Spring naar inhoud

- - - - -

Postcrossing

• Log in om te reageren
2471 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#2386 Geplaatst 28 januari 2016 - 17:28

ik heb ook ene naar Frankrijk die maar niet geregistreerd geraakt.

Bekijk berichtspirou2007, op 28 januari 2016 - 13:06, zei:

't is gelijk de wereld sitl ligt, er komt geen enkel toe, en die naar Duitsland en Frankrijk en Nederland zouden al lang moeten toekomen zijn he :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2387 Geplaatst 29 januari 2016 - 13:36

Hier hetzelfde, geen enkel kaartje ontvangen de ganse week :o

Afkicken :o

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#2388 Geplaatst 01 februari 2016 - 19:35

Vanavond is mijn kaartje naar Finland toegekomen en nog een paar andere, juiuj, er komt terug leven :)

Maarre... de reactie :bla:  van dat meiske uit Finland doet me gene deugd, ben er nog niet goed van!!
Dus , ze vroeg kaartjes bloemen, vooral rozen. Ik heb onlangs een collectie gekocht van kaartjes, wel van die dubbele met een envelop. Maar schone :dancer:

Nu zaagt ze :bla:  dat dat geen kaartjes zijn voor postcrossing . In postcrossing enkel postkaartjes!! :scared:

Hier is haar tekst: "Thank you for the pretty greeting card and cute little sticker and cat. Roses are lovely, I like them very much. However, this is a folded greeting card, not a postcard. A postcard can be sent without envelope, and we are supposed to send postcards on postcrossing"    

en dan zegt ze nog: "But no harm done here, I like the card, but maybe you want to consider it the future"   , dus ze vindt het kaartje mooi maar 't is geen goed!!!!!  :help:

Dat is toch gene waar? Is toch de bedoeling dat het leuke kaartjes zijn of kaartjes die je graag hebt? :gek:
Als dat zo is dan zou ik 75% niet goed mogen vinden!!

Ben er echt niet goed van :alc:

Bewerkt door spirou2007, 01 februari 2016 - 19:37.

:) :)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2389 Geplaatst 01 februari 2016 - 20:03

Ik heb geen verstand van postcrossing maar volgens mij verzend je toch wat je wil  :catnoknow die zou er van mij geen meer moeten verwachten :p

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#2390 Geplaatst 01 februari 2016 - 20:13

Bekijk berichtMurron, op 01 februari 2016 - 20:03, zei:

Ik heb geen verstand van postcrossing maar volgens mij verzend je toch wat je wil  :catnoknow die zou er van mij geen meer moeten verwachten :p

ja, inderdaad, we mogen zenden wat we willen maar we houden rekening met wat de geadresseerde wil :)
En ik had er nog stickers en een extra (van die gratis) kattenkaartje bijgestoken!

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#2391 Geplaatst 01 februari 2016 - 21:24

Bekijk berichtspirou2007, op 01 februari 2016 - 19:35, zei:

Ben er echt niet goed van :alc:
Spirou, je moet er niet van wakker liggen hoor :)

Ik begrijp je wel...
Je verzond het met plezier omdat je aan haar vraag van bloemen (rozen) kon voldoen en je had alleen maar een positieve reactie verwacht.

maar...
ik begrijp haar ook...
Eigenlijk heeft ze gelijk en gaat Postcrossing hoofdzakelijk over de klassieke postcard : "written and stamped".
Ook vind ik dat ze dat op een heel vriendelijke manier aan jou gezegd heeft.
Jij doet met je zending wat je wilt en je mag de folded cards zeker verder gebruiken.
In zo een geval zou ik die folded cards houden voor diegenen die geen bezwaar hebben in hun profiel.
Ik heb zelfs al eens iemand gehad die enkel en alleen folded greeting cards wou.  Zo zie je maar...smaken verschillen.
Dat meisje zal iemand zijn die al haar kaartjes verzamelt.
Ik steek ze ook allemaal per land en ik moet toegeven, wanneer ze allemaal geklasseerd zitten dat ik daartussen ook niet graag een wenskaart heb.
Dus daarmee dat ik haar begrijp.
Dat kan je ook hebben met grote kaarten, vierkante kaarten, shaped cards, enz....
die passen niet zo makkelijk in een klasseerbak, vandaar.

Ik ben al een paar keren naar een Postcrossing Meeting geweest.
Daar worden massa's kaarten geschreven en op 1 stapel gegooid voor verzending later op de dag.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat dit hon-der-den kaartjes zijn van het type : gewone postkaart.
Daar zitten ook geen enveloppen tussen.

Maar nog eens : je stuurt wat je wenst en je moet je daar zeker niet ongemakkelijk bij voelen bij haar opmerking.

Ik stuur ook wel eens een omslag.  Als ze daar expliciet naar vragen.  Anders doe ik het nooit uit mezelf omdat ik weet dat de meesten de klassieke kaart prefereren.
Als ik een omslag gebruik dan is dat tevens de gelegenheid om ook Belgische postzegels mee te sturen of een theezakje of een frigomagneet, enz....

Ik heb geen verstand van postcrossing maar volgens mij verzend je toch wat je wil  
in zeker mate wel.
Toch wetende dat het in hoofdzaak om Postcards gaat

die zou er van mij geen meer moeten verwachten :p
kan ook niet.
Je stuurt nooit 2x naar dezelfde persoon.
En je kan ook nooit 2x van dezelfde persoon ontvangen.

(Tenzij....die meerdere profielen heeft en het toch om dezelfde persoon gaat, maar dat is weer iets anders)

Bekijk berichtspirou2007, op 01 februari 2016 - 20:13, zei:

En ik had er nog stickers en een extra (van die gratis) kattenkaartje bijgestoken!
waarvoor ze je netjes bedankte ;)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2392 Geplaatst 01 februari 2016 - 21:37

Postcrossing is inderdaad voor postkaarten, gewone wenskaarten worden normaal niet verzonden.
Op het postcrossing forum staat het er meestal ook bij, dat het uitsluitend is voor "store bought postcards"
Daarom haal ik mijn postkaarten ook vooral in het buitenland want hier in Belgie vind je die heel weinig.

Voor mensen die echt naar bloemen vragen heb ik int verleden ookal een stevige wenskaart genomen maar dan de achterkant eraf gesneden zodat het eruit ziet als een gewone postkaart.  Maar daar maak ik geen gewoonte van.

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#2393 Geplaatst 01 februari 2016 - 22:59

het principe is en blijft postkaarten.

Daar kan en mag van afgeweken worden maar de hoofdzaak blijft de handgeschreven postkaart met afgestempelde postzegel.
Er zitten ook veel verzamelaars bij Postcrossing en die gaan toch het liefste voor dè postkaart.

Heel vaak wordt het aangegeven in het profiel dat iemand enkel postkaartjes wilt en geen greeting/folded-cards.

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#2394 Geplaatst 02 februari 2016 - 01:07

Bekijk berichtArmani, op 01 februari 2016 - 22:59, zei:

het principe is en blijft postkaarten.

Daar kan en mag van afgeweken worden maar de hoofdzaak blijft de handgeschreven postkaart met afgestempelde postzegel.
Er zitten ook veel verzamelaars bij Postcrossing en die gaan toch het liefste voor dè postkaart.

Heel vaak wordt het aangegeven in het profiel dat iemand enkel postkaartjes wilt en geen greeting/folded-cards.

dank u voor de uitgebreide uitleg!! :)

ja, bij dat madammeke stond er niks bij ivm soorten kaarten, wel dat ze van bloemen hield en graag kaartjes met bloemen ontving.

Maar goed,zal er nog beter op letten in het vervolg :cop:

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#2395 Geplaatst 02 februari 2016 - 12:24

Bekijk berichtspirou2007, op 02 februari 2016 - 01:07, zei:

bij dat madammeke stond er niks bij ivm soorten kaarten,
:catscratchhead

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#2396 Geplaatst 03 februari 2016 - 01:36

Heb vandaag een kaartje uit Japan gekregen!  :cheer: :dancer:
Een record!
Het schone kaartje is gepost vorige donderdag 28 januari 2016 in Japan, en ik heb het vandaag, dinsdag 2 februari 2016, ontvangen!!
Ge ziet dat ze rap kunnen zijn als ze willen he :duim:  :)  :)
:dancer:
ik post het hier:    :)

Bijgevoegde thumbnails

• kaartje uit Japan-van Nadine.jpg

Bewerkt door spirou2007, 03 februari 2016 - 01:37.

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#2397 Geplaatst 03 februari 2016 - 12:50

:loveshower:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2398 Geplaatst 03 februari 2016 - 23:36

:help: ik ben verslaafd :o
Heb er weeral besteld, kei chique kattenkaarten en uilen die weer nieuw waren binnen gekomen.
Zag dan nog een paar prachtige kerstkaarten, o.a. één met een kat en lap ... kerst is net voorbij maar heb ze toch maar al meebesteld voor het einde van het jaar
Hahaha, ik moet echt gaan afkicken, das niet normaal hoe een verzameling "te verzenden" kaarten ik hier al heb :trance:   Meer dan die ik al ontvangen heb :goofy: :jump:

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#2399 Geplaatst 04 februari 2016 - 20:16

Bekijk bericht*bonnie*, op 03 februari 2016 - 23:36, zei:

:help: ik ben verslaafd :o
:louche: :louche:

Fietje26
Fietje26
  • 6.689 berichten
  • 4 katten

#2400 Geplaatst 19 februari 2016 - 11:03

Ik heb voor het eerste postkaarten besteld via "Postcardpress". Vanochtend was mijn bestelling in de bus en dat na 2 weken :)
Mijn voorraad kaarten is weer aangevuld! Ik zal er maar weer een paar versturen.

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly