Spring naar inhoud

- - - - -

allergie vs katten in slaapkamer

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 18 januari 2014 - 19:14

Bekijk berichtJoske123, op 18 januari 2014 - 18:10, zei:

Je bent zoooo lief !!!

ik heb dat lief zijn van u afgekeken ;)

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 18 januari 2014 - 20:32

Hier ook een heel zware kattenallergie :(
Ik neem nu medicatie en dan is het doenbaar. Ik wen wel aan mijn eigen kat qua niezen. Dat heb ik bij andere katten en veel minder bij mijn eigen kat. Alleen heb ik ook astma gekregen door de allergie en dat komt met vlagen terug. Ik merk dat ik er ook bij andere dingen last van heb. Ik kan bvb niet heel ver fietsen zonder dat ik last van mijn astma krijg. En als ik gewoon eventjes bergop fiets of een andere vrij zware inspanning doe, heb ik er ook gegarandeerd last van. Dat vind ik wel erg, omdat ik vroeger dus niets van astma had en dat is puur door mijn kattenallergie gekomen. Ik ben heel bang dat het erger wordt :( Al heb ik er goede hoop op dat het niet meer erger zal worden. De laatste tijd heb ik zelfs het gevoel dat ik er terug ietsje minder last van begin te krijgen. :)
In ieder geval mag Rakker dus zeker niet op mijn slaapkamer. Als ik lig, heb ik nog veel sneller last van mijn astma en als ik dus +/- een half uur Rakker op mijn slaapkamer heb, kan ik bijna niet meer ademen. Omgekeerd is ook wel waar gelukkig. Het helpt echt ontzettend veel om in een katvrije ruimte te slapen. Er is ook nog een gang tussen onze living en slaapkamer. In die gang mag ze in principe wel, maar we houden de deur tussen de gang en de living altijd dicht voor de warmte, dus in die gang komt ze ook zelden. En zo'n bufferruimte ertussen waardoor er nog minder huidschilfers enzo in de slaapkamer kunnen komen, helpt ook enorm goed. Dus ik denk dat het bij jou zeker ook wel zou helpen om ze niet meer in de slaapkamer te laten :)
Van medicatie heb ik een puffertje en Estivan Lyo. Het puffertje is voor mijn astma en de estivan helpt goed tegen het niezen en snotteren. Sowieso is het beiden wel op voorschrift. Ik kan wel gewoon bij de dokter een nieuw voorschrift vragen zonder dat ik consult moet betalen.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 19 januari 2014 - 00:15

mja misschien moet ik dat toch ook eens vragen aan mijn huisarts om zonder consult een voorschrift te gaan vragen.

Met uw verhaal te lezen over die astma vraag ik me plots nog 1 ding af...
Ik ben ooit 2x naar het ziekenhuis geweest met zware ademnood,
beide keren na een zware inspanning maar weliswaar jaren voor ik nog maar 1 kat in huis had gehaald.
ik dacht altijd dat het was omdat ik toen nul komma nul fysiek had en toch koppig ben blijven door sporten.
ben nogal iemand die snel in paniek raakt en als ik niet normaal kan ademen sla ik dus in paniek en begin ik te hyperventileren.
Is dat dan misschien ook een vorm van astma? of is dat gewoon een paniekaanval of gaan beiden hand in hand?
voorbije zondag had ik het ook, maar dan ben ik op een voorrangsbaan gegrepen door iemand en werd ik hardhandig op mijn plaats gehouden door mijn veiligheidsgordel,
ja en toen begon het panikeren weer natuurlijk met alle gevolgen vandien
Als ik een zware inspanning doe en ik moet naar adem happen stop ik nu wel onmiddellijk met wat ik aan het doen ben, en laat ik mijzelf tot rust komen door heel doordacht tot 10 te tellen en mijn ademhaling te regelen (en mij af sluiten voor de bezorgde mensen)
maar vroeger speelde ik nog op heel hoog niveau competitie, ondertussen speel ik nog enkel puur voor de fun, dus heb ik het er niet meer voor over om over mijn limiet te gaan.

Misschien toch geen astma, maar ben ik eerder een drama queen :p ;)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 19 januari 2014 - 10:42

een paniekaanval kan benauwdheid geven, maar dat is dan niet direct astma.
Astma kan verergerd worden door een paniekaanval.

Als je eerst benauwd wordt en daarna een paniekaanval krijgt, dan is het mogelijk dat je een astma aanval hebt gehad en dat die door de paniek erger is geworden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je in paniek raakt als je niet kunt ademen. het is nogal niet wat!
Zelf heb ik al 30 jaar astma, vanaf dat ik 11 was. In het begin raakte ik ook in paniek, nu niet meer. kwestie van weten wat er gebeurd, dat (leren) herkennen, weten wat je er aan kunt doen of wat niet en gewenning. Maar dat duurt ff ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 19 januari 2014 - 11:02

De Cetisandoz die Mauro zegt neem ik ook als het pollenseizoen weer begint.
Sinds vorig jaar heb ik daar last van. En deze pilletjes hielpen daar goed tegen.

Er staat ook dat dit geschikt is bij allergieën voor dieren.

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 19 januari 2014 - 11:07

Ja, ik weet ook niet juist wanneer iets onder astma valt of wanneer het een paniekaanval is. Volgens mij kan het idd wel samengaan zoals Ginnie zegt. Want de eerste keren dat ik zo'n astma-aanval kreeg, raakte ik toch ook snel in paniek omdat ik opeens niet meer goed kon ademen en ik wist niet wat er gebeurde.
Bij mij voelt mijn astma altijd alsof er iets in mijn keel zit dat mijn luchtwegen versperd. Dan wil ik dat eruit hoesten, maar eender hoe hard ik hoest, het blijft even erg of wordt erger. Maar ik weet ook niet of dat bij iedereen hetzelfde voelt.
Nog steeds vind ik het heel eng en krijg ik heel lichte paniek, zeker op een moment dat ik mijn puffer niet bij heb, ook al weet ik ondertussen wat het is en dat het uiteindelijk wel weggaat.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 19 januari 2014 - 15:17

Ik neem voor mijn allergie 2 medicijnen en dat is Xyzall en Avamys (maar ik ben dan ook voor veel meer allergisch dan enkel katten)  Avamys kan ik echt aanraden en ik zou ook enkel daarmee beginnen maar misschien is dat diegene die jij al hebt ?
Omdat ik een wandelende apotheek ben (ik neem 5 medicijnen) schrijft mijn dokter steeds voorschriften voor voor 3 maanden.
Avamys bestaat in 2 hoeveelheden, ik heb de spray met 120 verstuivingen, dat is de grootste, die gaat bij mij net een maand mee omdat ik elke dag 2 pufs in elk neusgat doe maar kan ook makkelijk zijn dat je met één puf per neusgat toekomt en dan gaat de spray 2 maanden mee.

Toen ik pas huisdieren had mocht er van mij geen enkele mee op de slaapkamer, al jaren neem ik ondertussen de honden mee op de slaapkamer als mijn vriend niet thuis is.  De katten mochten niet op de slaapkamer omdat ik daar nog meer allergisch voor ben maar jah, sinds Smeagle er is komen ze eigenlijk ook dagelijks op de slaapkamer, alleen slapen ze er wel niet.
Tis een afrader als je allergisch bent om de dieren op de slaapkamer te houden maar jah...
Verder heb ik geen enkel tapijt in huis , noch stoffen zetels.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 19 januari 2014 - 22:11

Misschien dat dit interessant kan zijn voor iemand van jullie?

https://www.thecatal...study.com/nl-be

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 20 januari 2014 - 10:48

Oh, goede link :) Ik heb me ervoor ingeschreven. :)