Spring naar inhoud

- - - - -

KS'ers en kids?

• Log in om te reageren
128 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#76 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:22

dit hoorde nog bij mijn vorige post, dus :

Bekijk berichtArmani, op 14 januari 2014 - 11:19, zei:

ja, dat is vreselijk...

Bekijk berichtArmani, op 14 januari 2014 - 11:21, zei:

Maar hun 'onvoorwaardelijke' liefde is dan wel weer de positieve kant.
(allez, als kleutertje dan toch :ha )

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:47

Ik wou altijd kindjes, al van toen ik zelf nog een kind was.
Dan heb ik een paar jaar terug besloten het niet te doen. Ik vond dat ik en de wereld niet genoeg te bieden hadden. Maar nu begint mijn klok toch al niet te tikken zeker?? Ben bijna 27. Mensen rond mij krijgen kinderen. Ik doe niks liever dan voor een baby'tje zorgen. Ik ben altijd goed met kinderen geweest (heb zus zowat grootgebracht...). Als een baby'tje een vuile pamper heeft, dan wil ik die zelfs verversen :s Mijn moederinstinct is te sterk...
Maaarrr:
1. voor een kindje moet je met 2 zijn :p En ik ben nog geen prins op 't witte paard tegen gekomen.
2. ik dacht vroeger desnoods bewust alleenstaande moeder te worden, als ik geen man vond. Maar om gezondheidsredenen kan ik dat niet doen, ik kan mijn kind en mijzelf dat niet aandoen. Met een moeder die altijd ziek is, gaat dat ook niet goedkomen voor dat kindje. Wanneer dat gebeurt als je al kinderen hebt, dan redden mama's zich wel, denk ik. Maar ik kan er op voorhand over nadenken en dit is sowieso geen goede keuze. Werken zou er dan niet meer in zitten, als ik ook voor mijn kind zou willen zorgen. En dan heb je weer geen inkomen, of een inkomen dat je sowieso tot armoede veroordeelt. Dat wil ik mijn kind niet aandoen. Ik heb al moeite met voor mezelf zorgen (katjes gaan voor, hen verzorgen doe ik eerst, ik sta zelfs ziek bij de DA voor de inenting van de katten, ipv zelf naar de dokter).

Dusja... geen kindjes voorlopig. En ik word er niet jonger op. Ben ook iemand die eerst veel zekerheid wil in de relatie, voordat ik aan kinderen wil beginnen. Ik ben niet zo'n gemakkelijke misschien :x  Dus ik wil zelf zeker zijn van de relatie.
Het zal een groot gemis in mijn leven zijn, als ik geen kindje(s) heb :(

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#78 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:51

Goh Nasa, je zegt dat je bijna 27 bent, dat is nog niet oud hoor!
Ik ben zelf 33 en heb ook nog geen prins, voor mij begint het toch wat harder te dringen, want hoe ouder je bent, hoe moeilijker / gevaarlijker het is om een kind te krijgen.
Maar een ex-collega van mij heeft haar kind gekregen toen ze 39 was, daar trek ik mij aan op.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:55

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 januari 2014 - 11:51, zei:

Ik ben zelf 33 en heb ook nog geen prins, voor mij begint het toch wat harder te dringen, want hoe ouder je bent, hoe moeilijker / gevaarlijker het is om een kind te krijgen.
Maar een ex-collega van mij heeft haar kind gekregen toen ze 39 was, daar trek ik mij aan op.

Ik denk dat mijn klok nu al tikt omdat ik altijd zo'n sterk moederinstinct had... En omdat mensen rond mij kinderen beginnen te krijgen.
Tegenwoordig worden mensen inderdaad steeds later zwanger. Ik zie gewoon niet hoe ik ooit iemand ga vinden :p

Anke1980
Anke1980
  • 161 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:55

Ik ga half juni mijn eerste kindje mogen verwelkomen. We kijken er enorm naar uit! Voor de rest alleen mijn poezenkindje Simba.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#81 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:57

Join the club, we moeten misschien samen eens op stap, hahaha.
Bij mij... goh ik denk dat ik buiten 1 collega niemand ken die géén kinderen heeft.
Is soms wel moeilijk.

Ik heb nog wel gedacht vroeger dat als ik op een bepaalde leeftijd nog geen kind heb, ik 1 zou adopteren.
Maar ja, dan moet je ook met 2 zijn en dat is nu het probleem...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 14 januari 2014 - 13:24

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 14 januari 2014 - 08:55, zei:

ja die druk van de buitenwereld is wel enorm hé zeg :s
geraak dat stillaan beu
En dan vooral die: wacht maar als je ouder word, of dat komt wel met de juiste persoon....
Nope... toch niet :d

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 14 januari 2014 - 13:51

Hier geen "biologische" kindjes... :(
Had nogthans een heel grote kinderwens...maar omwille van gezondheisprobleempjes is deze wens nooit kunnen uitkomen... :cry:

Maar intussen ben ik al 9 jaartjes stiefmama (vind dit zo'n verschrikkelijk woord... :lachen:).

Dirk heeft 2 zonen van 18 jaar en 16 jaar :heart:

En samen met Mauro en Naomi vormen we een heel gelukkig gezinnetje :love:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC00856.JPG

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#84 Geplaatst 14 januari 2014 - 14:37

Bekijk berichtMauro, op 14 januari 2014 - 13:51, zei:

stiefmama (vind dit zo'n verschrikkelijk woord... :lachen:).
Awel Mauro dat vind ik nu ook.
Het woord stiefmama/stiefmoeder is zo negatief beladen...
en dat komt allemaal door die Sneeuwwitje hé!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#85 Geplaatst 14 januari 2014 - 14:38

Goch ... geen kindjes, wel kindjes ... het is en blijft een eeuwige discussie.

Ik ben blij dat ik die van mij heb en heb eigenlijk nooit maar 1 moment twijfels gehad. Ze zijn lief, soms eens stout, al zijn ze nu al niet meer "kind". Je krijgt er enorm veel liefde van terug en op een bepaalde leeftijd trekken ze hun "plan", ze zeggen zelf waar ze zin in hebben om te eten (in vergelijking met katten ;)) ze gaan zelfstandig naar het toilet (= geen kattenbakken ) en je hoeft er je tuin niet voor catproof te maken ...
Dus als je kinderen vergelijkt tegenover katjes dan zijn er alleen maar voordelen :lachen:

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#86 Geplaatst 14 januari 2014 - 14:58

Bekijk berichtMauro, op 14 januari 2014 - 13:51, zei:

Maar intussen ben ik al 9 jaartjes stiefmama (vind dit zo'n verschrikkelijk woord... :lachen:).

Is dat tegenwoordig niet 'plusmama' omdat dat zo een lelijk woord is?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#87 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:02

Ja, maar een kat gaat niet om met verkeerde vrienden, komt ook niet snel in aanraking met drugs of andere gevaarlijke dingen.
Een kat kan je gewoon lekker binnenhouden als je wilt en kan je beschermen voor al het gevaar.
:p ;)

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#88 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:15

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 januari 2014 - 11:51, zei:

Ik ben mijn prins ook pas op mijn 36ste tegengekomen.
En ik was 42 toen ik mijn kindje kreeg
Het leven loopt niet altijd zoals je het zelf wilt ;)

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#89 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:20

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 januari 2014 - 15:02, zei:

Ja, maar een kat gaat niet om met verkeerde vrienden, komt ook niet snel in aanraking met drugs of andere gevaarlijke dingen.
jouw (eventuele) kind komt ook niet noodzakelijkerwijze in contact met verkeerde vrienden of met drugs.
Het kan gebeuren maar het kan ook niet gebeuren.

Bij het overwegen voor een kind kan je je niet blindstaren op allerlei doemscenario's.
Er zijn heus vele tedere, emotionele en leuke momenten aan gekoppeld.

Maar zoals hier reeds gezegd :
elkeen moet het voor zichzelf uitmaken.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#90 Geplaatst 14 januari 2014 - 15:21

Ja, ik zie nogal snel al het slechte...

Maar kinderen tegenwoordig groeien zo ongelooflijk snel op!
Toen ik 12 was, speelde ik nog met Lego, maar meisjes nu van 12 schminken zich, gaan om met jongens en kennen al té veel van de wereld voor hun 12 jaar.
Daar ben ik vooral bang voor moest ik ooit een kind krijgen, dat het (hij of zij) meegaat met de rest en niet zichzelf zal wezen.