Spring naar inhoud

- - - - -

KS'ers en kids?

• Log in om te reageren
128 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#106 Geplaatst 14 januari 2014 - 23:30

Ik heb hier enkel de laatste pagina's gelezen en wou eigenlijk gaan slapen :)

Mauro, wat een mooie zonen! Je mag dan wel hun biologische mama niet zijn, ze zien je toch als hun mama he veronderstel ik, en hun toeverlaat. Spijtig dat jouw gezondheid het niet toelaat om zelf kinderen te hebben, maar die twee jongens zien er mij toch ook wel schatten uit.

Bekijk berichtEva1975, op 14 januari 2014 - 15:45, zei:

Ik ben een alleenstaande mama met een zoontje van 2.5.
Mijn mama is 2 jaar geleden gestorven en verder heb ik niemand dus voor mij is het moederschap wel heel erg zwaar.
Mijn zoontje begint behoorlijk dwars te liggen. Eten, wassen, tanden poetsen, naar de winkel gaan,...allemaal niet meer zo evident

Maar ach, dat zal wel beteren zeker? ;-)

Moet niet makkelijk zijn. Zeker als je zelf je moeder verliest op jonge leeftijd, ik kan me voorstellen dat dat de situatie nog pijnlijker maakt, want dat je als jonge mama toch wel heel veel raad en steun wil van je eigen moeder. Die leeftijd van jouw zoontje is idd geen makkelijke leeftijd, ze krijgen hun eigen willetje he. Veel sterkte in alle geval, en alles gaat voorbij he zeggen ze, dus hij zal hopelijk toch ook wel uit deze fase geraken.

Bekijk berichtMiss Nina, op 14 januari 2014 - 20:09, zei:

Ik heb ook 2 schatjes van patatjes maar soms halen ze echt het bloed vanonder mijn nagels, vooral de jongste. Die is net 2 (terrible two!) geworden en nu is het bij haar de hele tijd: ikke doen, Lily doen, ikke Lily doen... Tot op zekere hoogte laat ik ze doen maar haar eigen kakpamper verversen gaat net een stap te ver. Door haar oudere zus is ze veel vlugger in alles, wat soms zijn voor- en nadelen heeft. Ons eerste konden we wat langer 'baby' houden.

De keuze voor kinderen was er al maar we hebben de knoop pas doorgehakt toen mijn grootvader gestorven was. Dat deed me meer stilstaan bij het leven en waar ik naar toe wou.

Ik respecteer mensen die geen kinderen willen maar soms bekijken die alles gewoon wat tè negatief. Akkoord, het is soms zwaar en niet alles loopt zoals jij het wil (stalen zenuwen zijn een must...) maar je krijgt er heel veel voor terug. Als je kind je onverwachts een knuffel geeft en zegt dat je de liefste mama van de hele wereld bent, dat doet je hart smelten. :love4:

En ja, met nieuwjaar krijg je dan de standaardvraag: en, een kindje van de jaar? Daar krijg ik de kriebels van. Ik ben me goed bewust dat sommige mensen gewoon geen kinderen kunnen krijgen en daarom vraag ik dat nooit aan koppels. Bij ons ging het zelfs zo ver dat we het ene jaar de vraag kregen: en, een kindje van de jaar? Toen we dan een kind hadden vroegen ze: en, een tweede van de jaar? (zelfs goed wetende dat ik dat jaar 2 miskramen gehad had). En toen ons tweede er eindelijk was kreeg ik de vraag: en, een derde van de jaar? Toen had ik mijn antwoord klaar: Nee, ik mag niet meer. De gynaecoloog heeft het afgeraden door mijn 2 keizersneden.
Toen zwegen ze er over. :louche:

Ik ben blij dat ik 2 patatjes heb en ik zou me mijn leven zonder hen niet meer kunnen voorstellen. Al vraag ik me soms af wat ik vroeger allemaal deed met mijn tijd. Als ik nu zie hoeveel tijd naar hen gaat verwondert het me dat ik me in het pre-kinderen-tijdperk niet steendood verveeld heb :lachen:

Ik ben bewust kinderloos, maar heb ook wel een twijfelmoment gehad toen een goede vriend van ons op zijn 49ste plots stierf. Als ik dan zag hoeveel steun zijn vrouw heeft aan haar twee dochters, vriendinnen van ons, begon ik me af te vragen hoe mijn leven er zou uitzien als mijn man plots sterft... Ach, er zijn zoveel redenen om aan kinderen te beginnen, én om er ook niet aan te beginnen. Ik ben nogal een panikeur, en vrees dat ik constant bezorgd zou zijn; gaan ze zich geen pijn doen, gaan ze niet ziek worden, gaan ze gelukkig zijn, worden ze niet gepest, gaan ze sterk in het leven kunnen staan... Maar er zijn nog wel een aantal andere redenen hoor.
Ik ga eigenlijk volledig akkoord met Eibhlin, compleet. Ik krijg ook het heen en weer van mensen die enkel over hun kinderen kunnen praten, en zelfs een foto op fb plaatsen van hunne kleine bij de tandarts met daar bij "kijk eens hoe flink" :trance:
Ik merk aan (sommige) vriendinnen ook dat ik er echt wel minder aan heb, niet omdat ze minder tijd hebben en andere prioriteiten, want da's niet meer dan normaal, maar omdat hun hersenen precies anders lijken te functioneren en ze over niks deftigs meer kunnen praten. Nu ja, bij sommige, want ik ken er evenveel die niet afgestompt worden van de wereld rondom zich.

Mijn schoonfamilie maakte er in het begin nogal een probleem van, en ieder jaar met nieuwjaar hetzelfde liedje, "en van't jaar...?" Ze bleven maar proberen. Tot ik op een gegeven moment met een begrafenisgezicht zei dat we al lang aan het proberen waren en het maar niet wilde lukken. Die reacties! "Meent ge dat nu?" Mijn antwoord: "nee, maar dat wordt uiteindelijk mijn antwoord als mensen het maar blijven vragen".
Want ja, er zìjn effectief mensen bij wie het niet lukt en bij wie het veel pijn doet om zo'n vraag telkens weer te moeten horen. Vandaar dat ik dat ook nooit aan een koppel zal vragen, je kent nooit de achtergrond. En vandaar dat, als mensen aan mij vragen of ik kinderen heb, ik er altijd direct bij zeg dat we bewust kinderloos zijn.
Ieder zijn meug, ieder zijn overtuiging. Ik zie de voor- én nadelen van kinderen. Maar ik word soms echt ambetant als ik ondervind hoe geen kinderen willen in onze maatschappij soms nog altijd als abnormaal bevonden wordt, zeker als je een vrouw bent.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#107 Geplaatst 14 januari 2014 - 23:37

Tot slot nog dit: www.youtube.com/watch?v=uFQfylQ2Jgg

Oei, ik weet niet of deze link zal werken, maar wie eens goed wil lachen, zoek eens op youtube naar Michael McIntyre - children. Hylarisch!
Mijn collega's (met kindjes) vonden dit zooo herkenbaar en hebben zitten gieren van het lachen.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#108 Geplaatst 15 januari 2014 - 09:07

Bekijk berichtArmani, op 14 januari 2014 - 17:17, zei:

Jammer dat mensen die geen kinderen willen dan meestal negatieve argumenten naar voren brengen terwijl er ook heel veel positieve dingen zijn aan het ouderschap.

Dat ervaar ik ook sterk, ik durf tegen de mensen tegenwoordig al amper iets te zeggen over mijn kinderen, want ja, ik heb ze zelf gewild, dus dan mag je precies niet klagen...
Nu heb ik niet de makkelijkste kids en de 2 oudste hebben ook iets extra's (oudste ADHD, middelste ASS) en dat is heel moeilijk vooral omdat dat samen botst, maar toch kunnen ze niet zonder elkaar.
Ik spreek er ook niet makkelijk over, want er wordt snel naar je gewezen...  
De jongste heeft momenteel ook een moeilijke leeftijd en kopieert, maar toch is hij zoveel makkelijker.  Kan nog veranderen natuurlijk, ik vind de baby - peuter leeftijd het geweldigste, al hebben de meeste ouders het liefste als zie uit de pampers zijn ;)

Verder ervaar ik ook veel bij mensen dat vanaf het moment ze kinderen hebben, hun huisdieren enorm achteruit worden geschoven (ze worden dan ook vaak herplaatst :( ), dat heb ik eerlijk gezegd helemaal niet, het zijn mijn dochters :d

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#109 Geplaatst 15 januari 2014 - 09:19

Bekijk berichtMarina, op 15 januari 2014 - 09:07, zei:

dat heb ik eerlijk gezegd helemaal niet, het zijn mijn dochters :d
Ik heb een dochter en ik zeg dat ook vaak dat mijn katje mijn zoontje is :lachen:
(eigenlijk : goed :gek: )

filoutje stafros
filoutje stafros
  • 330 berichten
  • 3 katten

#110 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:05

sinds september hebben we hier een dochtertje, nu 4maanden oud. en ik ben er zeker van dat ze graag de poezen zal zien, ze komen kopjes geven aan haar handjes.
P1050281
P1050145
P1050233

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#111 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:09

Oh, zo schattig :loveshower: : 2 babyvoetjes en 2 kattenpootjes

I like it!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#112 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:27

heel schattig die pootjes en die voetjes! :love:

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#113 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:30

die babyvoetjes en die kattenpootjes samen zijn wel superschattig :)

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#114 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:44

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 15 januari 2014 - 10:30, zei:

die babyvoetjes en die kattenpootjes samen zijn wel superschattig :)
zééér superschattig!!

CatteryLaLau
CatteryLaLau
  • 197 berichten
  • 7 katten

#115 Geplaatst 15 januari 2014 - 10:46

Ik heb een dochter van 2,5 jaar oud. En ik ben helemaal trots op haar en haar mooie naam: Lola La Lau:

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#116 Geplaatst 15 januari 2014 - 13:43

je hebt gelijk om er fier op te zijn ;)

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 15 januari 2014 - 18:52

Bekijk berichtjuleken, op 14 januari 2014 - 23:37, zei:

Tot slot nog dit: www.youtube.com/watch?v=uFQfylQ2Jgg

Oei, ik weet niet of deze link zal werken, maar wie eens goed wil lachen, zoek eens op youtube naar Michael McIntyre - children. Hylarisch!
Mijn collega's (met kindjes) vonden dit zooo herkenbaar en hebben zitten gieren van het lachen.

Ja, dat filmpje is inderdaad zoooo herkenbaar. Ik moet altijd lachen als ik er naar kijk. Ik zal de link nog eens plaatsen want het is zo goed :d

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#118 Geplaatst 15 januari 2014 - 19:48

idd heel herkenbaar dat filmpje!! en die ochtendstress.. ja ..

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#119 Geplaatst 15 januari 2014 - 23:47

Miss Nina, bedankt om het hier te posten! Hebben er vanavond nog eens naar gekeken en is echt hilarisch.

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#120 Geplaatst 16 januari 2014 - 20:29

Bekijk berichtjuleken, op 15 januari 2014 - 23:47, zei:

Miss Nina, bedankt om het hier te posten! Hebben er vanavond nog eens naar gekeken en is echt hilarisch.

Graag gedaan! En Michael McIntyre is ook zo'n goeie komiek. Telkens er een nieuwe show van hem op tv is kijk ik er naar!

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans