Spring naar inhoud

- - - - -

Postcrossing

• Log in om te reageren
2482 reacties op dit onderwerp
spirou2007
spirou2007
  • 3.973 berichten
  • 5 katten

#1621 Geplaatst 04 april 2014 - 21:50

Mijn kaartjes naar Duitsland zijn alle 3 (van de laatste) na 5 dagen geregistreerd, leuk he als dat zo rap gaat. Maandag verstuurd en vandaag al geregistreerd :)
Mijn statistieken: 23 verstuurd en geregistreerd
   19 ontvangen
                             4 onderweg

:cheer: :dancer:   , tga weer beter met de kaartjes :)
:) :)

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#1622 Geplaatst 04 april 2014 - 22:35

ik kreeg deze melding in het Russisch : Спасибо

:catscratchhead :trance: :louche:  

wil dus zeggen : thank you :lachen:

spirou2007
spirou2007
  • 3.973 berichten
  • 5 katten

#1623 Geplaatst 04 april 2014 - 22:37

Bekijk berichtArmani, op 04 april 2014 - 22:35, zei:

ik kreeg deze melding in het Russisch : Спасибо

:catscratchhead :trance: :louche:  

wil dus zeggen : thank you :lachen:

tof!!
ja, ik heb google vertaler ook gevonden, maar de vertalingen zijn soms 'raar' en zo heb ik ook bing vertaler gevonden, als ge de twee vergelijkt, kunt ge soms beter inschatten welke vertaling het beste past :)

Karianne
Karianne
  • 4.643 berichten
  • 2 katten

#1624 Geplaatst 05 april 2014 - 08:55

Vertalen.nu is ober het algemeen beter xx

spirou2007
spirou2007
  • 3.973 berichten
  • 5 katten

#1625 Geplaatst 05 april 2014 - 21:52

aha, dan ga ik die ook 's proberen, merci voor de tip Karianne  :thumb:

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#1626 Geplaatst 06 april 2014 - 14:38

Ik kreeg vrijdag een kaartje uit Engeland.

Daar stond op 'this is a replacement for a previously expired postcard'.

Dus, die dame had mij op 02/06/2013 een kaartje verzonden die nooit aankwam en heeft op 02/04/2014, dat is 10 maanden later :trance: , een nieuwke verzonden die er slechts 2 dagen over gedaan heeft om tot hier te komen.
Op de statistiek van deze ontvangen kaart staat nu dat het 308 dagen onderweg geweest is.

:catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

Lief van die dame dat ze mij een nieuwke verzonden heeft (want dat hoeft in principe niet wanneer de kaar expired is)
maar misschien had ze dat beter een beetje eerder gedaan ipv 10 maanden te wachten :lachen:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1627 Geplaatst 06 april 2014 - 14:49

Met al wat hier recent gebeurd is ben ik even afwezig geweest maar nu heb ik een 34-tal kaarten klaarliggen ...
Al een geluk dat een merendeel per 3 tot 5 kaarten in een enveloppe verstuurd wordt, zo bespaar ik toch een flink aantal postzegels.
En ik denk dat daarmee alle kaarten voor de komende maand verstuurd zijn :)

Pffff wat een dure hobby :)

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#1628 Geplaatst 06 april 2014 - 15:08

Amai Bonnie. Dat is een hele hoop kaarten dat er klaarliggen. Je gaat er precies helemaal voor  ;)

Ik ga straks of morgen nog een adres aanvragen. Heb nog 1 postzegel liggen....

Syntara
Syntara
  • 2.466 berichten
  • 2 katten

#1629 Geplaatst 08 april 2014 - 14:20

Ik heb vandaag nog eens een kaartje gekregen, uit Bulgarije. Eentje met 3 mooie katjes. Het kaartje is Grieks, van toen ze daar op vakantie waren. Op zich dus wel een heel leuk kaartje, alleen weet ik hoe zielig de katjes in Griekenland er vaak bij lopen. Ze schrijft dan dat de mensen in Griekenland van katten houden. Terwijl ik daar al de magerste, kleinste en ziekste katjes heb zien lopen van eender waar ter wereld.
Ook heeft ze het kaartje 7 maart aangevraagd en pas 29 maart verzonden :louche: Maarja, nu krijg ik nog eens een kaartje, want ik heb het toch liever wat gespreid dan allemaal ineens. Dus ik ben er toch blij mee :d

Bewerkt door Syntara, 08 april 2014 - 14:23.

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#1630 Geplaatst 08 april 2014 - 14:30

ik heb ook mooikes gekregen vandaag :love:
Geen katjes dus, want anders plaats ik ze hier.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.370 berichten
  • 2 katten

#1631 Geplaatst 08 april 2014 - 15:06

Ik heb vrijdag een kaartje gekregen uit China, en gisteren eentje uit Kroatië. Omdat er op mijn profiel stond dat ik van historische films en boeken houd, had ze een kaartje met een foto uit 1907 van Zagreb gestuurd, vond ik supertof :).
Mijn kaartje naar Taiwan is bijna expired, nog 3 dagen :(. Ik heb al een berichtje gestuurd, maar geen antwoord.

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1632 Geplaatst 08 april 2014 - 15:22

Vorige week 2 kattenkaartjes na elkaar uit Rusland ontvangen, het eerste heb ik hier wel al gepost. Het ander doe ik subiet, vind het echt te mooi om hier niet te posten. Gisteren eentje gekregen uit Slovakije, ook een kattenkaartje, jammer dat het wat beschadigd is.

Vandaag eens 4 kaartjes tegelijk verstuurd, 't grappige is dat de eerste 3 elkaar opvolgen: 15 - 16- 17 en 't vierde is 19. Er waren dus zo goed als geen Belgen een kaartje aan het schrijven vanmorgen om half elf :goofy: Heb ne 'hattrick' gescoord :slach:

Hier dus uit Rusland:

RU-2548585.jpg

en Slovakije:

SK-35492.JPG

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Syntara
Syntara
  • 2.466 berichten
  • 2 katten

#1633 Geplaatst 08 april 2014 - 16:30

Ooh dat uit Rusland is echt supermooi! :loveshower:

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#1634 Geplaatst 08 april 2014 - 17:58

56 dagen geleden heb ik een kaartje verzonden naar een jong meisje in Taiwan.

Binnen 4 dagen is de kaart dus Expired.

Ik had haar al eens eerder een pb verzonden met de vraag of ze mijn kaartje gekregen had.
Ik kreeg daarop geen antwoord.

Ben nu nog eens gaan zien op haar profiel en ze komt wel wekelijks eens langs op de Postcrossing-website.

---->  Ze heeft 5 verzonden kaarten en NUL ontvangen kaarten.

Nu heb ik het vermoeden dat het een 'beginnelingske' is en dat dit meisje niet [-( weet dat je een ontvangen kaartje moet registreren op de website!!!!
Ik denk dat omdat ze al 3 maanden lid is en nog geen enkel kaartje ontvangen heeft op haar statistieken.

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#1635 Geplaatst 08 april 2014 - 18:09

Ik heb haar een 'message' verzonden.
Hopelijk stuurt ze nu een antwoord want de vorige keer deed ze dat niet.
Ik heb haar uitgelegd hoe je een kaart moet registreren en als ze nog vragen heeft dat ik haar wil helpen.
Ik denk echt dat het meisje niet weet dat je een ontvangen kaartje moet gaan registreren.

Zo zal ze er ook gene krijgen...