elke morgen last van een loopneus, verstopte neus, niesbuien,
ook 's avonds had ik er redelijk wat last van.
Nu moest ik deze week toch bij de huisdokter zijn voor iets anders en had hem verteld over mijn hardnekkige verkoudheid.
Ook had ik geopperd dat ik misschien toch een allergie zou hebben ontwikkeld en of hij mij voor de zekerheid eens wilde testen.
En ja hoor,
ik heb een redelijk zware allergie voor katten

Mijn dokter zei me al gelijk dat ik mijn poes moest wegdoen

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat te doen!
maar nu vind ik het ook wel stilletjes aan vervelend dat ik mijzelf elke morgen wakker nies of dat ik een zakdoek in mijn neus moet steken om het lopen tegen te gaan (ja het is geen zicht, maar is wel redelijk effectief

Had de dokter dus verteld dat ze wegdoen geen optie is, en hij zei dan maar het volgende;
"Ik stel dan voor dat moest de poes komen te overlijden, ze zeker niet te vervangen"
Heb hem maar niet verteld dat ik er 3 heb en dat de jongste ongeveer 5 maandjes oud is

Hij heeft mij een spray aangeraden die goed is voor 1 maand, maar is wel enkel op doktersvoorschrift te verkrijgen.
Ik heb ook geen zin om mij blauw te betalen aan doktersbezoeken om die spray om de maand te gaan kopen,
dus moest iemand tips hebben ivm sprays of medicatie die zonder doktersvoorschrift te verkrijgen valt, dan hoor ik het graag
maar nu de echte vraag:
Zou het kunnen helpen om de poezen te bannen uit mijn slaapkamer?
Nu komt Jefke mij in slaap ronken en gaat dan naar zijn krabpaal, Beats en Bubbels kruipen wel heel de nacht dicht tegen me aan.
Maar zou ik mijn nachtrust kunnen optimaliseren en mijn niesbuien kunnen doen verminderen als ik de slaapkamer kat-vrij houd?
Hoe doen de mensen hier op het forum met een kattenallergie het?