Spring naar inhoud

- - - - -

Postcrossing

• Log in om te reageren
2471 reacties op dit onderwerp
Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#481 Geplaatst 23 januari 2014 - 18:56

Bekijk berichtspirou2007, op 23 januari 2014 - 18:55, zei:

dus is het alsof ik er nog geen heb gestuurd: het is er nog altijd zo uit:   "sent postcards: 0" :(  
ik begin me wel ongerust te maken....  sebiet komen mijn kaartjes niet toe of pas volgend jaar ....... :kitty

de mijne is 7 dagen onderweg geweest! niet ongerust maken dus! komt wel goed! :-)

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#482 Geplaatst 23 januari 2014 - 19:02

Ja, Armani, ik ben een moeilijk geval ze :gek: :lachen:

Nee, vant weekend liepen we in Gent en Brugge maar we waren er niet om te shoppen maar eerder om te wandelen. En als ik tegen mijn vent zou beginnen dat Postcrossing wel leuk klinkt zou hij zeggen: ge gaat dat toch niet doen?!
En eerlijk gezegd, als ik volgende week mijn ontslag om medische redenen krijg en een opleiding kan volgen gaan we sowieso minder centjes hebben en dan moeten we even de broeksriem aanspannen. Dus dan lijkt postkaartjes versturen niet iets wat echt noodzakelijk is. Ik kijk dus nog even de kat uit de boom (ik ben een Weegschaal, eeuwige twijfelaar :louche: ) en ik blijf dit topic volgen.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#483 Geplaatst 23 januari 2014 - 19:09

Bekijk berichtKarianne, op 23 januari 2014 - 18:56, zei:

de mijne is 7 dagen onderweg geweest! niet ongerust maken dus! komt wel goed! :-)

ok,
mercikes :)
:) :)

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#484 Geplaatst 23 januari 2014 - 19:54

Bekijk berichtMiss Nina, op 23 januari 2014 - 19:02, zei:

Nee, vant weekend liepen we in Gent en Brugge maar we waren er niet om te shoppen maar eerder om te wandelen. En als ik tegen mijn vent zou beginnen dat Postcrossing wel leuk klinkt zou hij zeggen: ge gaat dat toch niet doen?!
En eerlijk gezegd, als ik volgende week mijn ontslag om medische redenen krijg en een opleiding kan volgen gaan we sowieso minder centjes hebben en dan moeten we even de broeksriem aanspannen. Dus dan lijkt postkaartjes versturen niet iets wat echt noodzakelijk is. Ik kijk dus nog even de kat uit de boom (ik ben een Weegschaal, eeuwige twijfelaar :louche: ) en ik blijf dit topic volgen.

tja, ik denk altijd: het geld dat ik hier niet aan uitgeef, geef ik waarschijnlijk toch weer aan iets anders uit. Kwestie van prioriteiten leggen denk ik he

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#485 Geplaatst 23 januari 2014 - 19:58

Bekijk berichtsandrake, op 23 januari 2014 - 19:54, zei:

tja, ik denk altijd: het geld dat ik hier niet aan uitgeef, geef ik waarschijnlijk toch weer aan iets anders uit. Kwestie van prioriteiten leggen denk ik he

i kken het :-)

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#486 Geplaatst 23 januari 2014 - 20:11

we kennen uw situatie niet he    maar een ideetje misschien is 't volgende:

Als het toch kriebelt om aan postcrossing te doen en ge wilt schone kaartjes van over de hele wereld ontvangen kunt ge eventueel 't volgende doen : ge neemt een spaarpotje, of een leeg potteke van konfituur of iets anders.
Af en toe steekt ge daar dan 20 cent in of als bv uw leeggoed binnengeeft, dat ge de centjes daarvoor ook in uw spaarpotje steekt. Na een tijdje ga je toch aan 2 euro zitten, en kunt ge uw eerste kaartje en postzegel mee kopen en dan uw tweede en dan uw derde :) . En dan moet ge uw eigen en uw man geen tekort doen, want tis dan van uw extra geld....

Is maar een ideetje he  :catrollover

Bewerkt door spirou2007, 23 januari 2014 - 20:12.

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#487 Geplaatst 23 januari 2014 - 21:11

Heb zopas nog een adres opgevraagd, en tis naar Nederland, eens zien wie het rapste gaat toekomen :)

maar 't is een moeilijke madam.... ze ziet nie graag landschappen, geen multizicht, geen toeristische...en nog vanalles niet....ja, 'jip en janneke' ziet ze graag, jamaar zeg. :censored: ...we zijn in Belgie heeeeeee... :neen:
. mja...... "ge moet eten wat de pot schaft he zeg...."

alé, 'kheb nog een heel schoontje gevonden (vind ik zelf :lachen: ) met 2 vossen, 'tis zo'n metaalachtig kaartje, heb het gefotografeerd maar de flash weerkaatst. Heb het nu van vele hoger en ingezoemd zodat de flash minder weerkaatst.
-->  zal het hieronder 's posten, zeg gerust jullie mening he, want kan me voorstellen dat niet iedereen is gediend met dierenfoto's

het kaartje

Bijgevoegde thumbnails

• To Miranda B -Maryann-Nederland.JPG

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#488 Geplaatst 23 januari 2014 - 21:17

vind ik wel mooi..

:-)

en die madam , tja, ze moet het ook maar mooi vinden :p

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#489 Geplaatst 23 januari 2014 - 21:19

Bekijk berichtKarianne, op 23 januari 2014 - 21:17, zei:

vind ik wel mooi..

:-)

hihi, Danku Karianne,
ja, heb het speciaalste uit mijn collectie gekozen, want de andere zijn meer 'zichten' en de kattenkaartjes hou ik apart voor de kattenliefhebbers he :)

Heb het al geschreven, kga het morgenvroeg posten.... en dan is mijn derde kaartje weg :)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#490 Geplaatst 23 januari 2014 - 22:04

Ik heb 39 kaartjes en 1 box van 10 kaarten besteld bij Happy-postcrossing! :dancer:
Verzendkosten zijn veel lager dan bij cardcetera
Heb van alles wat dus kan weer even verder :d

Mijn kaartje naar Duitsland is nu ook 7 dagen onderweg maar ik vrees dat ze die niet gaan registreren want het was niet zo'n mooi kaartje. Heb me nog ge-excuseerd dat het niet zo'n mooi kaartje was en dat het mijn 1e kaartje was.

Ga dan maar mijn andere adressen aanvragen en daar supermooie kaartjes naar sturen :jump:

Karianne
Karianne
  • 4.634 berichten
  • 2 katten

#491 Geplaatst 23 januari 2014 - 22:17

Registreren moeten ze volgens mij altijd .

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#492 Geplaatst 23 januari 2014 - 22:19

Jawadde!! Ik heb 2 nieuwe adressen aangevraagd omdat ik twijfel of die van Duitsland gaat aankomen...
1e is een kaart naar Rusland!! Die mevrouw had een hele lijst van favoriete kaartjes waar ik natuurlijk niets van besteld heb. Gelukkig vroeg ze ook een kaartje van schildpadden en laat er nu net een kaartje tussen mijn bestelling zitten met 3 schildpadden op :d
Het 2e kaartje gaat naar China!! En die meneer heeft een GIGANTISCHE lijst van favoriete kaartjes waaronder James Dean, movie, music, art, antique, een hele hoop bands,... natuurlijk niets wat ik besteld heb :help:

Waarom heb ik niet eerst de adressen aangevraagd en dan pas kaartjes besteld! :wall:

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#493 Geplaatst 23 januari 2014 - 22:46

het is er nog altijd zo uit:   "sent postcards: 0" :(  
ik begin me wel ongerust te maken....  

:lachen: :lachen: :lachen:   (   :Ooops: :zwijg: )
Ge moet u zeker niet ongerust maken hoor.
Rusland duurt kei-lang en 5 dagen is nikske...

vóór het werk en  's avonds na het werk kom ik eerst kijken op de postcrossing site,  
Spirou, als er een kaartje van jou zal geregistreerd worden dan merk je dit in eerste instantie aan de inbox van jouw mail-adres.
Daar krijg je een 'HURRAY'-bericht en kan je lezen wat de ontvanger van jouw kaartje naar je schrijft.
Dus eigenlijk hoef je daarvoor niet eerst naar de Postcrossing website...

Ah, ik dacht dat je veronderstelde dat je geen van een andere stad mocht sturen, want dat is niet waar.
En dat wou ik je ook duidelijk maken.  Ik dacht dat dit de reden was waarom je nog twijfelde.
Ook omdat je de indruk gaf een box van 100 te willen kopen dacht ik dat je van start wou gaan.

Bekijk berichtsandrake, op 23 januari 2014 - 19:54, zei:

je maakt het zo duur als je zelf wilt.
Stuur je een toeristische kaart = 25 tot 40 cent.
Stuur je design-kaartjes, tja :catscratchhead = 1 à 2 euro of nog meer....

Je hebt dus alles zelf in de hand...
Je moet je alleen goed kunnen beheersen omwille van de verslaving  : :NoWhy:

Bekijk berichtKarianne, op 23 januari 2014 - 21:17, zei:

Bekijk berichtspirou2007, op 23 januari 2014 - 21:11, zei:

"ge moet eten wat de pot schaft he zeg...."
woehaa :lachen: :lachen:

Bekijk berichtmobius, op 23 januari 2014 - 22:04, zei:

Mijn kaartje naar Duitsland is nu ook 7 dagen onderweg maar ik vrees dat ze die niet gaan registreren want het was niet zo'n mooi kaartje.
:help: :help:   :trance: :trance:  :cop: :cop: :cop:  

:gek: Hé....dat mag wel nie hé.
Je moet de kaart registreren of je ze nu mooi vind of niet.
Anders is dat echt tegen de regels in!

Foei!!

Bewerkt door Armani, 23 januari 2014 - 22:45.

Armani
Armani
  • 14.245 berichten
  • 1 katten

#494 Geplaatst 23 januari 2014 - 22:55

Bekijk berichtmobius, op 23 januari 2014 - 22:04, zei:

Heb me nog ge-excuseerd dat het niet zo'n mooi kaartje was en dat het mijn 1e kaartje was.
.........

Bekijk berichtArmani, op 17 januari 2014 - 15:07, zei:

In mijn Postcrossing-profiel staat te lezen : "every card will be greatly appreciated as long as you like the chosen card yourself."

je kan moeilijk een ontvangen kaartje waarderen als de verzender zelf al schrijft 'dat het op niks trekt'...
Maar...misschien is de ontvanger wel tevreden met jouw kaart.
Al bij al, hij moet registreren, mooi of niet.  Dat zijn de regels.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#495 Geplaatst 24 januari 2014 - 01:50

Bekijk berichtKarianne, op 23 januari 2014 - 18:15, zei:

Mijn mama is vandaag naar ikea geweest :-) en bracht voor mij postkaartjes mee..
best mooie eigenlijk ..

ze zei : " gij had vandeweek verteld over die nieuw hobby he ... "
hier zei ze " ge krijgt wa sponsering "

Da wist ik niet, ben er van de week nog geweest en ni op gelet...

'k zal ik u eentje sturen, heb er nog een hele leuke, zit gij in het bestand van de KS kerstkaartjes? dan heb ik u adres anders niet (weet dat niet vanbuiten , kundet geloven?)
Maar ik ben geen schrijver,ik ben niet goed in teksten maken of bedenken,  't enige dat ik kan is leuke kaartjes uitzoeken en versturen :)

ja ik zit in de mailinglijst van de kerstkaarten ;)
Als je mij je voorkeur opgeeft stuur ik ééntje terug :)