Spring naar inhoud

- - - - -

Postcrossing

• Log in om te reageren
2471 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#1846 Geplaatst 18 juni 2014 - 17:34

Bekijk berichtArmani, op 18 juni 2014 - 11:23, zei:

ja, ik ken dat :roll:
Is niks aan te doen.
Is ook afhankelijk van diegene die naar u moet sturen.
Als die dat niet direct doet.....dan is de kaart lang onderweg natuurlijk

Nee deze 4 personen hebben mijn adres op dezelfde dag gekregen/aangevraagd. Dus het is niet dat ze dat langer hebben laten liggen. Het is dus echt wel postcrossing zelf dat er voor zorgt dat mensen opeens gelijk mijn adres krijgen en dan weer lange tijd niet. Ik vraag mij af waarom ze dat zo doen.
Maar inderdaad niets aan te doen natuurlijk. En ik blijf postcrossing wel heel leuk vinden natuurlijk :d

Bewerkt door Syntara, 18 juni 2014 - 17:34.

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1847 Geplaatst 18 juni 2014 - 19:25

Hoe zit dat eigenlijk met vakantie? Volgende maand vertrek ik voor 12d naar Italië. Zet ik dan beter binnen 2w mijn account op non-actief of niet? Ik ga toch maar eens de FAQ's uitpluizen op zoek naar antwoord.
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#1848 Geplaatst 18 juni 2014 - 19:52

Bekijk berichtMiss Nina, op 18 juni 2014 - 19:25, zei:

Hoe zit dat eigenlijk met vakantie? Volgende maand vertrek ik voor 12d naar Italië. Zet ik dan beter binnen 2w mijn account op non-actief of niet? Ik ga toch maar eens de FAQ's uitpluizen op zoek naar antwoord.

Ze promoten dat inderdaad om dat te doen.
Dat wil dan zeggen dat je tijdens de non-actief-stand geen kaartjes kan krijgen omdat jouw adres niet vrijgegeven wordt.
Eens je jouw account weer op actief zet dan komen de kaartjes er wel weer aan en dat met eenzelfde aantal.
Dus je zal er geen kaarten minder om krijgen.

Nu ja... :louche: ik begrijp hun principe maar ik zet het niet op non-actief als ik weg ben.

12 dagen is nu ook zo lang niet....
Moest het langer zijn...dan zou ik het inderdaad misschien wel doen.

Je hebt waarschijnlijk wel iemand die je brievenbus zal legen tijdens je reis?

Is dan ook nog eens leuk voor die persoon ;) om kaartjes te zien. :lachen:

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1849 Geplaatst 18 juni 2014 - 20:15

Ja, de buurvrouw zal dat wel doen (moet het nog eens vragen maar ze heeft zeeën van tijd dus zal geen probleem is.) Voordeel is dat ze geen vreemde taal kent maar nadeel is dat ze vree curieus is en mij zal uitvragen eens we thuis zijn :d Maar ja, denk dat ik het gewoon zo zal laten. Ik zal mezelf dan wel excuseren bij de afzenders eens ik mijn kaartjes registreer :)
"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#1850 Geplaatst 18 juni 2014 - 20:27

Allé, vandaag 3 kaartjes geschreven.
Ukraine, Rusland en Taiwan.
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#1851 Geplaatst 18 juni 2014 - 20:31

Bekijk berichtMiss Nina, op 18 juni 2014 - 20:15, zei:

nadeel is dat ze vree curieus is en mij zal uitvragen eens we thuis zijn :d
pffff.... :roll: :roll:
in dat geval zou ik mij zeker op non-actief zetten.
Dan krijgt ze de kans niet om curieus te zijn.
Ik zou het aan haar neus :---) niet willen hangen.

Trouwens,
ooit heb ik eens aan iemand over deze hobby verteld waarvan ik achteraf echt spijt had dat ik erover begonnen was.
Het was eigenlijk mijn bedoeling niet om er tegen die persoon over te beginnen maar het kwam plots, in een gesprek....
En ze bleef maar doorvragen :misselijk: .  Echt op het irritante af. Ik had al spijt dat ik erover begonnen was.
En toen begon ze over de kosten van de postzegels.  Het was precies of ze moest dat bedrag aan mij betalen :o
Sindsdien ben ik daar voorzichtiger in geworden.
Het is mijn hobby en dus privé :p

Bekijk berichtArmani, op 18 juni 2014 - 20:29, zei:

Allez, behalve hier dan :lachen: want ik opende er een topic over :lachen:

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#1852 Geplaatst 18 juni 2014 - 20:54

Wel, op het opleidingscentrum ben ik er al enkele keren over begonnen, de eerste maal tijdens assessment en ik een gesprek in het Frans moest voeren. De instructrice vroeg naar enkele hobby's en omdat ik het Franse woord voor breien niet wist maar postkaarten wel ben ik daar maar over begonnen. 2w geleden moesten we ons dan toevallig in de Franse les voorstellen en heb ik Postcrossing er maar tussen gezwierd. Het is voor veel mensen onbekend dus ik vermoedde dat mijn lerares wel geprikkeld zou worden om er meer over te weten en ik kende nog wat van mijnen uitleg van de eerste keer. Beetje leep van mij maar het lukte wel :d

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#1853 Geplaatst 20 juni 2014 - 12:31

gisteren naar winkel Plaizier gegaan in Brussen en yes! alle yoga cats postkaarten in mijn bezit :dancer:
ze hadden ze plots in de winkel

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#1854 Geplaatst 20 juni 2014 - 12:56

Bekijk berichtAnathema, op 20 juni 2014 - 12:31, zei:

gisteren naar winkel Plaizier gegaan in Brussen en yes! alle yoga cats postkaarten in mijn bezit :dancer:

waarschijnlijk om zelf te houden omdat ze zo mooi zijn ;)

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#1855 Geplaatst 20 juni 2014 - 14:37

gelukkig zat er in dat doosje een reeks dubbel. Dus reeks voor mij en eentje voor op te sturen

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#1856 Geplaatst 21 juni 2014 - 20:47

Ik had al een tijdje zin om hier mee te beginnnen, nadat ik dit topic hier wat had bekeken. Ik wilde echter wachten tot ik ook wat toeristische kaartjes had kunnen kopen (had enkel kaarten van katjes van Hills). Vorig weekend eindelijk kunnen kopen en de eerste paar kaartjes donderdag in orde kunnen maken, en hup vrijdag de postbus in.

Mijn moeder wees me ook nog op een heel aantal postkaarten die in de doos wenskaarten zat. Daar zaten er inderdaad nog een heleboel, zo van die gratis exemplaren van de Libelle, JBC enzo. Zitten ook een paar mooie bij, dus ik heb ze bij de rest gegooid voor de volgende keer dat ik nog eens postkaarten opstel.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1857 Geplaatst 22 juni 2014 - 01:02

Bekijk berichtAnathema, op 20 juni 2014 - 12:31, zei:

amaaaai dat zijn ook leuke kaarten he :)

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#1858 Geplaatst 22 juni 2014 - 22:48

Bekijk berichtArmani, op 18 juni 2014 - 20:31, zei:

Allez, behalve hier dan :lachen: want ik opende er een topic over :lachen:

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
:) :)

Fietje26
Fietje26
  • 6.689 berichten
  • 4 katten

#1859 Geplaatst 23 juni 2014 - 09:34

Ik heb vandaag weer 3 adresjes opgevraagd. Een van de kaartjes moet naar China.
In dat meisje haar profiel staat er dat ik het kaartje best naar het Chinese adres kan opsturen. Is het voldoende als ik dit afdruk en op het kaartje kleef, of moet ik er ook het "Europees" geschreven adres ergens opschrijven?
Want de post hier in België kan geen Chinees lezen vermoed ik ... Of is het "CHINA" onder de onleesbare tekens voldoende voor hen?

Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik wil toch graag dat mijn kaartje aankomt :blont:

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#1860 Geplaatst 23 juni 2014 - 10:47

Enkel in het Chinees is voldoende normaal :)
De post hier moet volgens mij alleen weten dat het naar China moet.