Spring naar inhoud

- - - - -

Kattendoder in Grembergen (Dendermonde)?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 10 januari 2014 - 11:03

Opgepast voor de mensen regio Dendermonde/Grembergen:

Buurt en dierenarts vrezen dat kattendoder aan de slag is in Grembergen

‘Al minstens zes poezen vergiftigd’

DENDERMONDE - Er is een kattendoder aan het werk in Grembergen. Daar zijn de zussen Simonne en Maria De Graeve, die naast elkaar aan het Grootzand wonen, van overtuigd. ‘Hier werden al minstens zes katten gedood.’ De dierenarts, die erbij werd gehaald toen onlangs weer een kat ziek werd, is ervan overtuigd dat er gif mee gemoeid is.

Link

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 januari 2014 - 11:04

Verschrikkelijk, wat hebben mensen er nu aan om onschuldige diertjes te vermoorden? :(
Hopelijk vinden ze die persoon snel!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 januari 2014 - 11:08

Ik versta dat niet hé, die achterlijke mentaliteit :evil:

Als je geen katten in je tuin wil, dan kan je altijd kattenschrik gebruiken (korreltjes met een geur waar de katjes een hekel aan hebben) maar toch niemands huisdier gaan vermoorden hé. Wat is dat nu voor iets :r

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 10 januari 2014 - 11:22

Ik moet wel zeggen, heb er zelf een vraagteken bij gezet. Ik weet nog niet of hier kwaad opzet mee gemoeid is, want veel (vooral oudere) mensen zijn echt zo rap met vergif rond te strooien. Dus het zou eventueel niet moedwillig kunnen zijn.

Al vermoed ik spijtig genoeg van wel :( zeker als die mevrouwtjes veel katten hebben (en er zijn er al 6 gestorven) en de buren daar niet mee gediend zijn.

Nog een reden voor ons om onze katten binnen te houden. Onze buren zijn nu wel diervriendelijk, maar er moet maar een rotte appel zijn. En uiteindelijk kiezen zij er niet voor om katten op bezoek te krijgen. Maar zoals je zegt Sabine, er zijn andere manieren om die diertjes uit je tuin te houden!

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 10 januari 2014 - 12:56

Pff vreselijk.  Toen ik klein was was er in Nieuwpoort ook zo'n type, heeft nog in de krant gestaan.  Mijn vriendin is zo ook haar kat verloren.  Een heleboel kwamen nooit meer thuis.  Ze hadden wel vermoedens wie het was, maarja bewijs het maar eens!  De politie kan niets doen als ze geen bewijs hebben.
Toen ik vrijwilliger was in het dierenasiel hoorde ik ook soms van die verhalen toen mensen een nieuwe kat kwamen adopteren, supertriest.  Vaak een buur die katten haat.

En inderdaad, je kan andere dingen proberen om de kat uit de tuin te houden (maar is dit nu echt zo vervelend..).  Als het je echt zo uit enerveert praat dan met de eigenaars en zeg hen dat ze absoluut hun kat moeten binnenhouden.  Beter dan ze te vermoorden.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#6 Geplaatst 10 januari 2014 - 13:50

Weet je wat een goede tip is om geen drollen in je tuin te krijgen van katten?
Gewoon de katten die er komen een beetje aanhalen en af en toe eens een snoepje (1 snoepje kan geen kwaad?) geven.
De katten komen er dan graag en gaan géén drollen daar achterlaten.

Dit hebben wij zelf gemerkt aan zee. Vroeger waren er regelmatig drollen in onze tuin en ik vond dat niet leuk.
Mijn kat loopt er ook (aan een tuigje) rond en ook qua gras (kale plekken) was het niet leuk.
Maar sinds wij die katten aaien en af en toe een snoepje geven, hebben wij geen drollen meer gezien :d.

Toch een leukere oplossing hè?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding