeide knipte ik ook alles af wat over de draad of afsluiting kwam.
En die was ook altijd van het principe, afsluiting van 1 meter hoog was overal doorgezakt de draad overal kapot en elke keer nee niet vervangen die is nog goed. Dus hebben we zelf houten schuttingen gezet op onze grond en hem zijn struiken en bomen laten verwijderen want die stonden veels te kort. We zijn hem zelf nog gaan helpen met alles uit te doen. Nieuwe afsluiting wou hij niet en al mee betalen in de nieuwe zeker niet want hij vond de oude draad nog goed, stak wel vast met stokken en borstelstelen zo kapot was die overal. De draad is nu wel weg maar de paaltjes hebben we laten staan voor de perceel grens. En mijn zus woont aan de andere kant van hem die hebben net hetzelfde gedaan als wij. Nu heeft mijn buur mooie afsluiting aan beide kanten en niks ervoor moeten betalen, profiteurs hebt ge overal en hoe ouder ze worden hoe moeilijker en ambetanter ze gaan doen.
Nele die oude dame zal ook zo wel zijn.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 16 januari 2014 - 14:14

ja, ge zou de afsluiting moeten zien, toch dat ene stuk, kippengaas vanonder, vanboven een stukje bekaertdraad, houten palen ertussen om het vast te zetten die al verrot zijn, dan nog een soort metalen tussenschot dat voor een gat staat, nog een ijzeren net ergens anders...
de draad aan mijn kant ga ik toch vervangen, haar kant doet ze mee wat ze wil.
Geplaatste afbeelding