Spring naar inhoud

- - - - -

Postcrossing

• Log in om te reageren
2471 reacties op dit onderwerp
Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#796 Geplaatst 03 februari 2014 - 13:04

Ok, ben vandaag mijn kaartjes van Postallove gaan halen bij De Post en ze zijn echt prachtig! Goede kwaliteit, mooie kleuren maar... het enige wat niet klopt is de achterkant. Dat is het spiegelbeeld van postkaartjes die ik hier koop. Hoe kan ik dat nu oplossen? Waarschijnlijk zal ik de kaartjes moeten draaien zodat ik mijn postzegel moet plakken op de beschrijving van de kaart. En dan zal dat vierkantje voor de postzegel in de rechteronderhoek staan. Zal even een foto tonen. Hopelijk is het duidelijk. Zou zonde zijn moest ik ze niet kunnen gebruiken. Er zat zelfs een klein post-itje bij met groetjes uit het koude Polen en 2 extra kaartjes als kadootje.

IMG_3551.JPG

IMG_3554.JPG

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"
- Anonymous cat about humans

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#797 Geplaatst 03 februari 2014 - 14:12

Als je je kaartje 1 slag naar rechts draait heb je dat vakje rechtsboven he. Ik vermoed dat daar de postzegel moet komen maar ik zie het niet zo heel duidelijk. Als dat zo is, zou ik dan gewoon links bovenaan je tekst schrijven en vanonder op de lijntjes het adres waar je kaartje naartoe moet. Ik denk niet dat ze daarover moeilijk gaan doen op de post he. Zolang je maar duidelijk afbakent wat het adres is?

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#798 Geplaatst 03 februari 2014 - 14:19

Waow!!!Mijn eerste kaartje is al toegekomen!!! Wat snel!!
Een kaartje uit GB. jippieee :dancer:

Butterfly
Butterfly
  • 317 berichten
  • 1 katten

#799 Geplaatst 03 februari 2014 - 14:24

Bekijk berichtmobius, op 03 februari 2014 - 14:19, zei:

Waow!!!Mijn eerste kaartje is al toegekomen!!! Wat snel!!
Een kaartje uit GB. jippieee :dancer:

Leuk is dat hé!!!

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.358 berichten
  • 2 katten

#800 Geplaatst 03 februari 2014 - 14:24

Ik ben geduldig (ahem :catcurs ) aan het wachten op mijn kaartjes van happy postcrossing. Hopelijk kan mijn eerste kaartje deze week weg!

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#801 Geplaatst 03 februari 2014 - 14:35

Bekijk berichtAdsagsona, op 03 februari 2014 - 14:24, zei:

Ik ben geduldig (ahem :catcurs ) aan het wachten op mijn kaartjes van happy postcrossing. Hopelijk kan mijn eerste kaartje deze week weg!

Heb al geleerd dat geduld een gouden gave is bij postcrossing :mrgreen:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#802 Geplaatst 03 februari 2014 - 15:10

Het ID nummer schrijf ik haast nooit op de kaarten!! hoezo? Wel, ik print al mijn adresjes uit!
Je gaat nadat je adresjes gekregen hebt naar "sent cards", daar vink je de nieuwe adresjes aan, en onderaan klik je dan op "print".
Tada!!!! De adresjes staan netjes in kadertjes met telkens ook je ID nummer erop ook! Dan moet je enkel de kadertjes uitknippen, en op de kaartjes kleven he!
OP deze manier kan je dus nooit vergeten om het ID nummer erop te schrijven!

Wanneer de reistijd van een kaartje ongewoon lang is (bvb 14 Dagen en naar Duitsland), dan kan dat zijn omdat die persoon jouw adres kreeg, en dan 12 dagen gewacht heeft om het kaartje te schrijven en op de post te doen!  Het is beter om adresjes te vragen en dan liefst dezelfde of volgende dag de kaartjes op de post doen

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#803 Geplaatst 03 februari 2014 - 15:19

Ben ook eens benieuwd wanneer mijn kaartje naar Duitsland zal geregistreerd worden. heb het vrijdag nog in een bus gedaan die om 19u nog eens geleegd werd. De 2 kaartjes die ik gisteren geschreven heb zijn ondertussen ook al gepost.

Bekijk berichtsandrake, op 03 februari 2014 - 14:12, zei:

Als je je kaartje 1 slag naar rechts draait heb je dat vakje rechtsboven he. Ik vermoed dat daar de postzegel moet komen maar ik zie het niet zo heel duidelijk. Als dat zo is, zou ik dan gewoon links bovenaan je tekst schrijven en vanonder op de lijntjes het adres waar je kaartje naartoe moet. Ik denk niet dat ze daarover moeilijk gaan doen op de post he. Zolang je maar duidelijk afbakent wat het adres is?

Zou dat kunnen lukken? Ik hoop het maar. Ik zou het beter eens proberen naar iemand dichtbij vooraleer ik eentje naar het buitenland verstuur.

"Humans: No fur, no paws, no tail. They run away from mice. They never get enough sleep. How can you help but love such an absurd animal?"

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#804 Geplaatst 03 februari 2014 - 15:36

Ik heb eens een kaartje gehad van postallove en die hadden op de lijntjes de tekst geschreven en het adres tussen postzegel en lijntjes ....

Is idd vervelend...

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.358 berichten
  • 2 katten

#805 Geplaatst 03 februari 2014 - 16:48

Bekijk berichtmobius, op 03 februari 2014 - 14:35, zei:

Heb al geleerd dat geduld een gouden gave is bij postcrossing :mrgreen:

Heb een mailtje gehad dat mijn bestelling verzonden is, jeuj! :jump:

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#806 Geplaatst 03 februari 2014 - 17:31

Bekijk berichtMiss Nina, op 03 februari 2014 - 13:04, zei:

Ok, ben vandaag mijn kaartjes van Postallove gaan halen bij De Post en ze zijn echt prachtig! Goede kwaliteit, mooie kleuren maar...
Het zijn mooie kaartjes maar de achterzijde is inderdaad niet zo ideaal :-k

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#807 Geplaatst 03 februari 2014 - 18:13

Vandaag geen kaartjes in de brievenbus, enkel rekeningen :evil:

spirou2007
spirou2007
  • 3.948 berichten
  • 5 katten

#808 Geplaatst 03 februari 2014 - 18:39

juij :cheer: , mijn eerste kaartje naar Rusland is eindelijk aangekomen :dancer:  en geregistreerd , ik heb er zo 4 onderweg.
16 dagen is het onderweg geweest :)  Ben al blij dat het is toegekomen, want met al die verhalen over verloren post, was ik wel serieus ongerust geworden. :catwalk2
:) :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#809 Geplaatst 03 februari 2014 - 19:15

Bekijk berichtArmani, op 03 februari 2014 - 18:13, zei:

Vandaag geen kaartjes in de brievenbus, enkel rekeningen :evil:

ja hier ook :(

Miss Nina
Miss Nina
  • 1.550 berichten
  • 2 katten

#810 Geplaatst 03 februari 2014 - 20:06

Hier alleen het boekske van den Aldi. Ik had het al klaargelegd om bij het oud papier te doen toen mijn ma hier kwam en zei dat mijn neefke erin staat.

Vandaag in de Standaard Boekhandel gevraagd of ze postkaartjes hebben. Ze hadden 2 verschillende van Eeklo and that's it :gek: . Misschien ga ik eens kijken in het plaatselijk bos, in hun tentoonstellingsruimte. Hopelijk hebben ze er daar ook.

Die kaartjes van Postallove, daar ga ik eens eentje van versturen naar mijn ma :lachen: Om te zien of het aankomt. Zal wel raar zijn als ze haar brievenbus open doet, ik stuur anders nooit kaartjes, tenzij we op reis zijn.