Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe binnenhuiskat moe maken?

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 14 januari 2014 - 17:48

Bekijk berichtfie, op 13 januari 2014 - 14:47, zei:

Mijn katten hun favoriete speeltje, geloof het of niet, is een grote kartonnen doos met veel papierafval en kleinere papieren doosjes in, waartussen ik kleine snoepjes heb verstopt. Ze kijken elke keer spannend toe als ik weer wat snoepjes verstop en dan zijn ze een uur zoet met in en uit al dat papier te kruipen om toch maar alles te vinden :d
EN
Het is lekker goedkoop :)

Bedankt voor de tip! Heb hem vandaag zelf uitgetest, en hoewel het hier zeker geen uur duurt, is het toch weer eens iets nieuws! :d
Those who don't believe in magic, will never find it

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 14 januari 2014 - 17:57

OMG! Mylo is zijn energie daarjuist kwijtgeraakt naar aanleiding van één van jullie tips. Het was wel niet helemaal volgens plan, maar achteraf wel een beetje grappig.

Ik had gisteren 2 veters door een eierdoos gestoken zodat er 4 lange linten uitstaken. Hij mepte er even naar, maar de interesse was eigenlijk vrij snel weg omdat het niet bewoog. Toch wilde ik niet opgeven en ik had het dus gewoon in de living laten liggen.

Daarjuist stonden mama en ik in de keuken te praten toen we opeens veel lawaai hoorde. Er kwam iets ros de keuken ingestormt (wat ik achteraf identificeerde als mijne Mylo) en het stormde meteen terug naar de living achtervolgd door een hoop lawaai. Meteen daarna stormde Mylo opnieuw de keuken in en nu zag ik dat hij achtervolgt werd door de eierdoos met veters!! :o Ik ben er dus snel achter gegaan en in de living slaagde ik erin de eierdoos vast te grijpen. Mylo kwam enkele meters verder tot stilstand met een veter naast hem op de grond...
Ik weet dus niet hoe hij er in geslaagd is, maar op één of andere manier hing die eierdoos met veters aan hem vast en probeerde hij er van weg te lopen zonder succes. Hij heeft daarna even argwanend naar de doos zitten gluren naar de doos, maar niet veel later kon hij zijn nieuwsgierigheid toch niet bedwingen en is hij toch nog eens eraan gaan ruiken. ;)
Hij heeft zijn lichaamsbeweging voor vandaag dus wel gehad :lachen:

Mentale notitie voor mezelf: Mylo nooit alleen laten met een eierdoos met veters :p

Bewerkt door Farailde7, 14 januari 2014 - 17:57.

Mylo Banner

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#33 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:26

Onze Nio heeft vandaag de hengel met visje ontdekt!  Hij heeft van katoen gegeven, zenne!
Nu van pampus op zijn matje...

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Arni
Arni
  • 1.149 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 14 januari 2014 - 20:54

Hier zijn ze zot van een springbal. Ik moet die een keer opgooien en dan kaatsen ze hem zelf alle kanten op. Het leuke is dat die bal zelf wegspringt als hij de muur raakt en zij erachter:-)
En als ze willen dat ik hem nog eens gooi, apporteren ze.  Durven ze toch zo'n 20 keer na mekaar te doen, zo apporteren.
Ook wattenstaafjes zijn een succes:-)

Bewerkt door Arni, 14 januari 2014 - 20:55.

Ik weet dat ik niet perfect ben, maar ik ben er zo dichtbij, dat het bijna eng is 😜

Stefanie D.
Stefanie D.
  • 133 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 14 januari 2014 - 21:49

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 januari 2014 - 08:11, zei:

Welke kattenspelletjes zijn dat? Zijn die ook op Androïd verkrijgbaar?

Het noemt 'Game for Cats' . Hier vind je wat meer informatie http://www.ipadgameforcats.com
En via deze link vind je er ook die werken met Androïd : http://gamesforcats.com

Have fun  ;)

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#36 Geplaatst 14 januari 2014 - 22:35

Interessant topic! Afwisseling is naar schijnt ook heel belangrijk, niet altijd hetzelfde speelgoed laten liggen want dan verdwijnt de interesse. Yvonne is al wat ouder en niet zo'n grote speelvogel meer, maar Racheleke krijgt ook zo af en toe eens haar kuren. Die is een tijd heel zot geweest van kleine balletjes waar een paar pluimpjes aanhangen. Heb die vorig jaar gekocht in de Wibra. En ook van hele grote veren is ze zot.
Maar als ik zelf met haar wil spelen, met hengeltjes ofzo, is ook hier het resultaat dat zij er staat op te kijken en ik mezelf sta te "amuseren" :louche:
Ik heb hier ook al wel een paar leuke ideeën opgedaan, zoals het speelgoedautootje of die doos.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 14 januari 2014 - 23:33

Nou hier vraag ik me dat ook af. Balou speelt praktisch met niets...alleen een hengel waar geen speeltje meer aanzit, alleen het elastiek daar speelt ze zo nu en dan mee, op de bank (fijn voor mn bank ook die nageltjes erin)....verder kan ik haar met weinig dingen blij maken. Ja een doos, maar daar gaat ze in liggen haha. Als ik savonds thuis kom van werk ben ik ook moe, en ja dan probeer ik wel even met haar te spelen en vervolgens gaat ze 5 minuten naar buiten, maar daarna loopt ze continu te miauwen.....toen ik Taco nog wat was ze praktisch altijd buiten, dus dit is echt nieuw voor mij....weet niet waarom ze nu weinig buitenkomt, misschien kwam ze vroeger alleen buiten omdat Taco er was, of vind ze deze buurt niet intressant genoeg, of de kou enzo(hoewel het nog niet echt koud is). Maja ik weet dus ook niet hoe ik haar verder kan vermaken, Misschien in de toekomst toch een speelmaatje voor haar (of eerder een slaapmaatje haha), maja ben dan weer bang dat ze dan weer amper binnenkomt net als bij Taco toen. Konden katten maar praten, was een stuk eenvoudiger geweest.
Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#38 Geplaatst 15 januari 2014 - 07:30

Bekijk berichtStefanie D., op 14 januari 2014 - 21:49, zei:

Het noemt 'Game for Cats' . Hier vind je wat meer informatie http://www.ipadgameforcats.com
En via deze link vind je er ook die werken met Androïd : http://gamesforcats.com

Have fun  ;)

Cool!!!  Ga ik straks eens proberen!!! :goofy:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#39 Geplaatst 15 januari 2014 - 08:06

Ik ga die Apps ook eens proberen straks :)

Hier merk ik ook wel dat ik de speeltjes af en toe moet omwisselen.
Ik heb een hele doos vol speeltjes, maar de meesten speelt ze niet met.
Ik ben dan ook zo iemand die regelmatig iets nieuws koopt, waar ze dan niet met wil spelen :p
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 15 januari 2014 - 18:39

Momenteel heeft Mylo weer een bui dat hij heel actief is, maar met niks wil spelen. Hij zit dus onozel te doen, rond te lopen, overal op te springen enz, maar als ik met hem probeer te spelen met de trukjes die hier eerder genoemd werden kijkt hij me aan alsof ik zot ben :lachen:
Doet me een beetje denken aan kinderen die teveel energie hebben, maar toch niet weten wat doen... Ik zal maar gewoon wachten tot de bui overgaat zeker... ;)
Mylo Banner

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 15 januari 2014 - 18:46

al een laserlichtje geprobeerd? Ik heb pas sinds vandaag eentje, omdat ik dacht dat ze toch te lui zou zijn om er op te reageren.... guess what !!!!! :slach: ze is er zot van en maakt er zelfs koprollen voor :gek: :lachen:
I came, I purred, I conquered

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 15 januari 2014 - 18:55

Bekijk berichtFarailde7, op 15 januari 2014 - 18:39, zei:

Momenteel heeft Mylo weer een bui dat hij heel actief is, maar met niks wil spelen. Hij zit dus onozel te doen, rond te lopen, overal op te springen enz, maar als ik met hem probeer te spelen met de trukjes die hier eerder genoemd werden kijkt hij me aan alsof ik zot ben :lachen:
Doet me een beetje denken aan kinderen die teveel energie hebben, maar toch niet weten wat doen... Ik zal maar gewoon wachten tot de bui overgaat zeker... ;)

Haha heel herkenbaar.  Balou rent af en toe als een zotte de bank over dan op het bed dan gaat ze onder het bed liggen rollen.  Sta ik de zwaaien met een hengel gaat ze ff achterna...vervolgens rent ze weer als een gek door het huis

Bewerkt door chanatas, 15 januari 2014 - 18:55.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#43 Geplaatst 15 januari 2014 - 19:56

Hmmm.... ik heb 2 van die tablet spelletjes gedownload en voor mijn kat gelegd.
Naar de vogels en libellen was geen interesse.
De vissen heeft ze 3 keer (waaauw) naar gemept en dan was het ook gedaan voor haar, hahaha.
A ch ja, ik heb ze nu en zal ze af en toe eens proberen :)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#44 Geplaatst 15 januari 2014 - 20:56

Ik heb de apps ook gedownload...nio was vooral kei weg van het laserlichtje....dolle sprongetjes omhoog en kletsen met die pootjes op die tablet.   Een succes hier dus!!!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 15 januari 2014 - 21:28

Bekijk berichtCinn, op 15 januari 2014 - 18:46, zei:

al een laserlichtje geprobeerd? Ik heb pas sinds vandaag eentje, omdat ik dacht dat ze toch te lui zou zijn om er op te reageren.... guess what !!!!! :slach: ze is er zot van en maakt er zelfs koprollen voor :gek: :lachen:

Ja helaas, lichtjes zeggen hem niks...
Die koprollen wil ik wel zien :)

Bekijk berichtchanatas, op 15 januari 2014 - 18:55, zei:

Haha heel herkenbaar.  Balou rent af en toe als een zotte de bank over dan op het bed dan gaat ze onder het bed liggen rollen.  Sta ik de zwaaien met een hengel gaat ze ff achterna...vervolgens rent ze weer als een gek door het huis

Blij dat ik dan toch niet de enige ben die er voor gek bij staat :p
Mylo Banner