Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe binnenhuiskat moe maken?

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 13 januari 2014 - 17:54

Ik heb wel een bij momenten overenergieke kat, en tegenwoordig gooi ik snoepjes. Van de ene kant van de kamer naar de andere. Niet teveel werk voor mij en ze eet ze zo graag dat het wel ff duurt voor ze het beu is. En tegen dan is ze moe :d.

En qua voedselverrijking, mss kent hij die die je hebt al te goed? Als je het budget hebt, een paar extra bijkopen?

Luna is ook gek van gewoon papieren propjes...
Those who don't believe in magic, will never find it

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 13 januari 2014 - 18:13

Zo zie je maar dat elke kat anders is, ik heb ook talloze balletjes/muisjes/speeltjes gekocht maar die hadden geen succes. Tot ik die springveertjes kocht :) Vooral Sookie en af en toe Lowie spelen er mee.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 13 januari 2014 - 18:26

Bekijk berichtEphiny, op 13 januari 2014 - 17:54, zei:

Ik heb wel een bij momenten overenergieke kat, en tegenwoordig gooi ik snoepjes. Van de ene kant van de kamer naar de andere. Niet teveel werk voor mij en ze eet ze zo graag dat het wel ff duurt voor ze het beu is. En tegen dan is ze moe :d.

En qua voedselverrijking, mss kent hij die die je hebt al te goed? Als je het budget hebt, een paar extra bijkopen?

Das ook een manier natuurlijk :lachen:

Qua voedselverrijking: hij is nog maar een half jaar bij ons en hij heeft nu al 5 voedselverrijkingsspelletjes. 2 ervan zijn net nieuw van met Kerstmis ;) Als ik om de maand een nieuw moet kopen, ben ik volgend jaar failliet :p
Mylo Banner

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#19 Geplaatst 13 januari 2014 - 20:01

Bekijk berichtJoske123, op 13 januari 2014 - 15:41, zei:

Voor hetzelfde geld zitten ze daar met z'n allen naar dat balletje te kijken en ben jij de enige die energie kwijt raakt :lachen:

zo gaat het hier dus meestal...
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 13 januari 2014 - 20:02

Bekijk berichtFarailde7, op 13 januari 2014 - 18:26, zei:

Das ook een manier natuurlijk :lachen:

Qua voedselverrijking: hij is nog maar een half jaar bij ons en hij heeft nu al 5 voedselverrijkingsspelletjes. 2 ervan zijn net nieuw van met Kerstmis ;) Als ik om de maand een nieuw moet kopen, ben ik volgend jaar failliet :p

Ja ok, in dat geval, kan je die tip schrappen... :d.
Those who don't believe in magic, will never find it

Stefanie D.
Stefanie D.
  • 133 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 13 januari 2014 - 23:02

Hier gebruiken we vaak een laserlichtje en een kleine springbal. Heel grappig wanneer Scotch "meespringt". Ook een (lege) wc rol die we opvullen met papier en snoepjes werkt hier prima. (Is hij even zoet mee !)  Ik weet niet of je een ipad in huis hebt, maar mijn vriend heeft er onlangs van die kattenspelletjes opgezet en het is een succes (enfin, voor 15 minuutjes, daarna is meneer alweer afgeleid hihi).

Veel succes verder !

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 14 januari 2014 - 01:26

dori is een hyperactieve , mar met ouder worden ze is nu bijna 4 is het al veel rustger gewordn , ik heb zo een lasermuis , van zooplus , vinden ze keileuk maar hebbn het snel door dt ze het niet kunnen pakken , ook speelgoedmuisjes vallen erg in de smaak , en kleine kerstballetjes , vooral vr dori :jump: :catattackball :lachen:
Geplaatste afbeelding

Sach
Sach
  • 122 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 14 januari 2014 - 08:09

Er zijn ook katten die heel graag met rietjes spelen.
Ik heb het mijn katten nog niet gegeven omdat ik graag zelf nog rietjes wil kunnen gebruiken in glazen zonder dat ze gepikt worden. :p

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#24 Geplaatst 14 januari 2014 - 08:11

Bekijk berichtStefanie D., op 13 januari 2014 - 23:02, zei:

Hier gebruiken we vaak een laserlichtje en een kleine springbal. Heel grappig wanneer Scotch "meespringt". Ook een (lege) wc rol die we opvullen met papier en snoepjes werkt hier prima. (Is hij even zoet mee !)  Ik weet niet of je een ipad in huis hebt, maar mijn vriend heeft er onlangs van die kattenspelletjes opgezet en het is een succes (enfin, voor 15 minuutjes, daarna is meneer alweer afgeleid hihi).

Veel succes verder !

Welke kattenspelletjes zijn dat? Zijn die ook op Androïd verkrijgbaar?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

#25 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:38

Toen Seabert hier kwam kon hij niet echt spelen, Hij had altijd in een bench gezeten en dus nooit de plaats gehad om te crossen en achter een balletje te lopen,
Om hem bezig te houden ben ik toen begonnen met clickertrainig, Dat vond hij heel leuk, nu nog altijd trouwens,
Intussen kan Seabert lig, zit, op, af, high five (linkerpoot), pootje (rechterpoot), zoentje (mijn favoriet :x ),
Clickeren kan hij ook niet alleen dus je moet er wel tijd insteken, maar eens hij wat trucjes kan is dat wel een mooie beloning voor de tijd dat je eraan besteed hebt,
En van nadenken wordt een kat (Seabert toch 8) ) ook moe,

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:45

Bekijk berichtSeabert, op 14 januari 2014 - 09:38, zei:

Toen Seabert hier kwam kon hij niet echt spelen, Hij had altijd in een bench gezeten en dus nooit de plaats gehad om te crossen en achter een balletje te lopen,
Om hem bezig te houden ben ik toen begonnen met clickertrainig, Dat vond hij heel leuk, nu nog altijd trouwens,
Intussen kan Seabert lig, zit, op, af, high five (linkerpoot), pootje (rechterpoot), zoentje (mijn favoriet :x ),
Clickeren kan hij ook niet alleen dus je moet er wel tijd insteken, maar eens hij wat trucjes kan is dat wel een mooie beloning voor de tijd dat je eraan besteed hebt,
En van nadenken wordt een kat (Seabert toch 8) ) ook moe,

foto of filmpje please.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#27 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:46

Hoe doe je dat dan eigenlijk om zo een dingen aan te leren aan een kat?
Ik weet dat sommige mensen ook apporteren leren aan hun kat.
Maar mij is zo een dingen nog nooit gelukt?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

#28 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:48

Bekijk berichtKaszi, op 14 januari 2014 - 09:45, zei:

foto of filmpje please.

Ik heb daar nog nooit een foto of filmpje van gemaakt,maar ik zal er eens werk van maken!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

#29 Geplaatst 14 januari 2014 - 09:58

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 januari 2014 - 09:46, zei:

Hoe doe je dat dan eigenlijk om zo een dingen aan te leren aan een kat?
Ik weet dat sommige mensen ook apporteren leren aan hun kat.
Maar mij is zo een dingen nog nooit gelukt?

Met iets eenvoudigs beginnen, Bv zit, Wachten tot uw kat zit en er dan een hele show rond maken (clicken, snoepje, complimentje) gelijk het iets superspectaculairs is dat hij gedaan heeft, Allee, zoals ik dus doe als mijn man eens afgewassen heeft :goofy: :x ,

Er is hier eens een topic over geweest, dacht ik, gestart door Nasa, Heb nu geen tijd, zou het anders eens opzoeken maar ik moet nu weg,

Apporteren kan hij nog niet, maar staat wel nog op mijn lijstje, Maar er zijn inderdaad katten die dat uit zichzelf doen,

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 14 januari 2014 - 11:16

Zoals ik al schreef in mijn eerste bericht, zijn we sinds kort begonnen met clickertraining, maar moe wordt hij daar voorlopig niet van hoor :lachen: Dat zal voor later zijn als hij meer trucjes kan, maar ik wil niet te snel vooruit gaan.
Mylo Banner