Spring naar inhoud

- - - - -

sproeien

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 25 augustus 2009 - 20:53

ik krijg twee katers en verdiep me al maanden maar de laateste tyd lees ik steeds vaker verschillende dingen over de leeftyd waarop je ze moet laten helpen wil je dat voorkomen ,wie heeft er binnenkatten zonder problemen ?lees ook dat poezen het doen dus dat daar niet zo heel erg veel verschil in zit maar dat de kater er uiteraard meer een probleem kan vormen ,mijn huis word nooit een troonzaal maar wil het liefst natuurlijk dat niet de hele boel versmeerd word ,lees overal dat als ze het nog niet doen de kans groot is na casteratie ze het niet gaan doen ook of dat als je het merkt en ze meteen laat helpen de kans klein is dat ze het nog doen .wat is jullie ervaring ?mijn arts doet het beslist niet voor dat ze 7 maand zijn maar wil het met 6 maand gedaan hebben .thnks voor de reacties

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 25 augustus 2009 - 20:59

Onze da doet het aan 6 maanden (en ik vind het nog te laat)

Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#3 Geplaatst 25 augustus 2009 - 21:02

Al mijn kitten katers die ik verkocht heb als huiskat zijn gecastrerd op 6 maand ongeveer en is allemaal goed verlopen en de mensen hebben nooit problemen gehad en ze groeien ook heel mooi verder uit

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 25 augustus 2009 - 21:12

Elke kat waar dat ik niet met fok word op 6 maand gecastreerd of het nu een poes of een kater is.
Voordelen dat een kater is gecastreerd zijn:
*minder kans op sproeien of dat ze in huis doen
*minder kans dat ze buiten willen en dagen weg blijven
*Zeker geen kans op ongewenste kittens

Ik heb daar ook nog nooit last van gehad dat mijn gecastreerde katers sproeien.

Guest_Van Yakamoz_*
Guest_Van Yakamoz_*

#5 Geplaatst 25 augustus 2009 - 21:28

De meeste dierenartsen zijn bereid te castreren vanaf de leeftijd van zes maanden. Ik zou het dan ook direct doen. Ik weet dat er dierenartsen zijn die beweren dat de plasbuis dan niet goed uit kan groeien, of dat de kater dan niet mooi uitgroeid, maar in Amerika wordt nog eerder gecastreerd en de ervaringen zijn heel anders.

Anyway, mijn advies zou zijn met zes maanden. De kans dat ze voor die tijd al gaan sproeien lijkt me erg klein.

Groetjes,
Jaqueline

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#6 Geplaatst 25 augustus 2009 - 22:40

elk kitten dat hier de deur buiten gaat als liefhebber wodt gecastreerd/ gesteriliseerd op 12 weken, enkele voorwaarden zijn eraan verbonden: ze moeten gezond zijn, meer dan een kilo wegen .
Alle katten hebben er geen last van ondervonden en zijn allemaal grote lieverds.
Er wordt zoveel beweerd over vroeg castratie maar ik heb er enkel de voordelen tot hiertoe van gezien.
Geplaatste afbeelding

tineke
tineke
  • 242 berichten

#7 Geplaatst 26 augustus 2009 - 07:13

Joloka zei:

Onze da doet het aan 6 maanden (en ik vind het nog te laat)
thnks voor je reactie

tineke
tineke
  • 242 berichten

#8 Geplaatst 26 augustus 2009 - 07:14

alturas zei:

Al mijn kitten katers die ik verkocht heb als huiskat zijn gecastrerd op 6 maand ongeveer en is allemaal goed verlopen en de mensen hebben nooit problemen gehad en ze groeien ook heel mooi verder uit
thnks voor je reactie blij suxesverhalen te horen,ik ga desnoods op zoek naar een arts die het wel doet

tineke
tineke
  • 242 berichten

#9 Geplaatst 26 augustus 2009 - 07:15

Solotje zei:

Elke kat waar dat ik niet met fok word op 6 maand gecastreerd of het nu een poes of een kater is.
Voordelen dat een kater is gecastreerd zijn:
*minder kans op sproeien of dat ze in huis doen
*minder kans dat ze buiten willen en dagen weg blijven
*Zeker geen kans op ongewenste kittens

Ik heb daar ook nog nooit last van gehad dat mijn gecastreerde katers sproeien.
thnks

tineke
tineke
  • 242 berichten

#10 Geplaatst 26 augustus 2009 - 07:16

Van Yakamoz zei:

De meeste dierenartsen zijn bereid te castreren vanaf de leeftijd van zes maanden. Ik zou het dan ook direct doen. Ik weet dat er dierenartsen zijn die beweren dat de plasbuis dan niet goed uit kan groeien, of dat de kater dan niet mooi uitgroeid, maar in Amerika wordt nog eerder gecastreerd en de ervaringen zijn heel anders.

Anyway, mijn advies zou zijn met zes maanden. De kans dat ze voor die tijd al gaan sproeien lijkt me erg klein.

Groetjes,
Jaqueline
lees ook dat die kans klein is thnks voor je reactie

tineke
tineke
  • 242 berichten

#11 Geplaatst 26 augustus 2009 - 07:17

amazingdolls zei:

elk kitten dat hier de deur buiten gaat als liefhebber wodt gecastreerd/ gesteriliseerd op 12 weken, enkele voorwaarden zijn eraan verbonden: ze moeten gezond zijn, meer dan een kilo wegen .
Alle katten hebben er geen last van ondervonden en zijn allemaal grote lieverds.
Er wordt zoveel beweerd over vroeg castratie maar ik heb er enkel de voordelen tot hiertoe van gezien.
thnks ben toch wat geruster na de reactie,s

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#12 Geplaatst 28 augustus 2009 - 21:59

onze opvangpoesjes worden gesteriliseerd/gecastreerd vanaf 8 weken (moeten wel minstens 1kg wegen)
Bij poezennetwerk doen ze dit al enkele jaren zo en nog nooit problemen gehad daarmee, beter nog, als ze nog zo jong zijn hebben ze der minder problemen van. De poesjes zijn een beetje rustiger, maar de dag erop merk je der niets meer van. De katertjes hebben er helemaal geen last van. De mama poezen die dan ineens mee gesteriliseerd worden zijn toch enkele dagen onder de voet hoor. Nog een voordeel is dat de wondjes beter genezen en je der bijna niets van ziet.

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#13 Geplaatst 28 augustus 2009 - 22:03

de poesjes ook???? :)

tineke
tineke
  • 242 berichten

#14 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:29

ijammeke zei:

de poesjes ook???? :)
ja ben me al maanden aant verdiepen en lees in elk boek en op elke site dat ook poezen kunnen sproeien ,heb ik ook nooit geweten .die doen dat om dezelfde redenen en ook wanneer ze geslachtsrijp worden ,dat komt wel iets minder voor.maar als ik de verhalen hier lees gaat het bij de katerters ook 1 op de 10 keer maar fout .

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:40

Onze DA wilt het pas op zeven maanden doen :censored: . Daar ben ik toch niet echt mee akkoord, dus hopelijk krijgen we geen problemen voor die zeven maanden.. Anders moet ik me een andere DA zoeken.

Geplaatste afbeelding