Spring naar inhoud

- - - - -

KS'ers en kids?

• Log in om te reageren
128 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#121 Geplaatst 17 januari 2014 - 16:59

Bekijk berichtMiss Nina, op 15 januari 2014 - 18:52, zei:

Ja, dat filmpje is inderdaad zoooo herkenbaar. Ik moet altijd lachen als ik er naar kijk. Ik zal de link nog eens plaatsen want het is zo goed :d

:lachen: nu weet ik weer waarom wij geen kids hebben :slach:

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#122 Geplaatst 17 januari 2014 - 17:50

Tja !! :slach: :slach:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#123 Geplaatst 18 januari 2014 - 13:24

Bekijk berichtEibhlin, op 14 januari 2014 - 17:30, zei:

Bij mij is het niet zo zeer om negatieve argumenten. Ik heb die keuze gemaakt omdat ik er gewoonweg niets voor voel. Het zegt me niks, geen kinderwens, geen klok die tikt. Als ik ergens ben waar kinderen zijn heb ik ze liever ver weg dan in mn buurt. Als ergens een baby geboren is willen ze die altijd percee in je armen duwen omdat "het zo hoort". Liever niet eigenlijk. Naast dat wil ik dus ook geen ziek kind op de wereld zetten, die kans bestaat namelijk ook. En naast de gezondheid risico's voor dat kind is het voor mezelf ook niet zo goed om er aan te beginnen. Voor mij zijn er gewoon andere dingen in het leven dan moeder zijn. Het is gewoon niet mijn pad om te volgen. :)

Zo is het hier ook een beetje ...  alleen heeft mijn klok ooit wel getikt maar het lijkt wel of ik mijn tijd gemist heb ;)
Daarna is mijn klok volledig stilgevallen en alles wat baby of kleuter/peuter is en krijst werkt ook op mijn zenuwen :)
En hier ook, waren gezondheidsrisico's aan verbonden dus ja wat moet je dan ?  Zelf 9 maanden in de shit zitten met zware gezondheidsproblemen en dan idd misschien nog een ziek kind op de wereld zetten ?  Als jonge twintiger stond ik daar nooit bij stil maar toen ik het eens aan mijn huisdokter vroeg hoe dat zat als wij aan kinderen zouden beginnen en heel de uitleg kreeg.  Nee, ik heb er ook voor bedankt en ben tevreden met het leven dat ik heb.
Ik heb al vaak gezegd dat ik toch blij ben dat ik de knoop heb doorgehakt ivm kinderen , zeker als ik nu zie hoe mijn gezondheid de laatste jaren ge-evolueerd is.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#124 Geplaatst 19 januari 2014 - 22:30

Bekijk berichtEibhlin, op 14 januari 2014 - 18:57, zei:

Zolang dat maar net te ver gaat dat leeg gevoel zonder kinderen. Sommige vrouwen lijken hun identiteit compleet verloren te zijn eens ze kinderen krijgen. Ze praten alleen over hun kind, hun facebook bevat meet foto's van hun 4 jarige dan ik in mn hele leven heb. Sommigen veranderen zelfs hun naam op sociale media in "mama van..." Lijkt wel alsof ze gewoon niet meer gelukkig kunnen zijn met en op zichzelf maar hun kind er voor nodig hebben. Ik vraag me dan af wat die gaan doen als ooit dat kind het huis uit is?
Ik ben ook 'moeke' Lien, maar dat komt doordat het halve dorp mij zo noemt omdat ik heel wat jaartjes onthaalmoeder was van hun kroost. Nu werk ik in de buitenschoolse kinderopvang en daar ben ik nog steeds 'moeke Lien' omdat veel van die kinderen vroeger bij mij kwamen.
Enne, je blijft voor altijd 'moeke' of 'vake', ook al zijn je kinderen het huis uit.

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#125 Geplaatst 19 januari 2014 - 22:37

Bekijk berichtMiss Nina, op 14 januari 2014 - 20:09, zei:

En ja, met nieuwjaar krijg je dan de standaardvraag: en, een kindje van de jaar? Daar krijg ik de kriebels van. Ik ben me goed bewust dat sommige mensen gewoon geen kinderen kunnen krijgen en daarom vraag ik dat nooit aan koppels. Bij ons ging het zelfs zo ver dat we het ene jaar de vraag kregen: en, een kindje van de jaar? Toen we dan een kind hadden vroegen ze: en, een tweede van de jaar? (zelfs goed wetende dat ik dat jaar 2 miskramen gehad had). En toen ons tweede er eindelijk was kreeg ik de vraag: en, een derde van de jaar? Toen had ik mijn antwoord klaar: Nee, ik mag niet meer. De gynaecoloog heeft het afgeraden door mijn 2 keizersneden.
Toen zwegen ze er over. :louche:
Ik zal ook NOOIT aan iemand vragen of er kindjes komen, want soms gaat het gewoon niet zoals je wil. Toen mijn twee beste vriendinnen zwanger waren vroegen de mensen voortdurend wanneer wij er gingen aan beginnen, want dat zou toch superleuk zijn, de drie vriendinnen, samen zwanger? Heel erg pijnlijk als je al veel langer dan die vriendinnen aan het 'oefenen' was en al enkele miskramen hebt gehad!

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#126 Geplaatst 19 januari 2014 - 22:46

Ah ja: ik heb twee zoons, Mats is 10 jaar en Wout is er 8.image.jpg

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#127 Geplaatst 19 januari 2014 - 22:51

Bekijk berichtmoekeLien, op 19 januari 2014 - 22:30, zei:

Ik ben ook 'moeke' Lien, maar dat komt doordat het halve dorp mij zo noemt omdat ik heel wat jaartjes onthaalmoeder was van hun kroost. Nu werk ik in de buitenschoolse kinderopvang en daar ben ik nog steeds 'moeke Lien' omdat veel van die kinderen vroeger bij mij kwamen.
Enne, je blijft voor altijd 'moeke' of 'vake', ook al zijn je kinderen het huis uit.
Ja dat is wel anders dan je echt identificeren als enkel de rol van moeder. Bij zoiets heb je al snel een "bijnaam".

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#128 Geplaatst 19 januari 2014 - 23:30

Sinds ik 'meme' ben geworden van Quinten, kriebelt het toch ook nog vaak ze.

Maar mijn vriendin vraagt veel raad en advies en zo is het toch ook een beetje mijn baby'tje. ;)
Ik zie dat kindje even graag als mijn eigen 2 snottebellen, die mij hoe langer hoe minder nodig hebben.
Ook mijne man die 'nonkel Johan' is, is stapelzot van Quinten.
IMG_0015.JPG
IMG_0018.JPG

Bewerkt door Evyke81, 19 januari 2014 - 23:31.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 20 januari 2014 - 09:22

Ik heb 2 zonen van 24 en 27 jaar. Zolang ze studeren wonen ze nog op hotel mama. :roll:  Volgend jaar zijn ze hopelijk afgestudeerd en kunnen ze eindelijk op eigen benen staan. :onzeker:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk