Spring naar inhoud

- - - - -

Calopet

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 januari 2014 - 16:27

Mag je Calopet ook als een soort van dagelijks 'snoepje' geven aan een kater die eerder aan de magere kant is ? Lowie is een Ragdoll van bijna 2 jaar oud, hij speelt goed, is gezond en eet voldoende maar naar mijn goesting mag hij gerust een kilo zwaarder worden naar mijn goesting. Hij weegt nu 4,8 kilo en het is nooit een dikkerd geweest, je voelt zijn ruggegraat en ribben goed door zijn vacht maar ze priemen er niet door natuurlijk. Hij komt nooit bedelen om eten of om snoepjes. Het zou gewoon mooier zijn als hij een beetje voller zou zijn.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#2 Geplaatst 15 januari 2014 - 16:46

Wendy,onze James (Ragdoll) weegt ook maar 4.8 - 5 kg.
Die schommelt constant tussen die gewichten.
Das al een hele tijd zo....komt ook nog eens bij dat hij kortharig is dus valt nog.meer op.

Da zit gewoon in hun genen,niks aan te doen :)
Langs ene kant wel spijtig want zie ook graag nen zwaardere wollige ragdoll :)

Bewerkt door Mister B., 15 januari 2014 - 16:49.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 januari 2014 - 16:50

Ik weet het Mister B, eigenlijk is hij perfect op gewicht. Lowie heeft een minder volle pels dan Isabella, het lijkt alsof zij veel zwaarder is maar eigenlijk weegt ze een goeie 300g minder. Ik vind het mooier als hij van achter aan zijn billen iets voller zou zijn.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#4 Geplaatst 15 januari 2014 - 16:56

Versta wa ge bedoelt,James heeft ook zo nen smalle achterkant ,héhé....

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 januari 2014 - 16:57

iets waar veel vrouwen van dromen eigenlijk .......

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 15 januari 2014 - 17:25

Xeon weegt 5.8 kg maar is groot en wollig maar bij hem voel ik ook zijn ruggegraat en Tobyn is ongeveer hetzelfde gewicht
maar ze is iets kleiner en  iets molliger  :)
Xeon at ook geen snoep  totdat we de thrive tonijn ontdekte die eet hij heel graag en Tobyn eet alle snoep zowel bandit katteknabbels als thrive.
Ik denk dat ze met kvv niet dik worden omdat het zo gezond is maar ja voor mij moet dat niet als ze maar gezond zijn.

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#7 Geplaatst 16 januari 2014 - 18:30

Ik denk niet dat calopet slecht is om dagelijks te geven, onze poes met nierproblemen eet elke dag een koffielepel

Geplaatste afbeelding