Spring naar inhoud

- - - - -

Preventief ontvlooien

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 15 januari 2014 - 19:40

Ik heb 3 coons die enkel in de afgeschermde tuin komen. Die,is fpafgezet met kattengaas zodat ze ook geen vreemde katten in de tuin kunnen. Heb geen gras enkel terrastegels. Verder hebben we ook een hond. Nu vraag ik mij af wie ook in deze situatie zit: dus binnenkatten en een hond(en). Gebruiken jullie voor de katten ontvlooingsmiddel zoals vb advantage preventief? Bij de fokkers krijg ik verschillende meningen alsook de DA. Mijn hond wordt wel behandeld met stronghold en dit om de 2 maanden van april tem september.
Iemand tips/raad?

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 januari 2014 - 19:43

Vlloen kunnen ook op andere dieren zitten zoals vogels of egels die wel in de tuin komen. Dus ik zou ze wel ontvlooien.
De mijne komen niet buiten (heb geen tuin) en worden om de 3 maand preventief ontvlooid ondr het motto: je weet maar nooit.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 15 januari 2014 - 19:49

Hier niets preventief bij de katten, enkel de hond gezien deze natuurlijk buiten loopt. Die krijgt om de 4 weken een pipetje.
Ik kam mijn katjes wel wekelijks even met een vlooienkam ter controle. Zo vorig jaar 1 vlo ontdekt op 1 van de katjes, en dan heb ik ze allemaal behandeld en al hun dekentjes en spulletjes goed gewassen. Daarna niets meer gemerkt.
Denk eraan dat het uiteindelijk vergif is dat je telkens toedient.

Kaprice
Kaprice
  • 4.989 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 januari 2014 - 20:05

preventief zou ik niet handelen, je geeft je dieren toch telkens vergif op hun huid, dat in hun systeem geraakt

en naar mijn idee zitten de meeste vlooien in zand of gras
aangezien je katjes binnen diertjes zijn hebben ze al een minimum kans om besmet te raken
zou enkel nog kunnen gebeuren als jij een vlo of een vlo-eitje mee naar binnen brengt of via je hond

de hond kan je wel preventief in de zomermaanden een behandeling geven, aangezien hij waarschijnlijk wel vaker buiten komt met wandelingen en zo
bv strand en boswandelingen zijn een risico

ik heb mijn oudste kater nu al 14jaar en hij is nog nooit behandeld voor vlooitjes, en heeft er nog nooit last van gehad
dus ik behandel mijn katjes niet preventief, ik controleer en borstel ze wel geregeld, en zou direct actie ondernemen als er tekenen zijn van ook maar de eerste vlo

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 januari 2014 - 20:10

Met de ervaring van Misty die allergisch is voor vlooien, behandel ik nu alle 4 potigen preventief op vlooien. Zo'n allergie is echt niet van de poes.  :catnoknow
Als het bloed over haar kop vloeit, zo erg dat je denkt om haar te laten inslapen en een andere DA geeft je dan als oplossing om alle katten preventief te behandelen tegen vlooien, dan grijp je naar die oplossing. Het gaf een heel verschil in het leven van poes. Vroeger dacht ik er niet aan om dat te doen, maar de ervaring met die allergie heeft me doen inzien dat die smerige beestjes heel wat last kunnen veroorzaken, ook voor de mens (beten op mijn man zijn benen, die maar moeilijk genazen en veel jeukten). Voor mij, steeds frontline, om de 6 weken, van april tot einde oktober.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 15 januari 2014 - 20:30

Dus als ik de hond preventief ontvlooi is het wel voldoende? Kattengaas is over de tuin gespannen dus vogels kunnen er ook niet in noch egels want ik woon in een rijhuis - tuintje is dus volledig ommuurd.
Hilleke maandelijks behandel je je hond. Dit dan enkel in de zomermaanden of ook tijdens wintermaanden? Want nu behandel ik mijn hond in feite niet.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 januari 2014 - 20:32

hier een vlooienpil stronghold pipet en frontline pipet op 3 weken tijd gegeven wel niet preventief zat met vlooien

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 15 januari 2014 - 22:06

Ik zou ook niet preventief gaan geven... ze krijgen al genoeg gif binnen (zoals wij ;))

Onze katten gaan hier  wel buiten en eigenlijk heb ik hier nog nooit geen vlooien gezien, enkel toen er een opvangertje aankwam VOL van de vlooien en ik sloeg dan ook in paniek :oops:

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#9 Geplaatst 15 januari 2014 - 22:17

Hier nog nooit vlooien gehad bij mijn poezen die enkel in de kattenren kunnen,
maar tóch had ik ineens een kitten met vlooien.

Hier gaat vanaf nu weer braaf preventief ontvlooid worden.
ook onze dierenarts geeft aan dat het juist nu zo belangrijk is, omdat het ietjes kouder word buiten; en de mensen hun verwarming opstoken.
Niets zo fijn voor een vlo als warmte..

Je kunt die krengen overal op lopen; zelfs van een simpel supermarktbezoekje..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 15 januari 2014 - 22:38

Mijn komen in onze afgeschermde tuin, waar wel gras en bloemen in staan.
Ik zet geen pipetjes preventief het blijft chemisch spul.
De honden krijgen maandelijks een pipet advantage omdat wij ook ermee gaan wandelen.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 16 januari 2014 - 08:37

hier nooit preventief
enkel de hond krijgt af en toe een pipetje in zijn nek maar dan vooral tegen de teken

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 januari 2014 - 09:12

Ik gebruik geen ontvlooiing, maar ik heb dan ook een Sphynx.
Die kunnen wel beter krijgen, maar kunnen geen vlooien hebben.
Dus geen nut aan preventief onvlooien.

Maar ik heb wel altijd gelezen dat je gewoon aan je schoen enzo eitjes kan meedragen.
Dus het is niet dat je een binnenkat hebt, dat je geen vlooien kan krijgen.
En zeker met een hond erbij die buiten komt, lijkt mij preventies ontvlooien geen luxe.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#13 Geplaatst 16 januari 2014 - 10:37

Bekijk berichtjacob, op 15 januari 2014 - 20:30, zei:

Dus als ik de hond preventief ontvlooi is het wel voldoende? Kattengaas is over de tuin gespannen dus vogels kunnen er ook niet in noch egels want ik woon in een rijhuis - tuintje is dus volledig ommuurd.
Hilleke maandelijks behandel je je hond. Dit dan enkel in de zomermaanden of ook tijdens wintermaanden? Want nu behandel ik mijn hond in feite niet.

Met kittens in huis kon ik niet anders vond ik, ik wou geen risico's nemen.