Spring naar inhoud

- - - - -

Hier word ik dus ****onnozel van hé!

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 januari 2014 - 15:30

Jachtvergunning bedreigde zwarte neushoorn geveild

Een jachtvergunning voor de bedreigde zwarte neushoorn in Namibië heeft op een veiling in Dallas, in de Verenigde Staten, 350.000 dollar (256.000 euro)  opgebracht. De omstreden veiling werd door de Amerikaanse Dallas Safari Club georganiseerd om het voortbestaan van de zwarte neushoorn te redden.

Volgens de organisatie zal de volledige opbrengst van de veiling naar de regering in Namibië gaan. Daarmee moet de met uitsterven bedreigde neushoorn worden gered. Maar milieugroeperingen en voorvechters voor dierenrechten protesteerden fel tegen het omstreden initiatief. Tegen leden van de Dallas-groep zijn zelfs doodsbedreigingen geuit die door de FBI worden onderzocht.
    Volgens directeur Ben Carter gaat het echter om de jacht op een oude, onvruchtbare neushoorn, die toch al zou worden geruimd omdat hij agressief is en een bedreiging vormt voor de andere wilde dieren.

Bron: http://www.demorgen....n-geveild.dhtml

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Elma
    Elma
    • 3 katten

#2 Geplaatst 12 januari 2014 - 18:52

Zwarte neushoorns zijn al met uitsterven bedreigt. Ja, ik weet het zijn agressieve dieren als je ze bedreigt, maar daarom moeten ze nog niet weg. Ik ben 2 keer op safari geweest in Kenia en kon toen 1x een zwarte neushoorn van vrij dichtbij spotten. Prachtig dier dat heel slecht ziet en zich dus direct bedreigd voelt, als hij vreemde geuren waarneemt.
    Ik heb ook via mail contact gehad met Steve Dell, toen hij destijds te zien was op "dieren in nesten" en de hopeloze strijd liet zien om het afslachten tegen te gaan, omdat deze dieren gekild worden voor hun hoorn, wetende dat die hoorn juist maar een hoop haren is. Ik stelde toen voor om een verf op die hoorn te spuiten, zodat de "marchandise" niet meer verkoopbaar was. Maar Steve antwoordde dat dit dan door de overheid gezien kan worden als iemand willen vergiftigen (door de verf) en dus niet mag.
    Het is echt een hopeloze strijd daar in Afrika. Enerzijds de uitgebreide diersoorten die nog vrij in de natuur leven en anderzijds de massa mensen die geen nagel hebben om aan hun achterste te krabben. Maak die maar eens duidelijk dat ze van die beestjes meten afblijven, als zij en hun kinderen scheuren van de honger.
    Mocht iemand een fantastische oplossing hebben, ik het altijd aan Steve Dell doormailen. :anyone:

Groetjes van Elma
    Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
    Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BlackScorpion
    BlackScorpion
    • 2 katten

#3 Geplaatst 12 januari 2014 - 19:39

Was er vroeger ook niet het voorstel om de hoorns preventief af te snijden?
    Onder verdoving en op veilige manier, maar zo dat de hoorn weg is en het dier ook niet meer telt voor de stropers.

Maar als ik me niet vergis, was daar het antwoord dat zelfs het kleine stukje overgebleven hoorn nog aanlokkelijk is voor stropers.
    Spijtig, er zou iets moeten bestaan dat de hoorn niets meer waard maakt.
    Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Elma
    Elma
    • 3 katten

#4 Geplaatst 12 januari 2014 - 19:46

Dat zou ik ook willen uitzoeken, BlackScorpion, maar Steve zei me dat als ze een neushoorn zien die niks oplevert, ze die dan gewoon afschieten, dan kost die hun geen tijd meer om een neushoorn te zoeken. Baafffff, gedaan. Volgende... :NoWhy:
    Groetjes van Elma
    Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

zsapo
    zsapo
    • 306 berichten

#5 Geplaatst 13 januari 2014 - 09:14

Ik vraag me toch af wat de kick nu is van een al dan niet bedreigde diersoort neer te schieten.   Ik zou graag eens naar zo'n wildpark gaan waar wilde dieren echt in het wild leven, moet prachtig zijn om te zien.   Maar om naar zo iets te gaan om zo een prachtig dier neer te schieten?    Ik kan niet begrijpen dat een normaal mens dat tof vindt en er zelfs zoveel geld voor wil betalen.

Elma
    Elma
    • 3 katten

#6 Geplaatst 13 januari 2014 - 20:12

Ja, Zsapo, dat zijn zieke mensen. Machtswellustelingen. Mensen die in staat zijn om oorlogen te ontketenen. Mensen die ze best naar de maan schieten.  :cattailwag
    Dat de zwarte neushoorn illegaal afgeschoten wordt is puur voor het geld. Zolang o.a. de chinezen potentieverhogende eigenschappen toekennen aan die hoorn en daar veel geld voor willen neertellen en zolang er mensen zijn die een kick krijgen als ze zo'n dier kunnen afschieten, is de neushoorn niet veilig. En die hoorn bestaat dus alleen maar uit een tros haar, die aan elkaar klit.  :catnoknow
    Er zullen spijtig genoeg altijd mensen op de wereld leven, die hun frustraties op dieren botvieren.  :catsad

Groetjes van Elma

kate2
    kate2
    • 12.796 berichten

#7 Geplaatst 14 januari 2014 - 10:45

Je bent niet de enige Jo'ke! Echt schandalig dat dit is toegestaan.