Spring naar inhoud

- - - - -

oplossing tuin, antwoord instanties ivm schrikdraad p2

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 16 januari 2014 - 14:16

Bekijk berichtNele, op 16 januari 2014 - 13:46, zei:

tjah, toestemming om op de scheidingslijn te plaatsen heeft ze in principe al gegeven (maarja, mondeling) alleen mag ik het niet aan de betonpalen bevestigen, maar op aparte paaltjes...
blijft weer moeilijk hé nu...

je mocht toch alleen geen gaten in boren en zo?
laat het ze op papier zetten dan é :)

Moet je veel draad vervangen?

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#47 Geplaatst 16 januari 2014 - 14:42

ik had gezegd dat ik gaten ging boren, en dat mocht idd niet, nu blijft ze erbij datik het niet aan de betonpalen mag bevestigen (heb nog niet vermeld dat ik het op een andere manier zou doen)
tjah, het op papier krijgen zal niet simpel zijn vrees ik... :(
daarom dat ik nu ook eerst 'bewijs' wil van stad brugge dat het wel is toegelaten.

de draad die ik zou vervangen is een stuk van 5 of 6m denk ik, tussen garage en serre. de palen en platen zijn nog goed, dus gewoon een draad ertegen.

goh,waarom zijn er toch zo'n moeilijke mensen op de wereld!!!
Geplaatste afbeelding

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 16 januari 2014 - 15:00

ik heb eventueel wel nog een stuk draad staan, zwart en 1m50 hoogte die je mag hebben Nele
hoop dat de stad dan snel enkel naar het AREI verwijst, dan gewoon papiertje opmaken en laten handtekenen, niets zeggen over hoe je gaat vastmaken, zet het er dan in kleine lettertjes bij dat het mag vastgemaakt worden aan de huidige gemeenschappelijke afsluiting ;)

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#49 Geplaatst 16 januari 2014 - 15:04

Ja maar in de AREI staat een halve meter van de erfgrens....
ik hoop dat mijn buurvrouw daar geen problemen van maakt.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 16 januari 2014 - 15:05

tenzij akkoord van de buren hé meestal doen ze niet moeilijk, zolang ze zelf niet moeten betalen of iets doen

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 16 januari 2014 - 15:15

Mmm ik ben daar niet zeker van. Wij hadden eens schrikdraad geplaatst rond het pas ingezaaide gras zodat de honden daar niet gingen oplopen.  Ze was helemaal over haar toeren want we gingen haar katten electrokuteren. Klein detail de schrikdraad stond meters van de scheiding en haar katten kwamen door onze honden niet in de tuin.

Denk dat we gewoon er niets van zeggen...

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 16 januari 2014 - 15:18

legt haar uit: voila door de schrikdraad kunnen uw katten nooit doodgebeten worden door onze honden :d

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#53 Geplaatst 16 januari 2014 - 15:33

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 16 januari 2014 - 15:00, zei:

ik heb eventueel wel nog een stuk draad staan, zwart en 1m50 hoogte die je mag hebben Nele
hoop dat de stad dan snel enkel naar het AREI verwijst, dan gewoon papiertje opmaken en laten handtekenen, niets zeggen over hoe je gaat vastmaken, zet het er dan in kleine lettertjes bij dat het mag vastgemaakt worden aan de huidige gemeenschappelijke afsluiting ;)

is lief, maar denk dat ik 1m80 hoogte nodig heb. wil dat stukje sowieso iets hoger afmaken, omdat daar een terrasje zal zijn, en heb geen zin om de buurvrouw haar kop erover te zien ;) ik meet het wel nog eens na, of de palen hoog genoeg zullen zijn.

voor haar bomen zal het normaalgezien sowieso voor het vredegerecht komen (als advocaat er eindelijk eens werk van maakt) er is 1 boom die ze echt niet wil wegdoen, omdat het hekken erin gegroeid is, en het hekken anders kapot is. ik was van plan om te proberen dat ze die boom mag laten staan, als ik toestemming krijg voor de schrikdraad, dan kan het bij vrederechter ook op papier gezet worden. als dat al zal lukken....

Bekijk berichtKaszi, op 16 januari 2014 - 15:15, zei:

Mmm ik ben daar niet zeker van. Wij hadden eens schrikdraad geplaatst rond het pas ingezaaide gras zodat de honden daar niet gingen oplopen.  Ze was helemaal over haar toeren want we gingen haar katten electrokuteren. Klein detail de schrikdraad stond meters van de scheiding en haar katten kwamen door onze honden niet in de tuin.

Denk dat we gewoon er niets van zeggen...

oei, klinkt ook niet erg positief :( ik hoop dat ze er geen problemen zullen van maken!!
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#54 Geplaatst 16 januari 2014 - 16:30

Bekijk berichtcatherine, op 16 januari 2014 - 14:01, zei:

Ale de wijkagent bijhalen voor wat dingen die door de afsluiting groeien.

Ooooh das nog het minste, wat die vent al allemaal heeft uitgestoken ...
Hij heeft trouwens jaren geleden die klimop eens gesnoeid toen er weer een paar takjes uitstaken en hij was ze toen netjes voor mijn deur komen leggen ...

Ook al eens milieu-inspectie gehad omwille van "ne verdachte" vuilniszak op mijn oprit...
Die vent stond ineens foto's te maken op mijn oprit, ik zeg "pardon meneer, privédomein" stapt hem een meter achteruit op de openbare weg en hij zegt doodleuk "dit is openbare weg"  Mijn oprit is 12 meter lang, ik mag toch nog wel iets op mijn oprit zetten ?
Er stonden zwarte zakken met afval van de caviahokken (was nog ten tijde van mijn caviaopvang) en die deden wij altijd 1 keer per week naar mijn ouders op de mesthoop.  Dat waren stevige zakken, dichtgekleefd, niet dat daar geur of zo uit kwam.  Echt ni te doen.
Toen die vent van de milieu-inspectie aan de deur stond waren die vuilniszakken trouwens al weg.

Vorige winter nog gehad, kort na het overlijden van Amora, politie aan mijn deur dat mijn paardjes verwaarloosd waren en geen eten en drinken kregen.
Ik zeg tegen die agent "kom, dan zullen we eens rap gaan zien of die geen eten en drinken hebben"
"ik ben al gaan kijken mevrouw en ze hebben geen eten of drinken"  en hij zei er nog achter : "maar geen probleem mevrouw, ik zie ook wel dat die paardjes eten krijgen, ze zijn nu niet bepaald mager he"  Hij moest het gewoon komen melden dat hij daar geweest was na een klacht.

Ben toen direct naar de paardjes gegaan, geen druppel drinken meer en geen sprietje hooi meer , zelfs ni op de grond en dat terwijl ze normaal gezien dagelijk hooi krijgen waar ze dagenlang mee toekomen zodat ze zeker nooit zonder vallen.  Die vent is volgens mij savonds gewoon het hooi gaan weghalen en dan inspectie op ons afgestuurd want dat kon echt niet dat het hooi zou opgegeten geweest zijn en de tuin van zijn schoonma (die is nu overleden) eindigt in bos en dat bos grenst aan de achterkant tegen mijn stallen, hij kan dus makkelijk ongezien aan de stallen geraken.

En zijn vrouw ook altijd doen alsof ze van niks wist en als ik in de buurt was altijd tegen mijn honden praten of ze is een grote dierenvriend en dan achter mijn rug om al die vuile streken.  Die vent heeft ooit één van mijn honden iets misdaan, weet niet wat maar mijn hond haat die vent, lust hem rauw.  En dan hadden ze er een sport van gemaakt om die hond uit te dagen.  Die vent was soms een hele dag ni te zien, liet ik die hond buiten dan stond hij daar en die hond natuurlijk altijd door het dolle heen.  Kheb ne keer gezien vanuit mijn slaapkamerraam dat zijn vrouw speciaal om de hoek was komen staan met haar gazet zodat de hond haar zeker zou zien en dan zou gaan blaffen.
Heb hem ooit ook gezien vanuit de paardenstallen dat hij dacht dat ik werken was en dat hij langs de omheining liep om te zien of de hond er ni was, stond zelfs met zijn armen te zwaaien toen... echt ....  ben blij dat er nu andere buren wonen (hij woonde er niet, maar zijn schoonma wel en nu die gestorven is hebben ze het huis verhuurd), hij woont helaas nog wel schuinsover mijn paardenwei en daarstraks zag ik Garfield van zijn erf komen, ik hou mijn hart al vast ....
En dan maar dreigen dat hij er voor ging zorgen dat ze mijn hond kwamen afnemen van mij en van die dingen... echt... ben er ooit het hart van in geweest hoor, er zijn zomers geweest dat ik mijn kop ni kon buitensteken in mijn eigen tuin of hij stond daar weer te roepen, te tieren, te dreigen.... De laatste 2 jaar heb ik mijn aandacht besteed aan het negeren van die vent en  het trainen van mijn hond, dat ik leuker ben dan die eikel van daarnaast en met effect want als hij zich nu nog vertoont en ik fluit op mijn hond, dan komt hij steeds naar mij toe en negeert hem ook.

Oooooh ik kan er een boek van schrijven maar ik ga het ni doen ;) hahaha  ben blij da ik voorlopig weinig last heb van omliggende buren, altijd efkes hout vasthouden want in de winter komen de mensen ni veel buiten hè ;)  Maar nu het huis verhuurt is grenst er enkel nog een weide aan ons stuk die van hem is , hopelijk moet hij daar ni teveel zijn van de zomer.

Bewerkt door *bonnie*, 16 januari 2014 - 16:39.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#55 Geplaatst 16 januari 2014 - 20:34

Amai Bonnie wat een rotzakken zijn me dat. Ik zou heel de dag in stress zijn om mijn dieren door die vent.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#56 Geplaatst 16 januari 2014 - 21:05

pff, idd Bonnie, dan kan ik nog niet klagen daarmee vergeleken!
ik snap niet wat zo'n mensen daar leuk aan vinden...
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#57 Geplaatst 17 januari 2014 - 02:53

Bekijk berichtcatherine zei:

Amai Bonnie wat een rotzakken zijn me dat. Ik zou heel de dag in stress zijn om mijn dieren door die vent.
Geloof me, ik heb de nodige portie stress ervaren int verleden.  Ik maakte mij hele dagen zorgen over de dieren en trok me dat heel fel aan.  Durfde ni meer buiten komen in mijn eigen tuin, als hij kwam dook ik onmiddellijk weg.  Deed hele dagen niks anders als een ander huis zoeken.

De andere buren wilden tegen ons huis aan bouwen wat niet kon want er was nog 30cm van ons, dus gingen ze op 30cm bouwen wat natuurlijk ook niet kan.  Wij wilden er 60cm tussen tussen hun muur en de onze wat al heel schappelijk was.  Uit colère heeft ze op een nacht de afsluiting gesaboteerd. Op verschillende plaatsen volledig doorgeknipt tot beneden en over heel de lengte de bevestingsdraden doorgeknipt. Haar doel was dat mijn honden de straat zouden oplopen, alleen zo kon ze mij raken.  Je durft je honden geen 5 sec alleen laten want ze dreigde met vergif, mijn vriend werd bedreigd, etc.  Ze is pas gestopt toen ik haar dreigementen heb opgenomen en zo bewijs in handen had.  De jaren voordien kwamen 2 van haar dochters elke dag bij mij thuis en van de ene dag op de andere was het oorlog omdat wij geen blanco blad wilden tekenen want daar is het mee begonnen.  Zij wilden dat wij een blanco blad tekenden, zij zouden het plan er achteraf wel opzetten :o

Bewerkt door *bonnie*, 17 januari 2014 - 02:55.