Spring naar inhoud

- - - - -

Verkooppunten rauwe voeding Frankrijk, regio Parijs

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Butterfly
Butterfly
  • 317 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 18 januari 2014 - 12:02

Gisteren ben ik zowat een halve dag bezig geweest met hier op het forum alles nalezen ivm kattenvoeding... En het lijkt me overduidelijk dat voor vele poesies de keuze voor rauw vlees het allerbeste is.

Omdat wij zo af en toe de nieuwe poes zullen meenemen naar België, lijkt het me ook handig om steeds 'gewone' natte voeding bij de hand te hebben, al vraag ik me af of een kat, eens ze rauwe voeding gewend is nog makkelijk 'een zakske' eet?

Bijkomend probleem zal zijn: het vinden van een goed verkooppunt voor die kant en klare verse voeding. Op het internet kon ik er niet meteen één vinden die geschikt was. Op de koop toe hebben we hier geen diepvriezer staan, dus ik kan het wel ingevroren kopen, maar steeds in kleine hoeveelheden dan. Een verkooppunt in de regio Parijs zou fantastisch zijn.

En nu de vraag: is er iemand onder jullie die hiermee ervaring heeft? Kent iemand een Franse verdeler? Of een Belgische verdeler die verkoopadressen in Frankrijk heeft?

Nie simpel hé...
Ik zoek ondertussen naarstig verder;)

Groetjes!

PS: Ik probeerde ook al enkele Franse kattenforums na te lezen, maar ik vind het lastig om me schriftelijk in foutloos Frans uit te drukken.

Bewerkt door Butterfly, 18 januari 2014 - 12:04.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 18 januari 2014 - 16:23

Zonder diepvries lijkt het me zeer moeilijk om rauw te voeren, gezien dit maar 48u houdbaar is als het ontdooit is.
Verder kan je altijd even mailen naar de fabrikanten om te informeren of er verkooppunten zijn bij jou in de buurt.

succes alvast, zeer goeie keuze om rauw te geven. En ze eten zeker nog graag natvoer, hier krijgen ze af en toe almo nature (als ik eens te laat ben met uit de diepvries nemen bv. :oops: ) en dat vinden ze uiteraard nog steeds overheerlijk. ;)

Butterfly
Butterfly
  • 317 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 18 januari 2014 - 17:16

Bekijk berichthilleke, op 18 januari 2014 - 16:23, zei:

Zonder diepvries lijkt het me zeer moeilijk om rauw te voeren, gezien dit maar 48u houdbaar is als het ontdooit is.
Verder kan je altijd even mailen naar de fabrikanten om te informeren of er verkooppunten zijn bij jou in de buurt.

succes alvast, zeer goeie keuze om rauw te geven. En ze eten zeker nog graag natvoer, hier krijgen ze af en toe almo nature (als ik eens te laat ben met uit de diepvries nemen bv. :oops: ) en dat vinden ze uiteraard nog steeds overheerlijk. ;)

Dank voor de reactie Hilleke:)
Ik begrijp dat het lastig wordt zo zonder diepvries, maar als ik nu een adres dichtbij huis zou vinden, kan ik om de twee dagen vers diepvries halen en netjes in de koelkast bewaren. Ik werk hier niet, dus heb alle tijd om dat te doen:) Het zou handig zijn, maar ik vrees ervoor. Ik zal contact nemen met enkele fabrikanten in NL, misschien kunnen die me wel adressen geven van collega's in Frankrijk:)

Fijn te lezen dat katjes die rauw krijgen ook zo af en toe natvoer tussendoor mogen krijgen, dat stelt me gerust:) Ik onthoud alvast het merk Almo Nature.
Wordt vervolgd...

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 18 januari 2014 - 21:42

Succes, ik weet uit ondervinding dat Frankrijk helaas heel veel achterloopt!!
Je kan misschien eens informeren op Barf.ch  (is een frans forum met ook veel franse leden)

Butterfly
Butterfly
  • 317 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 18 januari 2014 - 21:48

Bekijk berichtKaszi, op 18 januari 2014 - 21:42, zei:

Succes, ik weet uit ondervinding dat Frankrijk helaas heel veel achterloopt!!
Je kan misschien eens informeren op Barf.ch  (is een frans forum met ook veel franse leden)

Dankjewel Kaszi, die Barfsite heb ik inderdaad al bestudeerd...
En juist, ik mag het niet luidop zeggen, maar Frankrijk loopt op heel wat gebieden enkele jaren achter op Nederland en België. Pas als je hier woont besef je hoe goed alles geregeld is in Belgenland;)

Bewerkt door Butterfly, 18 januari 2014 - 21:48.